MEST STILTE SPØRSMÅL OG SVAR!

God kveld, dere! Her har vi en veldig rolig kveld hvor begge guttene faktisk sover samtidig (!) Herrefred så stille det plutselig ble her. Rart! Jeg tenkte bare å svare på noen av de mest stilte spørsmålene fra den siste tiden, ettersom det har dukket opp en del nå.

Hvordan synes Fredrik det var å bli pappa igjen?

– Vet dere, det tenkte jeg faktisk at han kunne skrive et gjesteinnlegg om, dersom han har lyst til det! Jeg kan for øvrig si at jeg ser på ham hvor inderlig godt han trives i rollen som pappa, og det har bare, om mulig, blitt enda mer synlig etter at vi fikk Noah. Jeg kan ikke få skrytt nok av ham, føler meg utrolig heldig som har han som pappa til mine barn, og jeg vet at guttene får en flott rollemodell å se opp til.

Hvordan går ammingen?

– Jeg har jo vært åpen om at ammingen sist med Leo gikk til et visst sted. Jeg gjorde mitt aller ytterste, men det holdt ikke. Følte meg så mislykket som ikke fikk til noe som “alle andre” mødre fikk til, og blir fortsatt litt trist når jeg tenker tilbake på hvilke blikk og reaksjoner jeg noen ganger møtte på når jeg dro frem pakken med morsmelkerstatning ute i offentligheten. Jeg hadde gode dager hvor alt gikk på skinner, men helt fra starten møtte jeg på problemer, og måtte gi meg etter 2,5 måned med pumping 2 ganger om natten, samt smerter og brystbetennelser om hverandre. Denne gangen derimot? Det går (Foreløpig!) HELT problemfritt! Utrolig glad for at det har gått såpass bra hittil, og håper virkelig det fortsetter slik.


Kan du legge ut bilde av både Leo og Noah som nyfødte, og ligner de på hverandre?

– Det kan jeg selvfølgelig! Jeg synes absolutt det er synlig at de er brødre, men samtidig synes jeg Noah er hakket mer lik Fredrik. Verdens fineste er de i hvert fall, begge to ♥ Leo er til venstre, og Noah er til høyre.


Hvordan har Leo taklet å bli storebror? Er det mye søskensjalusi?

– Dette har vært en av mine litt større bekymringer, for Leo er jo vant til å ha oss for seg selv – men det har til nå gått over all forventning! Vi må innrømme at vi ble enda mer bekymret når vi hørte at han var veldig sjalu av seg i barnehagen.. Haha! Nå er det jo kanskje litt vel tidlig å si noe sikkert enda, men hittil har det ikke vært noen tegn til søskensjalusi. MYE kjærlighet, derimot! Leo skal kose med Noah hele tiden, kysser ham på kinnet på eget initiativ, og skal bort til ham for å gi ham klemmer og for å stryke på ham. Han vil gjerne ha lillebroren sin i umiddelbar nærhet hele tiden, og vi er egentlig litt overrasket over hvordan Leo er med Noah og hvor mye godhet han viser. 

Ha en kjempe fin kveld videre, alle sammen!

26 kommentarer
    1. For en fin familie dere er <3
      Kan du legge ut et nyfødtbilde av deg og Fredrik og sammenligne med Noah og Leo for å se likheten?

    2. Har de ditt eller Fredrik sitt etternavn? kan vel forsåvidt ha begge også når jeg tenker meg om, men bare lurte!

    3. Hvis dere får problemer med amming med Noah også, anbefaler jeg å sjekke tunge/leppebånd. Det er årsaken til MANGE ammeproblemer og svært få leger kan noe om det. Det er også arvelig. Det finnes en gruppe som heter norsk støttegruppe for stramt leppe/tungebånd på Facebook. Ville bare si ifra så du er føre var 🙂 det kan gi symptomer som såre brystvorter, dårlig sugetak, klikkelyd under amming, kolikk, brystbetennelse, sopp osv.

    4. Har eit spørsmål eg lurer på. Synst du det blir for personlig så er det heilt greitt!
      Korleis oppdaga du at du var gravid med tanke på at du mest sansynlig ikkje hadde mensen pga minipillen? Kva gjorde at du tok graviditetstesten? Har sjølv gått på minipillen, men har no hormonspiral som og er ein type prevansjon ein mistar mensen med, så har vert litt bekymra for om det skulle skje og at eg ikkje oppdaga det pga at eg ikkje har mensen fra før av..
      Uansett så vil eg berre gratulera så masse med vetle Noah!

    5. Åååh, Jessica, jeg smelter! Det siste bildet der, herregud jeg overdriver ikke en smule når jeg sier at jeg oppriktig talt fikk tårer i øynene. Du har så flotte gutter, og man ser allerede båndet dem i mellom. De er ordentlige skjønne, begge to. <3

    6. Vet du? At selv om denne graviditet heller ikke var planlagt så tenker jeg at både fødsel, amming og de ting har fått bedre nettopp fordi du har vært gjennom det før. Det var jo naturlig nok et sjokk å høre at du ventet en til, men samtidig ikke fordi du viste hva det innebar og kunne dermed forbedre deg bedre. Jeg blir så stolt og glad av å se den lille familien du og Fredrik har skapt. Dere er flotte rollemodeller for guttene og de beste foreldre de kan ha 😉

    7. Tenkte akkurat på hvordan det gikk med ammingen din. Så fint at det går så bra!❤️ Synes Noah og Leo er helt prikk lik fortsett fra nesa dems😍

    8. Koselig bilde:) Kan jeg spørre hva de ansatte i bhg til Leo, mener med at han er sjalu? Noen spesielle hendelser.
      Nå spør jeg kun fordi at jeg syns det var litt spesielt av de ansatte å si at han er sjalu, han er jo så liten enda!

    9. Herregud for en nydelig liten familie dere er! Så dere på “kjære mamma” å strigråt gjennom hele episoden! Du er så reflektert og den beste mammaen barna dine kan få!
      Vil å bare gjøre deg obs på hvilken vei hodet til Noah ligger, ifølge bilder ser det ut som om han ser mye til venstre. Om dette stemmer, vær flink å snu hodet andre vei å så det ikke blir skjeivstilling i nakke/rygg partiet. Min gutt (som nå er 13 mnd) hadde å en favoritt stilling, å måtte mye til fysio for å rette opp. Skjøl tenker jeg at dette er noe som retter seg jo sterkere de blir, men er jo best å være på den sikre siden. Min gutt er helt fin nå foresten, å det rettet seg når han var rundt 1 1/5 mnd. Å hanr ingen favorittside nå mer. <3 klemmer til deg

    10. Bare meg som synes Noah er mer lik deg Jessica? Ser så mange som skriver at han er så lik Fredrik! Mulig jeg ser helt feil:)

    11. Noah mer lik Fredrik?? Han er jo kopi av deg jo!! Her har dere virkelig fått “en av hver”!! Det første jeg la merke til på bildene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg