DETTE VISSTE DU IKKE OM MEG

… Og familien min!

Tenkte det kunne være morsomt med et slikt blogginnlegg hvor jeg deler litt av hva dere ikke visste om meg og den lille familien min, slik at både gamle og nye lesere får blitt litt bedre kjent med oss! ♥

– Når jeg ble kjent med Fredrik hadde jeg en annen kjæreste.

–  Dette har vel egentlig ikke kommet så godt frem på bloggen, når jeg tenker meg om: Jeg er blitt veldig glad i å lage mat, noe Fredrik må være veldig glad for ettersom han knapt kan koke et egg. Haha, neida! (Joda)


– Leo er født klokken 11:05, og Noah er født klokken 11:04. Skikkelig morsomt sammentreff!

– Dette har det vært mange som har lurt på etter å ha sett bilder av Fredrik og meg sammen: Fredrik er 26 centimeter høyere enn meg, som er 1.60 høy. Når jeg har truffet lesere i virkeligheten har jeg opp til flere ganger fått høre at de synes jeg er så mye lavere enn jeg virker på bloggen. Haha!


– Når jeg var yngre var jeg skikkelig sjenert. Det har jeg mildt sagt vokst fra meg, selv om jeg fortsatt er en ganske rolig person!

– Noah og Leo har ulike etternavn. Eller – de har samme etternavn, men i ulik rekkefølge. Dette fordi Fredrik og jeg mildt sagt var svært uenige om hvilket etternavn guttene skulle ha, siden man kun kan ha ett etternavn og det var viktig for oss begge at barna våre hadde etternavnene til oss begge. Dermed heter de Noah Enerberg Johannessen, og Leo Johannessen Enerberg. Faktisk litt pinlig å innrømme at vi ikke klarte å bli enige, men vi er fornøyd med løsningen vår så da er det jo det som betyr noe.


– Jeg har en liten drøm om å ta med meg familien på ferie til usa. Helt siden jeg var liten har jeg hatt lyst til å dra, men muligheten har aldri bydd seg. Aller minst etter jeg ble gravid første gangen! Men å dra på slike ferier med barn er jo ikke umulig, det krever bare mer planlegging.

– Jeg er veldig glad i å bli kjent med og å treffe nye mennesker. Det gjelder vel egentlig alle i familien her, både Leo og Fredrik er også lik meg der. Kanskje spesielt Leo, som får seg nye venner hver gang vi er innom matbutikken. Haha!


– Vi har lyst til å gifte oss for å vise hverandre at det er oss to, og at vi begge ønsker å leve livene våre sammen. For meg er det å gifte seg også en slags trygghet – da er det alvor og man gir hverandre sitt “ja” Men det siste vi vil er å stresse med giftemål i småbarnstiden. Og vi er jo så unge enda og har ikke dårlig tid. Dessuten må vi nok inngå et kompromiss om dette i fremtiden – Fredrik ønsker seg et stort bryllup i kirken, og jeg kunne egentlig sett for meg å gjøre det i et minikapell med de aller nærmeste. Har aldri drømt om bryllup som liten jente og det verste jeg kan tenke meg er å måtte gå opp kirkegulvet. Nei, takk!

– Da jeg var 13 år hatet jeg nesen min over alt i hele verden, og gledet meg stort til 18-års dagen min, fordi da kunne jeg operere den. Vel, 18-års dagen min har jo passert – og aldri i verden om den ville inneholdt noen neseoperasjon. Jeg husker faktisk at jeg ble fysisk dårlig av hvor store komplekser jeg hadde for den. I dag ser jeg at Leo har fått samme nese som jeg hadde da jeg var liten – altså at han har fått min nese. Jeg synes han er den nydeligste i hele verden, og ville selvfølgelig aldri i verden forandret noe med ham om jeg fikk muligheten til det. Og siden jeg vet hvor nydelig jeg synes han er med den akkurat den nesa han har, så vil jeg ikke gjøre noen verdens ting for å forandre min heller. 13-årige meg kunne hatt godt av å åpne øynene sine for hva som faktisk betyr noe.


Klem

17 kommentarer
    1. Du skrev for en stund siden at du ville ha flere venner, og gjerne venner som er mødre! Jeg lurte rett og slett på om du har truffet noen, og hvordan det hele står til?

    2. De har jo ikke “samme etternavn, men i ulik rekkefølge”. Det midterste navnet er mellomnavn og det siste er etternavn. Derfor har de hvert sitt mellomnavn og hvert sitt etternavn.

    3. Guttene kan ha to etternavn hvis du skriver dem med bindestrek mellom, det gjorde vi fordi vi ble heller ikke enige hehe! Eks: Enerberg-Johannessen 🙂 Så vet dere det til neste gang, hvis det skal bli en neste hehe:)

    4. Jeg vet det er flisespikkeri altså, men om man bruker bindestrek er det ikke to etternavn. Da regnes det for ett navn! 😉

    5. Du er perfekt sånn som du er! Synes hele du er skjønn og selfølgelig barna dine også. Så glad for at du skjønte hva som betyr noe 🙂

    6. Så gøy å få vite mer om deg! 🙂 Men forstod egentlig ikke det med etternavn, for jeg trodde man kunne ha to jeg? Jeg har to etternavn (tror jeg?), eller er det mellomnavnet mitt, kanskje? Men jeg har også to navn, men vet ikke om begge er fornavn, eller om et er mellomnavn, haha! Jeg får google det. Det har vel egentlig ikke så mye å si, godt at dere kom frem til en løsning ihvertfall! 😀
      Og synes du kler nesen din veldig godt jeg! <3
      Stor klem!

    7. Bare sånn for ordens skyld så er det ikke noe som heter mellomnavn, hehe. Og siden man bare kan ha et etternavn (eller to med bindestrek mellom), er altså det navnet i midten en del av fornavnet. Så slik som du har skrevet det nå, så har begge dine barn to fornavn 🙂

    8. Det er kjempebra at du ikke vil lenger gjøre noen neseoperasjon! Den er jo en fin nese du har!
      Bare tenk på hva du hadde gått gjennom om du valgte å operere deg, da hadde du sikkert ødela en bra utseende, fordi hvordan kan det bli bedre når det er bra fra før?

    9. Du kan søke om at de kan ha bindestrek mellom begge etternavnene,da har ungene etternavnene til dere begge. Det har vi på vår datter, og begge etternavnene regnes som etternavn og ikke mellomnavn.

    10. morsomt og få vite litt mer om deg 🙂 går fint an og ta begges navn, har det på han her 🙂 ..
      ser du på skam ?:)

    11. Herrlighet, det med neseoperasjonen ble jeg såååå glad for å lese! Tusen tusen takk for at du klarer å holde hodet kaldt I disse gale operasjons-dager.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg