DET BESTE I HELE VERDEN

… Er å våkne opp slik som dette etter en lang natt ♥


Jeg har nemlig vært våken store deler av natten for å passe litt ekstra på Noah. Vi var innom legevakten en tur i går kveld, for han er blitt smittet av storebror – som igjen har dratt med seg noe hjem fra barnehagen. Har mistet tellingen på hvor mange ganger Leo har vært syk i høst. Det er virkelig helt håpløst på denne tiden av året med tanke på sykdom i barnehagen! Helt siden vi merket at Leo begynte å vise tegn til at han brygget på noe nok en gang, har vi vært ekstra påpasselige med håndhygiene når han kom hjem fra barnehagen. Men det var tydeligvis uunngåelig likevel. Fredrik og jeg kjenner til og med at vi ikke er helt i form. Jaja! Uansett – jeg vil ikke gå noe nærmere inn på det, men de ville hvert fall sjekke Noah ettersom han kun er 3 uker gammel denne uken, og de fant ut at det ikke var noe alvorlig, og at vi bare skal følge med på ham slik vi har gjort.

Vi var dessuten på vektkontroll på helsestasjonen i dag, og det er ikke så rart at han har vokst ut av klærne sine de siste dagene. Noah har nemlig gått opp svimlende 780 gram på 10 dager! Han veier nå 5230 gram, og det gjorde meg til verdens lykkeligste å se at han tross litt sykdom går så flott opp i vekt, og ellers er en så fornøyd liten gutt.


Vel, nå er i hvert fall helgen godt i gang her hjemme! Det er mye som skjer i helgene fremover, men denne helgen skal vi bare være hjemme. Mest med tanke på minstemann stakkars.. God bedring til lille skatten vår, som vi håper blir helt bra igjen så fort som mulig! Jeg ønsker dere alle sammen en veldig fin helg ♥

17 kommentarer
    1. Hilde: Hahah, ja – det har du jammen meg helt rett i! Heldigvis er ikke Fredrik og jeg syke da, bare kjenner at vi ikke er heeelt i form. Forhåpentligvis slipper vi unna denne runden 🙂 Tusen takk <3

    2. Jeg er ikke spesielt for at man deler bilder av barna sine på blogg, men det er selvsagt opp til hver enkelt hva de velger å gjøre.
      Det sagt, så har du fine små gutter, og jeg synes at du gjør en kjempejobb som mamma. Du virker veldig omsorgsfull, og er veldig reflektert i jobben din som mamma.

    3. Så fine dere er <3 Kjedelig med sykdom.. Vet det går en del vannkopper rundt i forskjellige barnehager nå også, får håpe dere slipper det enn så lenge..

    4. Hvorfor skriver du ikke “god bedring til storebror”, også? Er det bare fokus på minstemann? Like viktig å få begge guttene friske vel?

    5. Anonym: selvfølgelig, men Leo er ikke syk lenger 🙂 Kun litt tett! Han ble vel aldri ordentlig syk heller (hvert fall ikke slik Noah er nå) men en forkjølelse, og ingen feber. Det holdt tydeligvis til å gjøre lillebroren sin syk 🙂

      Skulle presisert dette bedre i blogginnlegget. Beklager!

    6. Det finnes sånne gode bakterier som er bra for alle å få i seg, og vi tar dem via noen gummies kjøpt på iherb. Hvis du søker på “probiotic kids” så kommer det opp masse.
      Sønnen min på 2 elsker dem, siden de smaker som godteri. Hjelper oss hvertfall med å holde oss friske, for har blitt mye mindre syke etter at vi begynte med dem.
      God bedring til lille, og husk at dere er superforeldre ^^

    7. Huff så trasig at dere skal måtte bli syk 🙁
      Men det første året i en barnehage blir det mye sykdom, så roer det seg når kroppen er blitt vant til alle bakteriene osv som er i barnehager 🙂
      Har jobbet i barnehage til sammen 12 år, jeg hadde vært borte fra å jobbe i barnehage i 3 år, så flyttet vi til en ny plass å jeg fikk jobb i barnehage igjen, å var mye syk det første året, og til slutt var det som om jeg ble immun, for da hadde kroppen vendt seg til alle baseluskene som er i en barnehage 🙂
      Så dere kan trøste dere med at det ikke blir like mye sykdom når kroppen er blitt vant til det nye klimaet vist man kan si det sånn 🙂
      Masse god bedring til dere alle sammen, håper lille Noah er bedre i formen løpet av helgen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg