NOAH SITT ANTREKK

God mandag, alle sammen ♥


Dere som har fulgt meg siden Leo var baby, vet at jeg av og til pleide å ha blogginnlegg som disse – der jeg viste dere hva han hadde på seg. Dette begynte jeg faktisk med på grunn av at mange av leserne mine etterspurte det. Derfor tenkte jeg at jeg kunne gjøre det nå som Noah er baby også. Dere vet jo at jeg ikke er særlig opptatt av og alltid handle svindyre merkeklær til barna mine: Jeg tenker faktisk ikke over merker når jeg handler, og kjøper heller det jeg synes er fint, det som barna er komfortable i – samt så prøver jeg å handle mer av de klærne som jeg ser holder og som har god kvalitet (Og det er virkelig ikke alltid det dyreste, altså!)


Denne bodyen har Noah faktisk etter storebroren sin, og er ett av de få plaggene vi har igjen etter Leo fra han var baby. Akkurat det gjør det litt ekstra morsomt for Fredrik og meg å se at Noah bruker den!

I dag har vært en fin dag. Slitsom, – men veldig fin! Følte meg som tidenes husmor og supermamma når Fredrik og Leo kom hjem klokken tre, og jeg hadde rukket å lage middag fra bunnen av, samt rydde og vaske mesteparten av leiligheten vår med ammepauser hvert 10ende minutt. Haha! Jeg skal IKKE gjøre det samme i morgen, det er helt sikkert. Enda hvor fint det var å ha middag på bordet før solen gikk ned var det ikke verdt alt stresset. Takke meg til middag etter solnedgang, altså.

Nå venter jeg bare på at minstemann skal våkne, og så tenkte jeg meg å komme meg en liten tur ut med ham før det plutselig er kveld nok en gang. Vi snakkes!

19 kommentarer
    1. Fin blogg du har og du har to veldig vakre barn, men eg tror ikke du skal skryte av at du er så mye bedre enn alle andre bare fordi du er tenåringsmamma og det blir helt feil
      Eg kjenner ikke deg men tror ikke du har det som trengs for å bli en god mor
      Sånn som du skryter av at du er så flink mor bare fordi du er tenåringsmamma
      Du glemmer jo det helt som alle vet barn er ingen leketøy
      Du har misforstått helt fullstendig
      Eg tror barnevernet må ta en alvorsprat med deg og gi beskjed at barn er ingen leketøy sånn at du skal få det inn i hjernen din og bli fornuftig

    2. Anonym, 23:03: du er virkelig på bærtur. Hvor har du alt dette fra? Du kan virkelig ikke ha fulgt med på bloggen! Ikke noe av det du skriver henger på grep! Virker ikke som om du er så veldig voksen. Tenk deg om litt!

    3. Anonym: Jeg har ikke skrevet noen steder at jeg er bedre enn andre fordi jeg er tenåringsmamma. Hvor i alle dager leser du det? Kan du referere til hvor i teksten jeg har skrevet eller antydet dette?

      Du skriver at du ikke kjenner meg, og at du ikke tror jeg har det som trengs for å være en god mamma. Denne setningen faller jo på sin egen urimelighet. Hvis du ikke kjenner meg kan du jo ikke uttale deg. Om jeg ikke hadde vært en god nok mor for barna mine hadde jo helsesøster på helsestasjonen og familie og venner varslet de rette instansene. Men det er det jo ingen verdens grunn til. Jeg har inntekt, samboeren min har inntekt, vi har en leilighet, Fredrik er under utdanning og er ferdig neste høst, og barna vokser akkurat slik de skal, og utvikler seg akkurat slik de skal.

      Så da må jeg jo bare spørre deg. Hvorfor mener du at du ikke tror jeg har det som trengs for å være en god mor for barna mine?
      Og hvor i alle dager har jeg skrevet at barn er leketøy? Hvor du har du det inntrykket fra?

      Og hvorfor i alle dager mener du at barnevernet skal bruke resursser på meg? Barna våre kunne jo ikke hatt det bedre. Hadde vi trengt oppfølging av barnevernet ville jo helsesøster på helsestasjonen vår tatt grep, om hun hadde sett at barna ikke hadde hatt det bra. Men de har det jo helt topp hos oss. Det ser vi hver eneste dag.

      Du har over lengre tid nå kommet med ganske ufyselige kommentarer med jevne mellomrom. Fatter ikke hvorfor du ønsker å bruke tiden din på det, men kjør på. Hadde for øvrig satt pris på om du kunne svare meg på de spørsmålene jeg har stilt deg, ettersom du mener jeg ikke er egnet som mor. Jeg har svart ordentlig og utfyllende på de andre kommentarene dine også, og spurt på en høflig måte hvorfor du mener jeg ikke er egnet som mamma, men jeg får jo aldri noen svar.

    4. Kjenne eg blir heilt sjokka av og sjå kva kommentarar du får av visse folk! Håpar ikkje du lar det gå inn på deg. Av det eg har sett på bloggen og på TV virka du veldig reflektert for alderen og eg lar meg stadig beundre over kor flink og trygg du verkar i mammarolla. Og barnevernet – ja vi ska være takknemlig for at vi har dei, men det er ingen regel som seier at dei bør være meir uroa om foreldra er unge eller eldre. Eg vil tru at det finst ei god blanding i alder på dei som treng hjelp og bistand. Og om anonym meiner dei skal bruke tid og krefter her? Ja då syns eg synd i dei som verkeleg ventar på hjelp. For om alle familier skal granskes vil ventetida på hjelp og behandling av saker bli evig lange.

    5. Skjønner ikke hvorfor folk skriver sånt til deg, du er jo flink med det du gjør og du har to nydelige barn, folk er nok missunelig på deg for at du får det til, å det gjør ikke dem.. stå på 😊😊😊

    6. Synes det er så fint å se at du kler babyen i myke, søte bukser og som man kan bevege seg lett i! 🙂 Ser AAALT for mange som kler babyene sine i stive, fæle dongeribukser. Tenk, det skal dem jo bruke resten av sitt liv!! Klapp klapp til deg :)))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg