BARE OSS FIRE!





Nå har roen senket seg her hjemme for en liten stund (Vet jo aldri hvor lenge det varer, så det gjelder å utnytte tiden!) vi har også hoppet inn i kosetøy og morgenkåper, og Fredrik har fått på seg tidenes pappa-antrekk. Joggebukse, tøfler, genser, og ringer under øynene. Haha!

Jeg husker ikke eksakt hvor mye klokken ble i natt før jeg sovnet for godt, men det ble uten tvil sent – derfor tok jeg meg nok en gang friheten til å sove langt ut på dagen med Noah, og jeg ble overrasket når jeg våknet over hvor lenge han hadde sovet uten å våkne. Vi lå lenge i sengen og bare slappet av før vi gikk ut i stuen. Etter noen timer med byssing her hjemme gikk vi en tur på butikken, og det.. Ja, la oss bare si at den butikkturen vil jeg helst glemme. Haha, uff!

Jeg kan ikke snakke på vegne av dere andre som har hatt babyer som av en eller annen grunn har skreket mye eller som har hatt kolikk, men den følelsen av å være så til bry for andre, og å føle at andre står og rister på hodet fordi barnet ditt skriker når dere er i offentligheten.. Det er virkelig ikke noe gøy!

Men nok om det. Vi har da klart å gjøre denne dagen fin likevel ♥ Leo kom hjem fra barnehagen og var sjeleglad for å se både Noah og meg igjen, og det er sånt som gjør litt ekstra godt om dagen. Han som ofte er SÅ travel når han kommer hjem fordi han plutselig oppdager at han har en haug av leker her hjemme – kom løpende mot oss for å dele ut klemmer. Noe så herlig! 

Vi fikk også spist middag sammen i dag, og det er sånt jeg setter så pris på nå. Å få tid til å slappe av og ha det rolig rundt oss, snakke med Leo om dagen hans i barnehagen og ta alt fullstendig med ro. Ikke stresse med noen verdens ting.

Å bare være sammen. 

Oss fire.

25 kommentarer
    1. For det første: anonym 19:36, den kommentaren din OSER sjalusi! Så drit i den, Jessica!
      Jeg kjenner meg såå igjen. Jeg tok buss for første gang forrige uke alene med lillemann. Er ca 15 min med bussen og min gutt skreik utrøstelig 14 av de minuttene. Jeg ble skjelt ut av to eldre(50-60-årene) damer, som måtte jo få prate uforstyrret på bussen. Det var virkelig helt forferdelig. Begynte å gråte i det jeg gikk ut av bussen. Hormonell ja!
      Du imponerer meg skikkelig! Håper det går bra med den fantastisk flotte familien din ❤️ Stor klem

    2. Anonym: Hvor gammel er du? Utrolig umodent! Gjør oss alle en tjeneste å aldri sett barn til verden, som arver dine motbydelige holdninger!
      Jeg synes både Jessica å familien hennes er noen vakre mennesker, både på innsiden og utsiden. Så hold meningene dine for deg selv om du ikke har noe fint å komme med! Voks opp!

    3. Marte: Herregud, blir helt sjokkert av å lese at du ble skjelt ut!! Får vondt av deg 🙁 Det er tydeligvis enkelte som ikke helt skjønner at noen gang gråter babyer uten at man får gjort noe med det..

      Tusen takk for støtte og fine ord. Håper det går bra med deg også <3 Stor klem!!

    4. Hei! Hvordan går det med deg? Lenge siden sist jeg leste bloggen din, men nå måtte jeg bare innom 🙂

    5. Spiser Leo samme mat som dere? Og har han sluttet med flaske med melk? Hilsen nybakt mamma som lurer på alt 😄

    6. Kirsti: Hei du!

      Så hyggelig at du tok deg turen innom nå,
      da! 🙂

      Det går greit med meg. Har vært litt mye i det siste, men sånn er det bare 🙂 Elsker å være tobarnsmamma selv om det til tider krever alt. Gjør alt jeg kan for å nyte tiden siden jeg vet hvor fort det gikk med Leo 🙂

    7. Anonym: Hei! 😀

      Leo spiser stort sett mye av det samme som oss, ja! Må bare passe på saltinnhold siden de helst ikke skal få i seg for mye salt. Liker han ikke maten har vi alltids et middagsglass stående, eller noe hjemmelaget barnemat i fryseren som vi tiner til ham 🙂

      Mme sluttet han med i 12 mnd alder, og siden har han fått vanlig melk på flaske som han simpelthen elsker. Han får fortsatt litt melk nå, men vi bytter litt på med melk og vann. Hvis han skal få melk får han det kun etter at han har spist godt til måltidene, slik at han ikke “drikker seg mett” istedenfor å spise 🙂

    8. For noen vakre gutter du har. ❤️ Tenker hele tiden at Leo har blitt sååå stor, spesielt når du sier at dere snakker med ham om hvordan dagen hans har vært, men så så jeg bildet av han og pappa’n – og han er jo faktisk nesten bare en baby enda selv. Skjønne, fine Leo. Jeg er egentlig ikke spesielt glad i barn, men merker at jeg smelter helt hver gang du poster bilder av de to fine go’ingene dine. Skjønner godt at det er tøft med en liten kolikkbaby, men det går over. Du er søren så sterk. Stå på!! Du har mange som heier på deg. Klem❤️

    9. Kjære deg! Først og fremst skal jeg si noe du abselutt sikkert ikke vil høre. Det går over! Kolikk går faktisk over, selv om det abselutt ikke føles slik når en står oppi det. De typiske 3mnd som egentlig suser avgårde føles plutselig milelange.
      Jeg har vært der, stått i det og grått mine tårer. Hørt alle rådene som abselutt ikke funker. Og blitt frustrert når noen har sagt “det går over”.
      Men vet du, det gjør faktisk det. Og du verden så tolmodige en blir etterpå! Og plutselig føles småbarnstivelsen som en lek! Jeg vil abselutt si at kolikken var med på å forme meg som mamma. Jeg kunne alle trøstetriksene så etter de berømte 3mnd grin omtrent ikke jenta mi. Jeg klaget på langt nær ikke så mye som andre småbarnsmødre fordi ingenting føltes tungt i forhold te de 3 første månene. Jeg satte enormt stor pris på omtrent alt i småbarnstiden fordi starten var så tøff.
      Så kjære deg, det går over♡ og tro det eller ei, du kommer styrket ut av det og best av alt. Du glemmer der meste av det som nå føles som tidenes krise ♡

    10. Haha uff. Jeg har faktisk ikke turt å ta med snuppa mi på butikken enda, i frykt for skrikebonanza..ho er 3,5 uker. Flaut :p men er livredd for å få stygge blikk og å ikke klare å roe ho..men har planer om å prøve det til helgen..wæ, blir spennende!!:p

    11. Dere er en så fin familie ❤️ Vil tipse om bæresjal, om du bysser mye. Babyer roer seg også som oftest helt innat mamma eller pappa( det vet jeg at du vet) men det er verdt er forsjøk i butikken også kanskje 🙂 God klem!

    12. Uff jeg skjønner så altfor godt hva du mener med den skrikingen på butikken… Men man må jo ut også! Og somregel tror jeg det er mye verre for deg enn de rundt deg… Det er ikke sunt å stenge seg inne heller. Jeg er hjemme med tredjemann nå og alle har vært urolige (spesielt første og sistemann). Vi har sluppet unna griningen på kvelden, men de har hatt mye vondt i magen og sovet lite og lett på dagtid. Nå tar jeg han bare med overalt selv om det ofte ender i masse grin (men det gjør det jo hjemme også!), så av og til må planene endres underveis 😀

    13. Hei! Må si jeg heier på deg og Fredrik, og at dere er blitt en kjempe fin familie!
      Digger deg å bloggen din, og for noen nydelige gutter du har fått. Venter selv en gutt med termin 30.des 😄
      Håper du ikke synes jeg blander meg inn nå og at du ikke liker at jeg skriver dette, kan hende du har fått tips om dette før eller lest det selv. Men jeg leste på bloggen til lykkenermange, de fikk beskjed om at den miste jenta demmers hadde fått kolikk, men på slutten hadde hun ment at det kunne være noe annet, og da tror jeg at de hadde reist til en reflexolog eller noe sånt, og fant da ut at det ikke var kolikk, men fostervann som var igjen i ørene som utløste smerte å trykk. Kan hende dere har sjekket ut dette, men tenkte å bare si ifra 🙂 lykke til, jeg heier på dere! 😊

    14. Hei. Dere er en veldig fin familie. Sterke som holder sammen og deler på ansvar, og samarbeider så fint<3 Har selv to små, og det er ærlig talt veeeldig slitsomt, men så har man jo så mange små fine øyblikk hver dag som er verdt så utroli mye!
      Apropos det med butikken og generelt det med at man tenker at det er til bry for andre, er unødvendig. Vet det er lettere sagt enn gjort, men jeg merket med andremann at når jeg ga mer f i hva andre tenker og mener, så får du det bedre.
      Ønsker dwre alt godt fremover, og håper ting blir bedre snart<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg