VI FÅR IKKE TID TIL HVERANDRE!

Endelig fredag!

Jeg kunne jo sagt at jeg ikke legger så godt merke til om det er helg eller hverdag siden jeg uansett er hjemmeværende, men det gjør jeg virkelig! Hver fredag er det så utrolig herlig når Leo og Fredrik kommer hjem fra barnehage og jobb. Vi spiser god mat, leker med Leo, koser oss hjemme og nyter tanken på at vi har helgen foran oss og at Fredrik har fri fra jobb.

I dag blir det for øvrig litt annerledes! Mamma og søsteren min ville besøke oss, så derfor dro de tidligere i dag fra hjembyen min og kommer inn dørene her hjemme nå hvert øyeblikk. Leo elsker jo å få besøk, og vi synes det er kjempekoselig at de hadde en siste mulighet nå før jul og alt – Så vi ser frem til en innholdsrik og fin helg ♥




Dessuten ville de gjerne avlaste oss litt fra Leo om nettene nå, siden de vet hvordan det er med minstemann. Jeg har jo nevnt for dere i korte trekk at når Noah gråter om natten og/eller kvelden så våkner gjerne Leo, og da har vi det gående til sene natta. Vi merker at det preger hverdagene at Noah krever så mye av oss, og før Noah sovner om kvelden (Les: natten) så har Fredrik sovet en god stund allerede. Fredrik og jeg får derfor ikke tid til hverandre i det hele tatt i løpet av dagen, kvelden eller natten. Rett og slett. Det finnes ikke tid, da må vi få flere timer i døgnet i så fall. Og sånn er det bare 🙂 

Så derfor skal vi i hvert fall prøve å utnytte det litt at vi har mamma og søsteren min her i helgen, og de ville mer enn gjerne ta ansvar for Leo i natt. Herregud, det kommer jo faktisk til å føles ut som en ferie å bare ha ett barn å ta vare på om natten, sammenlignet med hvordan vi har det til vanlig. Haha!

Denne helgen kommer til å bli så fin. Ønsker dere en flott helg også ♥

18 kommentarer
    1. Så flott at at dere får litt avlastning og litt kvalitetstid som kjærester💏
      Blir jo så koselig for Leo og få familien din på besøk. Ønsker dere en kjempefin helg:-)

    2. Kjære Jessica. Vi har ei jente som er seks uker gammel og jeg kjenner meg igjen i det du skriver om dagen. Kveldene går med til flere timer med utrøstelig gråting. I går var vi hos en manuellterapeut som undersøkte henne og påviste KISS syndrom, som er låsninger i nakke, rygg og hofter. Vi har enda ikke merket noen effekt av behandlingen, men det var godt å få vite hva som forårsaker gråtingen.
      Føler med dere og håper virkelig det går seg til etterhvert💖 Jeg veit selv hvor tøft dette her er. Vi har også en storebror på to år som våkner. Godt å høre at dere får hjelp med storebror i natt.

    3. Poden min hadde også KISS da han var liten. Gikk til manuell terapeut, måtte ha en del behandlinger, men han ble bedre. Jeg skrev om KISS til deg for litt siden, i et annet innlegg. Absolutt lurt å sjekke det. Tenk hvis det er det og det er hjelp å få, evt. avbekrefte hvis det ikke er det. Ønsker dere en god natt!

    4. Beundrer hvordan du klarer å holde deg så positiv i en slik periode. Du er sterk, et flott forbilde. Er nybakt mor selv og i natt gråt jeg faktisk da jeg brukte flere timer på å få minsten til å sovne. Dette skjer så absolutt ikke hver kveld, så har ikke noe å klage på. Ser derfor veldig opp til deg!
      Masse lykke til videre, stå på videre begge to!❤️

    5. så bra de kommer og hjelper dere 🙂 dere trenger og pleie forholdet også, dere er så vakre sammen <3

    6. Kanskje de kan ta med begge guttene på en trilletur sånn at dere får sove? Det er veldig viktig at man får slappet av skikkelig i sånne perioder. Eller om dere bare vil ha tid til hverandre. Det er også såå viktig. Sånt kan tære på ethvert forhold.

    7. Ville bare tipse om at barn med kolikk kan ha effekt av lactobaccilus (et probiotikum) tilskudd. Dette pga de ikke har samme tarmflora som andre spedbarn (ofte sammenheng med keisersnitt da de ikke svelger bakterier fra fødselskanalen). En annen artikkel jeg leste var at barn som har kolikk ikke burde stimuleres da kolikk muligens er deres måte å si ifra at de har migrene – derfor kan kanskje et kaldt mørkt rom hjelpe og?
      Jeg ville bare tipse siden jeg synes du er veldig flink mor, og jeg skjønner at dere har veldig vondt av Noah´s smerter.

    8. ville bare sende deg en god klem og si du er knall god. Ser det er flere som nevner kiss/kiss (skjev nakke/ rygg) og det er veldig lurt og bare få det skjekket. Min sønn hadde det og var som du beskrev uteøstelig, men det kunne skje når som helst på dagen og trengte ikke vare flere timer i strekk som gjerne kolikk gjør. Håper dere finner ut en metode som fungerer hos dere, og bare husk det blir bedre ! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg