NOE SÅ PINLIG…

I dag var Noah og jeg på helsestasjonen igjen, hvor vi er hver eneste uke nå på grunn av kolikken. Vi ble en god stund, og fikk også veid han for å forsikre meg om at han ikke hadde gått ned noe i løpet av helgen. Det hadde han heldigvis ikke, og før vi dro fikk jeg ammet han litt. Tenkte ikke noe mer over det, og dro videre til et lite kjøpesenter som ligger i sentrum som jeg måtte innom.

Leo manglet nemlig litt barnehageklær, så jeg måtte finne litt nytt tøy til ham. Inne på slike sentre synes jeg alltid det er så himla varmt, så jeg tar av meg jakka. Noah sovner (!) faktisk i vognen sin for en liten stund, og jeg får kikket på klær til Leo uten en baby på armen. Surrealistisk, men koselig også – og godt for han at han fikk sove litt. Jeg fant en del fint til Leo og er superfornøyd når jeg går fra den ene kassen til den andre i de forskjellige butikkene for å betale. Jeg var nemlig innom flere butikker, og det var en del mennesker. Men jeg synes liksom de kikket litt rart på meg. For å være helt ærlig, så tenkte jeg først at de kanskje synes jeg hadde skummelt store ringer under øynene så lite søvn som jeg har fått i det siste, og at det var derfor så mange kikket litt rart. Typ “Stakkars, hun så sliten ut” Samtidig har jeg jo også fått en del blikk oppigjennom de to siste årene når jeg har gått gravid som tenåring, så jeg prøver som tidligere å ikke tenke så mye over det.

Men så feil kan man altså ta. Mørke ringer under øynene, du liksom.

Jeg skal gå inn på siste stopp på matbutikken før jeg skal reise hjem til den syke samboeren min som synes umåtelig synd på seg selv hjemme i sengen, og begynner egentlig å kjenne meg litt sliten etter all gåingen inn og ut av butikker på kjøpesenteret. Jeg har naturligvis tatt på meg jakken når jeg gikk ut av kjøpesenteret, så når jeg kommer inn på butikken tar jeg den av igjen.

Og så ser jeg det.

Skjorta mi jeg hele tiden har hatt på meg er så og si helt kneppet opp og amme bhen er fullt synlig, sammen med store deler av magen min. Så slår det meg: Jeg GLEMTE å kneppe den opp når jeg ammet Noah når vi var på helsestasjonen..

19 kommentarer
    1. hahah, såå pinli!! Men utrolig morsomt for oss å lese, heldigvis er det lov å dumme seg litt ut noen ganger 😀 Du fikk sikkert noen til å le, det er da positivt? hehe 😛

    2. Haha, jeg kjenner meg så igjen! Jeg har gått med puppen ute på kjøpesenter jeg også. Ammetåka lenge leve! Heldigvis hadde jeg husket å feste ammebh’en.
      Så nydelig bilde av deg og Noah! Utrolig fin sminke hadde du også.
      Håper dere får en fin og rolig(ere) kveld, klem❤️

    3. Vet du hva det har faktisk skjedd meg flere ganger😳 Ammetåka kalles det! Utrolig pinlig men forstår deg godt! Man glemmer absolutt alt de første mndene med fullamming. Tror ikke du skal tenke så mye over det! Vi er flere som er glemt d😂

    4. Hoff, hoff, stakkars lille deg<3 Jaja vis må kan tenke på det posetive, så så de jo at du hadde en liten baby i vongna, så kanskje noen skjønnte at du var sliten og trøtt:)
      Klem!

    5. Hei!
      Har selv en liten gutt på seks uker nå og har et par spm angående din situasjon.
      Hvordan har dere avgjort at han har kolikk? Hvor mye gråter han?
      Her gråter lille en del, men ikke nok til å være kolikk. Har likevell litt vegringer mot å ta han med på butikker og andre offentlige steder på grunn av at jeg er redd han skal begynne å gråte ukontrollert. Hvordan takler du dette?

    6. hahaha CLASSIC! Uff, her har jeg også gått på en DEL blundere i ammetåka. Jeg har jo ammet fire unger, så det har blitt rimelig mange flauser. Men det gode ved det er jo at da får man noe hysterisk morsomt å skrive om 😛
      Ha en fin dag videre!

    7. Haha uff, så flaut! Var rart ingen av de som la merke til det kom bort å sa det til deg da, det tror jeg at jeg hadde gjort ihvertfall!
      God klem til deg <3

    8. Haha det blir jo en morsom historie ut av det! Men syns det er litt rart at ingen av alle du så sa ifra? Etter å ha lest dette har jeg bestemt meg for å bli flinkere å si ifra, hvis man føler seg berettiget til å stirre er det minste man kan gjøre å si ifra!

    9. Hehe den ammetåka 😂
      For ca 20 år siden med min, så skulle jeg skulle ut med min.Fylte på litt på ungen og gikk avgårde, med genseren over begge og med luka på ene puppen oppe 😨 Merket det ikke før jeg var et stykke avgårde, og først når det ble kaldt 😁 Tror ikke det var noen som så det.
      Rart ingen sa ifra til deg?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg