SPØRSMÅLSRUNDE MED FREDRIK!

Hei alle sammen!

I dag har jeg vært hos kiropraktor med lille Noah som fortsatt dessverre skriker mye. Det er mange av dere som lurer på litt rundt kolikken, og det er fortsatt ganske ille. Han har blitt litt bedre på dagtid etter vi begynte å gå til behandling hos kiropraktor, men jeg gruer meg fortsatt til kveldene og ofte også ettermiddagene og nettene. Han var veldig anspent når vi kom til første behandling, men i dag var han nesten ikke anspent lenger – og det er selvsagt veldig godt for både Fredrik og meg selv om han fortsatt gråter mye. Uff. Men nok om det, det kan jeg skrive mer om senere ♥

Nå har det ikke vært noen spørsmålsrunde her inne siden april måned, og flere av dere har etterspurt en med Fredrik! Så derfor tenkte jeg å kjøre i gang en nå i dag. Da kan dere stille spørsmål til ham – Om han, oss, meg eller ja – hva enn dere måtte ha spørsmål rundt eller om det er noe dere skulle lure på. Kommentarfeltet mitt er jo som vanlig åpent, og hvis du ikke ønsker å kommentere på bloggen kan du for eksempel sende meg en melding på Instagram eller en snap. Heter mammasom16 på både Instagram og Snapchat! Så svarer han i eget innlegg (kanskje video om jeg får overtalt ham, haha!) før nyttårsaften.


God klem til dere alle ♥ Tusen takk for at dere leser.

22 kommentarer
    1. Hei, ang kolikkbaby. Har du sjekket om barnet har fostervann som ligger i mellomøret, som da forårsaker smerte? Kan være greit å få sjekket hos lege, bare for å være på den sikre siden. 🙂

    2. Vær obs på at han kan reagere på soyaprotein også om han reagerer på melkeprotein. Så hvis du synes han ble litt bedre av melkefritt kosthold hos deg, burde du kutte ut alle soyaprodukter også 🙂

    3. Hvordan synes dere at forholdet har utviklet seg etter dere fikk barn å hvordan er forholde deres nå? Skal ikke gå så mye i privatliv men får dere tid til litt kos innimellom eller er dere foreksempel for sliten til å få gjort det om kveldene? ❤

    4. Du er ein slik ei fantastisk mamma, Jessica ❤
      Gulpar Noah masse? Eller høyrer du at han svelger mykje når han ikkje drikker? Mina hadde reflux, og hadde dermed masse plagar og vondtar

    5. a) Sparer dere til egen leilighet i fremtiden?
      b) Får dere økonomisk støtte fra foreldre? Har dere et budsjett/oversikt over måneds utgifter?
      c) Har du en anbefaling til unge som forlater foreldres hjem og begynner et selvstendig liv (med tanke på økonomi).

    6. Hei
      Først og fremst vil jeg si at du fremstår som en fantastisk mor. Det må være utrolig hardt og slitsomt med en liten en som sliter med kolikk..
      1. Hva synes Fredrik om eksponering av barna på bloggen?
      2. Hvordan fordeler dere oppgavene hjemme?

    7. 1. Har dere noen fine spare tips? Til feks hus/leilighet. Hvordan gjør dere det med handling av mat i uken, hvor mye sparer dere i mnd ?
      2. Krangler dere mye? (Når dere krangler hvordan løser dere det på en god måte med tanke på barna?)
      3. Når dere krangler er det sånn at dere slutter å snakke sammen i flere timer?
      4. Er du ofte med kompiser?
      5. Hva pleier dere å spise på middag? (Trenger middagstips)
      6. Syns du det er slitsomt å måtte stå opp hver natt til to små barn og jobbe samtidig?
      7. Hvordan blir dere enig om hvem sin familie dere skal feire jul sammen med? (Jessixa eller din)

    8. Hei alle 4. Så fine dere er alle sammen. Må si jeg synes dere klarer dere så fint. Og synes det er synd at Noah fortsatt sliter. Skjønner at det må være slitsomt. Men hold ut. Det retter seg nok snart. Et tips til kjæreste tiden som sikkert nå blir litt borte i alt. Husk å fortelle hverandre at dere er glad i hverandre og gi hverandre minst et kompliment hver dag. Det gir litt positivt innspill til dere som voksne som jeg tror gir litt god selvfølelse til dere begge nå som det er litt ekstra med et lite gull som krever litt.
      Guttene deres vokser og er så nydelige begge to. Og det er så hyggelig å få lov å følge dere. For noen fine rollemodeller dere to er både for de unge men også for de som er litt eldre. Fortsett som dere gjør for jeg synes i alle fall dere er fantastiske.

    9. Du går da ikke til kiropraktor med et barn? Det er en behandlingsform som ikke har dokumentert effekt, og som i aller høyeste grad kan være farlig for barnet!

    10. Hvor ser du for deg at du og Jessica hadde vært i dag dersom dere ikke hadde hatt barn?
      Hva synes du er den største utfordringen i den nye hverdagen?
      Når/hvis du henger med kompiser, kan du ha med Leo? Hva synes de evt om det?

    11. -Hvordan synes du det er med en kolikk unge i hus når du i tillegg må stå opp tidlig pga jobb?
      -Hvor mange barn kunne du tenkt deg i fremtiden?
      -Er du å Jessica enige om hvor mange dere kunne tenkt dere? 😉
      -Hvordan går det med deg i denne tiden?
      -Hva gleder du deg mest til i tiden fremover?
      -Hva husker du best fra da du var liten? Hva likte du best å gjøre? hva husker du at du likte best fra juletiden som liten? 🙂
      Hvordan vil du si søsken kjærligheten mellom Leo og Noah er nå?

    12. Har ingen spørsmål og heller ingen kolikkråd. Har hatt kolikkbarn selv og vet hvor slitsomt det er, og fort også kan bli enda mer slitsomt med folks mer eller mindre velmenende gode råd… MEN min mor sa noe fint til meg da min hylte som værst: “kolikkbarn blir ekstra harmoniske og kjærlige siden de får så ekstremt mye kroppskontakt den første tiden.” En god trøst der jeg bar han rundt på 5 timen den 6 uka. Og ja, for de som lurer: i dag har jeg verdens mest kjærlige og harmoniske fireåring her hjemme.

    13. Hvordan var det for deg som relativt ung og plutselig få snudd opp ned på tilværelsen? Hvordan tok vennene dine nyheten? Ønsker du deg flere barn i fremtiden? Hva slags utdanning og jobb var du? Hvilke fritidsaktiviteter har du? Kan du fortelle litt om din gen oppvekst?

    14. Hei, elsker bloggen din, Jessica! Så på ! Du er sterk!
      – Vil du fortelle litt mer om tiden før du ble mor for første gang?

    15. – Hvilke forhåndsregler tar dere når det kommer til å unngå en ny graviditet?
      – Hvordan har dere det? Kan tenke meg at tiden etter fødsel ble tøffere enn forventet, eller?
      – Hva slags problemer har dere i forholdet?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg