DIY: JULESTRØMPE MED NAVN

Hei alle sammen!

 Som dere kanskje vet har jeg jo gått i gang med juleforberedelsene for lengst, jeg bestilte til og med julestrømper med navnene til barna fra Ebay allerede i november. De var så vanvittig fine, og jeg gledet meg så til å motta dem! Dessverre viste det seg at selgeren ikke var trygg, så julestrømpene kom aldri frem – men jeg fikk heldigvis pengene enkelt tilbake fra Ebay og Paypal. 

Men så satt jeg igjen uten julestrømpe med navn til barna da, og så var det for sent å bestille på nytt, ettersom de neppe ville kommet frem i tide nå som jul ikke er langt unna, og Ebay gjerne har noen ukers leveringstid. Så da tok jeg saken i egne hender, og endte opp med et så fint resultat at jeg tenkte jeg skulle dele fremgangsmåten med dere! Kanskje det er flere der ute som ønsker julestrømpe med ditt eget eller barnas navn. Jeg synes i hvert fall at det er veldig koselig med et personlig preg på julestrømpene ♥

Det er altså mitt første DIY miniprosjekt – for det var faktisk veldig simpelt! 

Du trenger:

Valgfri julestrømpe

Lim

Trebokstaver (Fås kjøpt på hobbybutikker, jeg tror de heter bokstaver i trefiber. – Jeg kjøpte mine på Panduro!) Har barnet ditt langt navn, kan du bare kjøpe små bokstaver istedet for like store som jeg valgte.

Spraymaling eller maling – her kan man jo også bruke fargen man vil. Jeg brukte hvit spraymaling, det tørket fort og var veldig greit i bruk.

Du spraymaler bokstavene og venter på at de har tørket, og limer dem deretter på julestrømpa. Det gjør ingenting om det tyter ut litt lim på sidene av bokstavene når du har limet dem på – bare vent til det har tørket og til bokstavene sitter fast på strømpa, så kan du enkelt dra det av, eller klippe det av med en liten saks.

Leo synes dette var superspennende, og måtte sjekke det ut snarest etter jeg hadde fått hengt dem opp. Jeg gleder meg til å se han sitte med den på julaften når vi har fått fylt dem opp med litt julegodt samt klemmeposer med smoothie ♥ Håper dere får en veldig fin dag!

9 kommentarer
    1. En stund siden jeg har kommentert! Men ville bare si at du virker som en tvers igjennom god mamma som gjør alt for gutta dine! Og godt å se at du har litt overskudd til å holde på med sånne ting, tross at kolikken herjer i huset deres!

    2. Guttemamma: Hei! Koselig å høre fra deg igjen 🙂

      Det varmer å høre at du synes det virker slik. Jeg gjør i hvert fall så godt jeg bare kan 🙂

      Ja, i dag kjente jeg at jeg orket, så da måtte jeg slå til. Godt å føle at jeg fikk gjort noe i dag, selv om det ikke var store greiene. 🙂

    3. Hei 😊 dette er førstegang jeg har kommentert på noen blogg 😉 men jeg bare lurte på hvor du har kjøpt julestrømpen? 😉 Ha en riktig god jul fra meg og en liten gutt på 7 måneder 😆🎄❄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg