MIN UTRO, GRUSOMME KJÆRESTE

Jeg har satt meg ned i sofaen etter dagen. Noah sover og har hatt den roligste dagen sin siden han ble født, noe jeg har vært på gråten av takknemlighet for hele dagen. Fredrik og Leo leker rolig i lekekroken hans i stuen vår, og tven står på rolig i bakgrunnen. For første gang på lenge kan jeg faktisk sjekke kommentarfeltet mitt på bloggen. Jeg har jo faktisk tid. Det føles helt uvirkelig!

Jeg har aldri måtte slette så mange kommentarer som det jeg har gjort de siste dagene nå. Jeg sletter så og si aldri kommentarer, og har ikke låst kommentarfelt eller et kommentarfelt der jeg må godkjenne kommentarene før de blir publisert. Alt kommer gjennom. Det vil si: Jeg rører bare det som er drapstrusler, og hetsende utsagn. Konstruktive kommentarer og kritikk, og kritikk generelt rører jeg aldri.

Etter å ha lest noen kommentarer og fått slettet noen stopper jeg opp og ler. “Fredrik? Har du vært utro nå igjen du da?” jeg ser bort på han og klarer ikke annet enn å smile. “Jøss, når har jeg fått tid til det da?” svarer han smilende. “Nei, si det, du. Det er i hvert fall ikke måte på hvilken drittkjæreste du er” ler jeg før jeg fortsetter å scrolle nedover kommentarene.

Jeg snakker selvsagt ikke om de kommentarene der lesere har kommentert konstruktivt og stilt spørsmål omkring Fredrik og hvor mye ansvar han tar, men de virkelig stygge kommentarene hvor det står hvilken forferdelig kjæreste han er, at han burde dumpes, og så videre. For Fredrik har jo virkelig fått høre det i kommentarfeltene mine de siste dagene, og da har jeg valgt å slette det som virkelig har vært stygt. Jeg tror ikke det kommer ordentlig frem på bloggen hvilken kjæreste og støttespiller han har vært siden vi ble sammen igjen i fjor høst. Og hvis noen av dere har følt at jeg har fremstilt Fredrik på noen annen måte så vil jeg bare legge meg fullstendig flat. Han er en fantastisk pappa, det har jeg alltid ment, og jeg føler selv også at jeg får det godt frem på bloggen ♥

En gang for alle: Fredrik er ingen grusom drittsekk som kun henger med kompisene sine og som ikke tar ansvar. Ja, Fredrik er mer ute med venner enn meg, men det handler rett og slett om at jeg ikke har lyst til å dra fra Noah enda. Føler meg ikke klar for å sende han bort til noen, og klarer ikke å kose meg ute med venner om jeg vet at han skriker hjemme hos noen andre.


Intervjuet vårt er forresten ute i se&hør nå! 

Fredrik er den som tar tak i meg når jeg er langt nede i kjelleren og som forteller meg at han alltid er der, og at han ikke drar noen steder uansett hva. Og det betyr alt for meg. Hadde jeg hatt en drittkjæreste som ikke prioriterte barna sine og som ikke tok noe ansvar hadde jeg kastet han på dør. Det kan dere stole på!

Nå som jeg først skriver litt til dere må jeg bare få si tusen takk for all støtte i det siste. God klem til dere alle. Snart helg nå ♥

28 kommentarer
    1. Dette gjør meg trist… jeg håper dere klarer å heve dere over det. Jeg såg nettopp episoden deres i kjære mamma og jeg ble så rørt og imponert av dere begge to! De som snakker slikt om Fredrik bør se denne episoden og se hvor skjønn han er!

    2. Det er forståelig du ikke drar noen steder nå som Noah er her, men jeg tror de fleste mener før den tid. Når det bare var Leo. Du brukte samme unnskyldningen da, til tross for at han fint hadde klart seg med bare pappan sin. For det har du i så tilfelle aldri delt, at du var den som dro ut med venninner, og lot Fredrik ta Leo for en dag/kveld. Det virker som det bare er han som får gjøre det, og dét reagerer også jeg på.

    3. Så flott å lese at dere har hatt den roligste dagen, til nå. Håper at det fortsetter😊
      Kos deg med din nydelige familie

    4. Synes det er trist at du skal bruke det lille du har av tid og energi på å forsvare deg… Sørg heller for å hvile når du kan, så det ikke går utover helsen din. Jeg snakker av erfaring, vet hvor tøft det er med kolikk-barn.
      Husk at uansett hva folk sier og mener, så er det kun dere som eier sannheten.

    5. Nina: Helt enig med deg, Nina.. Synes bare det ikke ble rettferdig at jeg ikke skulle si noe om det når det har dukket så mye om Fredrik som ikke får forsvart seg selv.

      Det har du virkelig helt rett i. Håper du har en god helg. Klem

    6. Så deilig for dere med en roligere dag! Jeg synes Fredrik virker som en god og omsorgsfull pappa og kjæreste etter det du har skrevet her på bloggen. Håper det går rette veien med tanke på kolikken, sånn at lille Noah og dere andre tre får det bedre <3

    7. Du har så rett når du skriver at kolikk barn må.oppleves.man kan ikke forstå hvis ikke. Jeg forstår. Jeg har vært der. Alene med to små som er like tette i alder som dine. Jeg har grått de samme fortvilte slitne tårene som deg. Og følt at jeg ikke mestret min oppgave som mamma fordi jeg ikke klarte å gjøre barnet mitt tilfreds. Faktisk var jeg så sliten at jeg husker minimalt fra lillebrors 5 første måneder. Men det går over. Hold ut litt til, for takk og pris, det går over. Dere er supertøff!!!

    8. Trude: Jeg er fortsatt i pause-fase 🙂 Som jeg skriver innledningsvis har Noah hatt den roligste dagen siden han ble født i dag, så derfor orket jeg skrive litt.

      Men jeg kommer ikke til å stresse med å poste innlegg fremover. Jeg må jo først og fremst fokusere på de her hjemme. Er også veldig sliten, som jeg har nevnt her inne tidligere, og må ta det med ro, sove når jeg kan, slappe av. Til vanlig har jeg jo postet to blogg innlegg hver dag, og det tror jeg ikke blir aktuelt på en stund. Familien kommer først, og har jeg overskudd så kommer det innlegg.

      God helg til deg.

    9. Hanne: God klem til deg. Takk for at du delte. Av og til er det hardt å klare å tro på at det faktisk kommer til æ gå over en gang. Noen ganger er jeg faktisk livredd for at det aldri skal ta slutt. Takk for påminnelsen <3

    10. Jeg blir både sint og lei meg når jeg leser sånne kommentarer. Jeg syns på ingen måte at det virker som om Fredrik ikke stiller opp, tvert i mot. Og uansett hvordan dere fordeler rollene så har vel ingen andre noe med det!? Alle må gjøre det som funker og føles riktig for sin egen familie. Jeg syns det virker som om dere er supre foreldre begge to, og jeg håper virkelig ikke dere tar de negative kommentarene for mye innpå dere. Heldigvis ser det ut som om de aller fleste kommentarene er fra positive mennesker som støtter dere og håper at det går bra 🙂
      (Jeg kommenterer egentlig aldri på blogger, men det er noe med din blogg som gjør at jeg bare må legge igjen en kommentar i ny og ne. Bloggen din er så koselig!)

    11. Har selv hatt kolikk baby, har stått å vugget, bysset å synget i mange timer. Blitt så trøtt å sliten tilslutt at jeg har stått å grått mens eg vugget barnet å sa hysj på deg pliis sov nå for helvete, ikke høyt da selfølgelig bare sakt det. Det går nok snart over å ting blir bedre. 🙂 lykke til

    12. Du er en fantastisk mamma, og Fredrik en fantastisk pappa! Er det noen som klarer å komme igjennom dette er det dere. Og tenk da? Når dere gjør det, så er det ingenting dere ikke klarer å komme igjennom sammen. Dette viser bare hvor sterke dere er❤ ønsker dere alt vel og håper dere får en strålende jul sammen. Krysser fingrene for at gråtingen fortsetter å avta.

    13. Heia dere!! Du prioriterer helt riktig, jeg har selv hatt kolikkbarn og det er forferdelig. Det gikk veldig utover forholdet, men vi kom oss igjennom det.
      Det er ikke sikkert det er noe for alle å prøve, men har dere tenkt på å forsøke kiropraktor? Jeg vet at det er flere som ikke har fått effekt av det og jeg trodde ikke på det selv. Er man desperat nok blir man likevel villig til å prøve mye. Vi brukte en kiropraktor på Stovner, Stovner senteret faktisk. Og hun ble helt fin etter behandling hos ham.

    14. Eg hugsar episoden av kjære mamma, kor hærlig ærlig Fredrik var der. Kor oppriktig stolt han verka av deg og gutane. Eg skulle ønske alle dei som kommentere kunne sjå det, sjå den episoden. Sjå at han becka deg opp, fekk deg til å le. Eg trur det med at du tar på deg meir i familien er ein jenteting. For innerst inne trur eg mange jenter føler at ting faktisk er heilt greit når mannen leika med ungane og vi styrer på i heimen. Samtidig så er mange nokon hønemødre. Ser med venninnene mine at det ofte blir meir stress for dei å være med på ting fordi dei er uroa for den lille heime. Men som venninne uten barn har eg gjort det på den måten at eg reiser heim til dei som har ungar. Typen deira får en unnskyldning til å stikke ut, eg får litt kos med dei fine små og vi får venninnetid – vinn-vinn 🙂 eller det vil seie, som oftast. Den negative konsekvensen ved å være på besøk så ofte er at 3åringen til venninna mi har funne ut at eg er hans bestevenn, så ho bør egentlig skyggge bana når eg kjem 😉 Nei ikkje høyr på dei som skrive drit. Det er dere som veit best kva som fungerer for dokke 🙂 og hurra for en dag med litt mindre skrik – håper det er den første av fleire gode dagar 🙂

    15. Hei, så fint at dere har hatt en roligere dag med tanke på Noah. For mange så blir kolikken borte etter 3 måneder, da har magen/tarmene blitt litt mer moden. Leste om det da min lille datter hadde kolikk og det stemte for oss 🙂

    16. Dere to er så utrolig fine sammen! Beundrer forholdet deres. Jeg ønsker dere alt godt, og en fantastisk fin jul <3 Stå på videre, begge to. Dere gjør en super jobb!!

    17. Jeg fikk masse dritt da jeg og mannen min ble sammen,fordi han er albaner og albanere er “bare ute etter en ting”.. Og var ikke måte på hvor mange som hadde noe å si ang forholdet vårt, mest dårlige ting. Vi sloss med nebb,klør og advokat idag for å få være sammen. Så tommel opp for deg som forsvarer din kjære:-)
      Å sånn ps, vet du at du er sjuukt lik Jennifer Lawrence? Fine du:-) God Jul!

    18. Kjenner igjen følelsen du sitter igjen med når folk har sagt slike ting om kjæresten din på nett. Opplevde det samme selv og valgte å stenge kommentar feltet til slutt. Gjorde det nylig slutt med han jeg var sammen med pga at disse ryktene om han var sanne. håper dere for det fint sammen, det viktige er jo at du har det bra med kjæresten din og at du føler du kan stole på han

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg