GLEDER MEG LITT TIL DET ER OVER

Hei alle sammen ♥

Til å begynne med vil jeg bare si tusen takk for all omtanke for situasjonen vi er i nå. Dere lesere er så støttende og kommer med så mange fine ord og råd. Tusen takk. Jeg hadde ikke så lyst til å skrive så mye om det i dag, jeg går og tenker på det hele tiden og når jeg blogger er det så deilig å få en liten pause fra det. Jeg kan si at jeg har det ikke noe særlig bra.. Men vi må rett og slett bare se hva vi gjør.

For å prøve å få tankene på andre ting nå i denne ganske tunge tiden, har jeg holdt meg opptatt. Opptatt med barna først og fremst, men også mye som har med dåpen å gjøre! Jeg har vært alene med ungene i dag, Noah og jeg hentet Leo i barnehagen i fire-tiden. Det var plutselig blitt så mildt ute, så det ble en fin og rolig gåtur hjem igjen fra barnehagen. Noah sovnet i vognen, og Leo holdt hånden min og gikk ved siden av meg hele veien hjem. Jeg gikk så og si uten sminke, og både følte meg og så ut som en skikkelig sliten småbarnsmamma, men ikke en gang DET kunne ødelegge en så herlig tur altså. Haha!

Nå kommer familien min nedover til oss på besøk i morgen for å være med, samt hjelpe til med dåpen som er på søndag! Det er jo noe jeg, som dere allerede vet, har sett frem til i lang tid. Men jeg skal ikke lyve for dere heller, for det er jo litt av et styr å få alt på plass før et slikt selskap. Mat, lokaler, bordkort, stoltrekk, gave til dåpsbarnet, kaker, pynt og noen få invitasjoner som ikke hadde blitt sendt ut. Jeg skylder på ammetåka, og heldigvis gikk det fint uansett! 


Så samtidig som det er en stor dag, blir det ikke feil å bli ferdig. Å komme hjem samme dagen på kvelden, legge seg i sengen med Noah ved siden av meg, puste ut og forhåpentligvis ha en veldig flott dag bak oss – og så tenke i mitt stille sinn at det blir en god stund til neste gang.

For det er mye å holde styr på, jeg tror aldri jeg har vært så stresset som det jeg var på Leo sin dåpsdag, og ikke misforstå – for jeg elsker slike dager og det er en viktig dag for oss, men det er også mye man har hengende over seg av ting man må huske på, og jeg kjenner jeg blir stresset og svett bare av tanken på å glemme noe viktig på den store dagen til gutten min. Jeg må nok innrømme at jeg gleder meg litt til det er over også!

God klem

16 kommentarer
    1. Håper dere tar dere noen timer deg og Fredrik alene nå som noen kan være barnevakt et par timer.
      Trist å se at dere aldri tar dere tid til å kun være deg og Fredrik barnefri, å bare være kjærester noen timer..

    2. Enig med anonym over meg: utnytt at dere får besøk og vær litt kjærester. Skjønner at du er stresset ang dåpen, men skriv absolutt alt ned på en liste så glemmer du ingenting 🙂 oppfordrer dere sterkt til å be familien være barnepassere slik at dere kan få litt pusterom

    3. Lykke til med dåpen på søndag 🙂 Litt sent nå kanskje, men når ting er som de er mellom dere og du i utgangspunktet har evig nok, hvorfor legge sten til byrden og arrangere dåp? Du må lære deg å tenke på hva som er best for deg. Hvis du hadde hatt det bedre med å utsette dåpen et par mnd så skulle du gjort det. Du er en god mor, med nydelige barn, men det virker som du er livredd for å ikke strekke til med alt du føler _bør_ være på plass. Jeg har troen på deg, sjeldent kommer man over noen som er så reflekterte i ung alder. Håper ikke du tar dette som et angrep eller blir fornærmet, for jeg mener det godt. Skulle ønske jeg kunne gitt deg en klem og fortalt deg at alt blir bra til slutt, bare senk skuldrene til verdens forventninger og gjør det _du_ føler blir rett, for du er både flink og fornuftig! God helg 🙂

    4. Vet veldig godt hva du mener med tanke på dåpen :’D Jeg var sliten i flere dager etterpå! Haha
      Til lykke med dåpsdagen 🙂

    5. Lykke til med dåp! Håper dagen blir fin.
      Men hvorfor arrangere dåp midt opp i en samlivskrise? Må i tillegg være rart å samle familie og venner når alle vet dere har lyst å gå ifrs hverandre.
      Hvorfor er Leo så lenge i barnehagen når du er hjemmeværende? Blir fryktelig lang dag for en liten gutt. Mellomste min er 2,5 år, jeg jobber 65% og har en på 8 måneder hjemme, han er i barnehagen fra kl9 til mellom kl14-15. Selv da er han sliten de dagene de har gått på tur og vært mye ute.

    6. Anonym: Tusen takk, det håper vi også!

      Dagen har vært planlagt siden november, og når vi da fant en søndag som passet for de fleste venner og familie, så ble det den. Vi hadde det bra når vi bestemte oss for den dagen.

      Vanligvis blir han hentet like etter klokken 15:00, og Leo er et barn med et vilt aktivitetsnivå. Flere timer etter at han har vært i barnehagen har han masse energi, og han simpelthen elsker å være der. Jeg forstår at å være i barnehagen til klokken fire ikke er noe for alle barn, men vi kjenner Leo og kjenner oss sikre på at det ikke ble en for lang dag for han.
      Jeg måtte for øvrig hente senere enn vanlig fordi jeg hadde masse jeg måtte få unnagjort her hjemme til vi får besøk i morgen. I tillegg har den nye bærselen til Noah gått i stykker og han vil helst ikke ligge så mye alene akkurat, så da ble det veldig vanskelig å få gjort noe om jeg skulle hatt begge hjemme 🙂 Dette hadde jeg som sagt aldri gjort dersom jeg visste Leo var sliten eller ble sliten av å være i bhg lenger. 🙂

    7. Ikke ha dårlig samvittighet over at du noen ganger henter Leo rett før stengetid i barnehagen. Tvert imot kan det vere positivt for han å få de voksne helt for seg selv noen få ganger. De fleste barn synest bare det er stas 🙂 Selvfølgelig er det noe annet om barnet ikke trivest eller alltid har lange dager, men Leo begynner vel ikke før i 9-tiden?
      Uansett! Senk skuldrene før dåpen. Ja, det er mye å tenke på (jeg hadde nettopp storbryllup med over 100 gjester så har kjendt på stressfaktoren). Bare overlat ansvaret til andre, feks. presten har ansvar for alt som skjer i kirken, catering/kokken har ansvar for maten, spør en du stoler på om å skrive ned alle gavene osv. Og ikke minst; stol på at de gjør en god jobb. Nyt dagen! Om noe går skjeis husker ikke Noah det uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg