FAMILIEN SIN REAKSJON PÅ GRAVIDITETENE

Så gøy det er med så mange nye lesere! Siden det fortsatt blir etterspurt med blogginnlegg om familiens reaksjoner på graviditetene mine, tenkte jeg at jeg kunne lage et eget blogginnlegg om det nå i kveld.

Mammas reaksjon på graviditeten med Leo nevnes i DETTE blogginnlegget.

Pappa sin reaksjon på graviditeten med Leo kan dere lese HER.

Fredriks, Mamma og pappa sin reaksjon på at jeg var gravid med nummer to kan dere lese mer om i DETTE blogginnlegget.

“Pappa ble ganske stille, og så sa han at dette måtte jeg finne ut av selv. Og det hadde han vel egentlig helt rett i, sånn jeg ser det nå. Pappa tok det jo ikke så veldig bra sist, (Forståelig nok, hvilken pappa hopper i taket når han finner ut at datteren hans på 16 er gravid) men jeg tror han har sett nå at jeg klarer det og at jeg er den beste mammaen barnet mitt kunne fått, så han er nok ikke bekymret.”

Jeg kan også legge til at jeg følte at mamma ble skuffet over meg når jeg fortalte det. Siden jeg hadde gått mange uker uten å vite at jeg var gravid når jeg fant det ut, ville jeg fortelle det til mamma nesten med en gang. Men jeg avventet for å se om det dukket opp noen mulighet for at jeg kunne dra til Gjøvik for å fortelle det, eller om hun kunne komme hit. Det gikk ikke. Hun var på vei hjem fra Senja når jeg ringte henne og måtte fortelle det, det jeg ikke visste var at hun knapt hadde sovet og at hun var veldig sliten. Jeg misforsto derfor, og ble enda mer nedfor når jeg trodde hun ble skuffet. Hun kom til meg i ettertid og sa at hun selvfølgelig var der, og at hvis det føltes riktig ut for meg å beholde så var nok det riktig.

Hun har sagt følgende i ettertid “Sjokket var mindre når vi fikk vite om at hun ventet nummer to. Ut i fra hva vi har sett og opplevd siden Leo ble født, så er vi ikke bekymret for at hun nå skulle ha sitt andre barn”

Fredrik sa også noe mer om det i DETTE blogginnlegget. Og sa senere i et annet blogginnlegg at “Det at Jessica ble gravid var ingen ønskesituasjon for oss nå ass. Igjen så beskyttet vi oss og vi, eller jeg hvert fall hadde begynt å tenke fremover. Men ting går ikke akkurat alltid som man håper, og livet har en tendens til å ta en annen vending enn det man ser for seg.”

Håper dere alle sammen har en kjempe fin kveld videre ♥

2 kommentarer
    1. For meg var det at alle gledet seg å ble kjempe glad, utenom meg selv (først vel å merke) haha .. var så lei meg å bare “sukk.. jeg er gravid” å alle jubla å jeg bare wtf? Haha

    2. Hei! Jeg leste ditt forrige innlegg nå og jeg må bare kommentere for jeg ble helt sjokkert over hva folk skrev! Du er overhode ikke mye vekke fra Leo (har fulgt bloggen fra du var gravid med Leo) og helt ærlig syntes jeg du burde ta i mot enda mer hjelp med god samvittighet. Vår baby på 6 mnd er ofte hos besteforeldre noen timer så vi kan gå på kino eller å gå ut å spise og jeg Har overhode ikke dårlig samvittighet for det. Når vår sønn er på Leo sin alder tenker meg og pappen og ta oss en helgetur sammen, men da er vi vel elendige foreldre i følge enkelte her! Haha, nei vet du hva! Så lenge barnet har et nært og godt forhold til den de er hos er det vel overhodet ikke noe problem. Og i ditt tilfelle er han i tilegg hos pappaen sin! Og hvorfor skal du ta han ut av barnehagene hvis han koser seg der? Enkelte oppfører seg som om barnehagen er noe forferdelig som barna helst skulle slippe å være i. Men sannheten er at mange barn elsker det! Så utrolig koselig å besøke foreldrene dine, sånn at de får kose med Noah, sett deg og i tillegg kan hjelpe deg litt! Nyt det så godt du kan😊 Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg