GRAVIDITETSTESTEN

 

Ett år siden positiv graviditetstest.

Ett år siden du endelig skulle få vite at jeg lå i magen din.

 

Husker du den dagen?

Gjør du det?

 

Husker du da du lå på benken hos legen

og ønsket beskjeden gravide ikke bør ønske seg?

 

Du hadde tatt en test så mange ganger uten å bekymre deg,

men den dagen gjorde du det.

Testen var positiv, men for deg var det alt annet enn positivt. “Negativ” hadde passet bedre.

 

Men du endret ikke resultatet. Du ville ikke. Testen var fortsatt like positiv mange uker etter. Du gjorde det for meg. Alt for lille meg.

Du passet på meg da, og du passer på meg nå. Ingen kunne gjort det bedre enn deg.

 

Du følte deg alene, men jeg var jo med deg. Hele tiden var jeg der med deg.

 

En dag skal du vite

at jeg elsker deg for det.

 

Og en dag skal jeg bære deg

slik du bar meg.

5 kommentarer
    1. Her må jeg som ellers ikke kommenterer stort på blogger, legge igjen en kommentar.
      Har selv en spire i magen, og dette var fin og rørende lesning.
      Takk for den.
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg