JEG SVARER PÅ BABY-RYKTENE

Det er stadig vekk spørsmål om jeg har en liten på vei, eller når baby nummer tre kommer. Jeg skjønner at jeg er utsatt for slike spekulasjoner og rykter når jeg er blitt gravid to ganger tidligere uten å planlegge det, men det er uansett like rart hver gang å høre ting om seg selv som jeg ikke en gang visste! 

I dag fikk Fredrik plutselig spørsmål om han skulle bli pappa igjen av en venninne av seg, og så fikk umiddelbart både han og jeg meldinger hvor vi ble gratulert med graviditeten, og at det var morsomt og koselig at vi skulle ha en til. Når i alle dager skulle dette barnet jeg visstnok er gravid med, blitt til? Det er det spørsmålet jeg sitter igjen med. Haha!


Noen overanalyserer alt jeg legger ut for å så konkludere med at jeg er gravid, andre har kanskje bare hørt et rykte som har blitt spredd på en eller annen måte, og som tror på at ryktet stemmer. Sistnevnte har nok skjedd denne gangen.

Akkurat nå har jeg nok med guttene mine, og jeg har ikke planer om å bli gravid. Men uansett om jeg har hendene fulle og ikke ser for meg flere barn før om noen år, så kan jeg ikke stoppe kroppen min fra å bli gravid om den skulle bli det. Baby-rykter er kanskje noe jeg bare må bli vant med så lenge jeg blogger og utleverer livet mitt gjennom bloggen min, i tillegg til at jeg allerede har fått to barn – men likevel synes jeg det er riktig å avkrefte når det kommer dit at Fredrik og jeg blir gratulert med en graviditet som ikke en gang eksisterer!

18 kommentarer
    1. Fredrik sier han ikke vil ha flere barn, du sier du ikke kommer til å ta noen abort om det plutselig skulle skje. Er dette kanskje en av grunnene til at dere har det litt turbulent? Du behøver for all del ikke å svare og jeg prøver ikke å legge igjen noen fæl tone her (like bloggen din godt!) men synes til tider du kanskje virker litt respektløs ovenfor Fredrik? I ett forhold burde man avtale sånt på forhånd. Når en vet den andre parten ikke ønsker (flere) barn og den andre vet en vil ha ett (eller kanskje to, som du selv har sagt) i fremtiden, så er kanskje ikke Fredrik den du burde være i ett forhold med…?
      Jeg håper du skjønner hva jeg mener her, og jeg prøvde så godt jeg kunne å si dette uten å høres for krass ut. Har vært i samme situasjon selv, og jeg måtte til slutt innse at til tross for hvor mye jeg elsket eksen min, så kunne det aldri blitt oss da han ikke ønsket seg barn, noen gang, og jeg nærmest ble født babysyk, hehe… det hadde bare ikke blitt rettferdig ovenfor han, meg eller forholdet vårt.

    2. Glemte du at du ikke skulle legge ut “lettkledde”kroppen din, Jessica? Uansett, du er fin, og hev deg over ryktene.

    3. Trude: Hei 🙂 Det er et gammelt bilde, men jeg må innrømme at jeg var i tvil om jeg skulle poste det. Kom frem til at det var “innafor” 🙂 Da man ikke kan se så mye, men vet ikke hva dere tenker?

      Tusen takk. Må gjøre det ja 🙂

      God helg Trude.

    4. hvis folk syns det antrekket er “lettkledd” så har de misforstått helt. Lettkledd betyr litt mindre klær enn det der. Synes du ser kjempe pen ut på bildet, elsker bloggen din!

    5. Malin. Jeg synes ikke at det er “lettkledd”, men det gir jo et budskap uansett. Et budskap om flat mage, fin kropp – som hun tidligere har sagt at hun ikke skal poste. Men for all del, det støter ikke meg.

    6. Malin: jeg synes ikke bildet er lettkledd, men det gir jo et budskap. Et budskap om flat mage og fin kropp, noe hun har sagt at hun ikke skal poste.
      Men for all del, det støter ikke meg.

    7. Med to keisersnitt må du jo vente noen år før nestemann. Det er heller ikke lov til å føde vaginalt når etter keisersnitt, og det er ikke anbefalt å ta flere enn tre keisersnitt 🙂

    8. Nå må folk slappe av :p dette er da ikke et lettkledd bilde. Ikke en typisk “mammatopp”, men folk må da få lov og gå i hva de vil. Hun er tross alt 18 år og har en bra kropp. Helt innafor!

    9. 07:55 Selvfølgelig kan en døde vaginalt etter keisersnitt! Jeg gjorde det med nummer to, og det samme gjorde jo en annen toppblogger, Anna R. Hvor har du blitt så feilinformert?

    10. 19:26 Så de som har hatt tre keisersnitt får ikke lov til å få ett fjerde barn da, mener du? For noe tull 😂 Tanta mi har tatt alle sine fem(!) med keisersnitt, da hun har for smalt bekken til vaginal fødsel. Men, jeg vet det ikke er anbefalt over tre grunnet vevet i magen. Og det tar lengre tid for såret å gro for hver gang. Men det er så absolutt ikke ‘ulovlig’.

    11. Det er ikke anbefalt å føde vaginalt etter to keisersnitt! Og det er ikke anbefalt å ha mer enn tre krisersnitt! Sånn er det bare! Men selvfølgelig må de “ta ut” barnet dersom noen tar risikoen og trosser anbefalingene og får 5 barn med keisersnitt. Jeg hadde ikke tatt den risikoen…

    12. Anbefaling om max 3 snitt er gammel. Jeg har 3 snitt og fikk vite at jeg fint kunne få 2 til om jeg ønsket. De sjekker livmor når de tar ks. Min venninne fikk derimot beskjed om at det ble veldig risikabelt ed barn nr 3 etter det 2.snittet fordi livmorveggen var så tynn.
      Så det er veldig individuelt.
      Men Jessica, du kan fint hindre kroppen din i å bli gravid. Du går på pillen,og mannen må bruke kondom i tillegg. Vil ikke mannen bruke kondom,kan det fort bli mange barn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg