DET VERSTE EN MAMMA KAN FÅ HØRE

Hei alle sammen.

Håper alle har fått en god start på uken! Jeg ville ikke skrive om dette på bloggen egentlig, for jeg hater at jeg lar meg provosere av slike ting som dette. Men enkelte ting som angår barna velger jeg å si noe om, fordi det gjør veldig vondt som mamma å høre ting som omhandler barna som ikke stemmer. Det er ting som jeg føler meg pliktet til å svare på, selv om jeg vet at jeg sitter på sannheten. Bare fordi hvis andre skal skrive ting som ikke stemmer på bloggen min, så skal jeg i hvert fall sørge for at jeg har skrevet sannheten klart og tydelig.

Jeg trenger ikke å gå så veldig inn på det, men noen mener tydeligvis at siden Leo ikke er blitt avbildet så veldig ofte på bloggen min den siste tiden, sammenlignet med lillebroren sin, så er han ikke like viktig for meg eller så jeg er mer glad i babyen min enn jeg er i han. Dette er helt på trynet tankegang som jeg ikke finner det snev logisk, ei heller finnes det noe sannhet i det. Det er klart jeg går i forsvarsmodus når jeg hører sånt, barna mine er det viktigste i livet mitt og mammarollen min er den viktigste rollen jeg har. 

Dette er en blogg som gir et innblikk i mitt liv, det vil være umulig å få inkludert alt – nå er ikke jeg en av dem som ønsker å dele absolutt alt, og det trenger jeg jo heller ikke for å gi dere et innblikk i livet mitt som tenåringsmor, men det er umulig å inkludere alt som skjer i livet mitt her på bloggen, til og med om jeg hadde forsøkt.

Jeg elsker barna mine like høyt selv om Noah kanskje oftere er avbildet for tiden! Det er helt rart at noen finner det logisk at jeg ikke er like glad i dem bare fordi det tidvis er flere bilder av minstemann.

Livet mitt sirkulerer jo ikke rundt bloggen, selv om den er blitt en del av hverdagen vår. Leo er en travel liten gutt med masse energi og jeg vil ikke ta han ut av lek og moro for at han skal stille opp på bilder til bloggen. Derfor liker jeg også best å ta hverdagslige bilder som ikke alltid er like arrangerte eller oppkonstruerte. Uansett har vi jo også et privatliv alle sammen her hjemme, og det er ikke i alle situasjoner og settinger jeg føler for å dra frem kameraet for å ta bilder av Leo til bloggen. Ikke av Noah heller, bare så det er sagt.

Uansett tror jeg at alle som har fulgt bloggen min en stund enkelt kan se at jeg elsker guttene mine like høyt. Jeg vet at jeg er en like god mamma som for dem begge to, og akkurat det kan ingen forandre. Ingen kan heller noen gang få meg til å tro noe annet. Jeg tror det er veldig mange som glemmer noe veldig viktig så fort de kan skrive noe på anonymt på en blogg, og det er at om du ikke har noe fint å si, hva med å ikke si noe i det hele tatt?

Klikk gjerne på liker-knappen under blogginnlegget for å spre innlegget videre ♥

13 kommentarer
    1. Det er jo barn som finner på å skrive slike ting. De vet dessverre ikke bedre. Ingen voksne ville vel fått seg til å si eller tenke slikt? Overrasker meg egentlig litt at ikke dette bare går “inn det ene øret, og ut det andre” hos deg som virker så moden for alderen! Du er foresten veldig vakker når du smiler skikkelig:)

    2. Dessuten er du jo hjemme med Noah hver dag! Jeg tar mye flere bilder av babyen nå når jeg er i permisjon, enn av storebror som er i barnehagen på dagtid og aktiv i lek om ettermiddagen (rekker og ønsker heller ikke å stoppe opp flere ganger for å ta bilder). Ikke hør på slike kommentarer ❤

    3. Skal ikke skrive så mye om det? Er jo nesten en hel side ,skjønne ikke at det går an å skrive så mye om koffer bare en unge blir tatt bilde av

    4. Det innlegget “ENDELIG KAN JEG BARE FORTELLE SANNHETEN..”
      Er du på dei bildene ? Hvem av dei er du på bildene ?
      Du var finere før og viss du var blond ,gå for det igjen 😜

    5. Ville ikke brydd meg om dumme kommentarer som klager over forskjellsbehandling av barna dine. Som du sier selv, de fleste skjønner at du ikke gjør det. Og til deg over her, for en utrolig hyggelig kommentar og legge igjen om at hun var finere før. Oppskriften på hvordan man får folk til å føle seg shit. Virkelig jessica, du er kjempepen nå også 🙂 ( kjempepen ble foresten autocorrecta til “kjempepenis”, haha) uansett, du er pen når du smiler!

    6. Anonym: Jeg er den blonde jenta på bildene, ja 🙂 Mulig jeg bare var heldig på bildene, for jeg så ikke ut. Hadde tynne streker til øyenbryn, platinafarget hår, og knalloransj i ansiktet. Dessuten ødela blekingen håret mitt, noe jeg fikk lide for i flere år! Kommer ikke til å få blondt hår igjen på en god stund tenker jeg.

      Ha en fin tirsdag <3

    7. ikke gøy og høre slik, skjønner du reagerer :). min venninne forklaring på det er at hennes 2 og 4 åring sitter ikke stille,mens deres lillebror på 7mnd kan jo ikke bevege seg så mye lengre, Leo er vel mye mer aktiv enn Noah også,så er vel ikke så lett og ta bilde av han nå fortiden tenker jeg 🙂

    8. Det er mye man skal høre som ung mor! Akkurat som det er greit å pirke på de unge. Jeg fikk barn som 21 åring. Nå er jeg 37. Fordi jeg var yngre enn alle andre, var det jeg som fikk pirkingen. Man er da en like god mor som ung, enn om man er godt voksen. Energien er på topp og man orker mer når man er ung. Tenk om folk kunne si litt goord til de unge. Du kan tenke deg jeg fikk høre det, som var alene i tillegg. Min datter er nå 16. Jeg er fortsatt ung! Og husk. Det er alltid de som er sjalu på andre som legger seg i ting. Og de som har god selvtillit , de er rause nok til å skryte av andre! Du skal være stolt av deg selv.😊

    9. Så teit at folk sier sånn, det er ingen tvil om at du elsker guttene dine like høyt 🙂 Du virker som en fantastisk mamma!
      Veldig fint bilde av deg, forresten! Du har et skikkelig fint smil!

    10. Enkelte skal kommentere og pirke på alt dessverre. Det er logisk at man tar mer bilder av babyen når man er hjemme i permisjon og eldstemann er i bhg. Er slik her også. Prøv å ignorèr slike kommentarer. Jeg tror du elsker guttene dine like mye uansett! 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg