DET KOM IKKE SOM NOEN OVERRASKELSE!

Hei dere! Jøye meg så mye kritikk jeg fikk etter jeg publiserte bilde av meg selv i en topp med Noah på søndag. Mange har klaget fordi jeg ikke har svart i kommentarfeltene, men jeg har ikke hatt anledning i det hele tatt. Da jeg logget meg inn på bloggen i går hadde jeg ikke sjekket kommentarfeltet mitt på noen dager, og jeg hadde voldsomt mange uleste kommentarer, så det å begynne å svare på alle da har jeg ikke kapasitet til i det hele tatt. Det er som alltid like forferdelig at jeg kler av meg, og at det attpåtil blir synlig at jeg har pupper er jo tydeligvis ikke greit – men jeg er en 18 år gammel jente og det burde jo streng tatt ikke komme som noen overraskelse. Haha! Når det er sagt forstår jeg at kritikken har sammenheng med at jeg skrev at man burde tenke over hvilke bilder man deler, men jeg tror mange blogglesere undervurderer meg og tenker at jeg er dummere enn jeg er. Hvilket jeg egentlig la opp til selv i det tilfellet her, så det tar jeg på min kappe.

SELVSAGT visste jeg i det jeg klikket på “publiser”-knappen at det ville hagle inn slike kommentarer. Det var overhode ingen overraskelse, jeg visste at det ville komme. Jeg sa det til og med til Fredrik da jeg viste ham bildet på forhånd. Noen synes det var ironisk at jeg la ved et bilde av meg i en liten topp når jeg skrev at man burde tenke over hvilke bilder man legger ut, og det er jeg helt enig i. Det var unødvendig å legge ved det bildet, men akkurat da var jeg så lei av å få kritikk uansett hva jeg sa eller gjorde, at jeg tenkte at det ikke hadde noe å si, siden noen finner noe å pirke på uansett.



Jeg har for øvrig ikke tenkt til å slutte å poste vanlige bilder av meg selv fordi noen kan finne på å legge bildene ut på datingsider. Skal man følge den logikken hele tiden kan man jo ikke gå ut døren til slutt, fordi det alltid kan skje noe. Det betyr jo ikke at man ikke skal tenke over hvilke bilder man deler, men jeg tenker at det finnes en hårfin balansegang her, og at jeg burde finne den. Når alt kommer til alt er det umulig å beskytte seg mot alle uhyggelige ting uansett om man er blogger eller mannen i gata.

Og så vil jeg bare legge til en ting: Jeg kan fortsatt ikke fatte hvorfor motstandere av mammablogger og eksponering av barn, velger å følge min mammablogg. Det er kanskje bare meg, men jeg pleier aldri og bevisst oppsøke ting jeg ikke liker/er i mot, og skjønner ikke helt hva det er godt for. Men for all del, altså! Når noen klikker seg inn på bloggen min så setter jeg pris på det uavhengig av om du liker meg og bloggen eller ikke, det mener jeg oppriktig. De fleste bloggleserne mine er jo heldigvis fine mennesker.

Som dere ser har jeg en veldig blid gutt i dag her hjemme i dag, Leo er en tur hos farfar og “Mimmi”, og jeg gleder meg noe voldsomt til helg. Har dere hatt en fin uke hittil? Jeg håper det ♥ Kos dere og nyt starten av helgen, så snakkes vi litt senere i dag!

9 kommentarer
    1. Ikke bry deg om hva andre mener, du er ei flott jente og ei god mamma ♡
      En slik topp kunne jeg lett bli avbildet av ilag med et av mine barn…..og jeg er 43 år !!
      God helg til deg og dine ♡

    2. Hei! Så fine gutter du har 🙂 dette har ikke noe med innlegget å gjøre, men lurer på om du vil skrive ett innlegg om hvordan du gjør det med babymat og amming til Noah?:-) jeg har også en liten gutt som snart skal begynne med litt smaksprøver 🙂

    3. Jeg tror det mange ville fram til var at du postet slike bilder med sønnen din, når du vet at slike bilder av deg blir misbrukt. Tror ikke noen hadde reagert om det ikke var for at Noah var med på bildet, og derfor utsatt for nettgriser.
      Når det er sagt synes jeg du og bloggen er fantastisk! Håper dere får en super helg alle sammen 😊

    4. Hva med å svare på kritikken angående eksponeringen istedet for å snakke det bort ved å si at du ikke skjønner at motstandere oppsøker bloggen din? Jeg siterer meg selv fra det gjeldende innlegget:
      “Der sa du det selv, “Uansett hvor uskyldige bildene egentlig er, så kan de misbrukes og bli tatt fullstendig ut av kontekst”. Alikevel legger du ut bilder av barna dine. Du er en av de mest “uskyldige” mammabloggerene, men du burde kanskje revurdere eksponeringen av guttene dine..”
      Du har garantert lest nyhetsoppslagene om at pedofile faktisk “leter” etter barn på nett. I tillegg har du ifølge et tidligere innlegg mottatt en kommentar av seksuell karakter på en av barna dine.
      Jeg er ikke en av haterene dine Jessica, jeg har sansen for deg, men her synes jeg du har tråkket litt i salaten..

    5. Heisann! Jeg har følget bloggen din siden den ble startet og jeg syns at du er en fantastisk mor for dine barn. Dette er min første kommentar på bloggen, men jeg leser bloggen daglig. Synes det var på tide at jeg la igjen en liten kommentar etter all den tiden jeg har følget bloggen.
      Kropp er helt naturlig og jeg fatter ikke hva folk klager etter. Når det er varmt og fint bruker vi mindre klær og jeg synes ikke at det må sensureres? Ser ikke at noen klager dersom menn går i helt bar overkropp på bilder. Så lenge det ikke er sjenerende bilder av barna som legges ut så syns jeg folk skal roe seg.
      På den andre siden så lurte jeg på en ting og to. Hvordan var Noa/Leo når de fikk tenner? Er selv ung mor (98-er) og småen (7 mnd) klager/gråter mye i det siste, lurer på om det er tann nr 3 som kommer.

    6. Haha, jeg måtte lete etter bildet du snakket om, har ikke lagt merke til det i det hele tatt. Fatter ikke hva som er problemet til folk. Kle deg akkuratt som du vil!! Vær så snill og ikke hør på de med et tydeligvis super miserabelt liv, som sitter hjemme og slenger dritt. Stå på! <3

    7. Hei! 🙂
      Synes barna dine har så flotte klær, så jeg lurer på hvor du kjøper de? Har selv en gutt på snart 1 år som trenger litt nye klær😅

    8. herregud Noah er så vakker <3 blir så sjarmert av den lille sjarmøren deres <3
      ikke bry deg hva folk sier, du er Fantastisk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg