EN GOD NYHET


Hei alle sammen! Tenkte å komme med en liten gladnyhet her på bloggen nå. Jeg føler at det har vært en del negativitet på bloggen den siste tiden, og slik vil jeg jo egentlig ikke at det skal være. Men livet går jo opp og ned, og i det siste har det gått mye ned. Sånn er det vel for de fleste i perioder. Egentlig er jeg en veldig blid og glad jente, men føler kanskje ikke at det har kommet så veldig tydelig frem på bloggen, da spesielt ikke nå i det siste

Fredrik og jeg har nå tatt et vanskelig valg, og er sikre på at vi har kommet til den riktige beslutningen. Det har vært mye frem og tilbake de siste to ukene, det kan jeg på ingen måte legge skjul på. Dette har jeg for øvrig ikke skrevet om her inne, fordi jeg selvfølgelig har behov for litt privatliv jeg også, selv om jeg i perioder kan dele ganske mye med dere.

Nå hadde vi bestemt oss for at vi egentlig var ved vår veis ende. Fredrik skulle flytte ut. Det var nok. Vi grublet mye over om det var det rette å gjøre. Hva enn det “rette” betyr. Ja, det har vel egentlig vært slutt mellom oss. I størsteparten av forholdet vårt har vi hatt det vi begge anser som et stabilt forhold, det er jo spesielt de siste 6 månedene hvor vi mildt sagt har hatt et turbulent forhold som ikke vært noe bra, og det har jeg vært veldig ærlig om.

Jeg stilte meg selv mange spørsmål når vi omsider kom frem til den beslutningen. Hva med barna? Hvem skal ha barna når, og hvordan skal vi fordele samvær? Jeg fikk en vond følelse av å tenke tankene, men det var høyst aktuelle tanker med tanke på fremtiden. Uunngåelige tanker. Jeg tenkte på hva som hadde vært problemene i forholdet vårt, og har reflektert mye over dette. Og har tidvis også sammenlignet det litt med når du kjører deg fast i gjørme. Fortsetter du i samme spor, så vil du bare synke dypere og dypere. Om du skal komme deg noe videre, så må du starte på nytt. Jeg vet ikke om det gir noen mening for noen av dere, men det har i hvert fall gitt mening for meg.

Nesten 4 år har vi vært kjærester. Dette tenkte jeg også mye over. Det er lang tid. Hvis vi ønsker å gi opp nå, hva var det da som holdt oss gående så lenge? Helt hit. Vi har satt en strek nå, og det er gladnyheten jeg kan dele med dere. Istedenfor å måtte dele at det er slutt, så kan jeg endelig dele med dere at vi har startet på nytt med blanke ark, og vi skal ikke tilbake hvor vi har vært nå. Det høres kanskje ut som at det har vært enkelt, men det har det ikke på noen som helst måte. 

Men  når alt kommer til alt, så har det vært verdt det. Vi håper for Guds skyld at vi forblir kjærester i lang, lang tid fremover og at vi nå aldri ser oss tilbake. For det synes jeg virkelig at vi fortjener nå♥

33 kommentarer
    1. Nå kjente jeg det sprengte på en liten gledståre her. Lykke, lykke til med mange gode år framover😀

    2. Det er dere så fortjent!!Det skal gå opp å ned å ved å kjempe kampene sammen blir man desto sterkere!!!Lykke til:)Godt å se barna får både pappa og mamma like viktige begge 2:)

    3. Så ufattelig godt å høre at dere er kommet fram til en god løsning, både for dere selv og for barna!
      Dere gir meg håp om at det finnes folk som faktisk kjemper for det de er mest glad i her i verden 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld❤️

    4. Yes!! Endelig en gladnyhet, for en lykke! Når man finner ut av ting og starter med blanke ark, så har jeg erfart at nyforelskelsen pluttselig kommer tilbake. Måtte dere ha en fantastisk sommer i møte 😀 klem!

    5. ÅÅÅ! Varmer et mammahjerte! selv er jeg 29 å i et stabilt forhold og vi har en jente på 2 år! livet er jo tøft med småbarn, lite søvn, skriking, sutring,, som fører til frustrasjoner!!! MEN, så glad på deres vegne at dere kan starte på nytt å prøve!!! <3 jeg kommenterer aldri på blogger, men nå måtte jeg bare!! Stå på, jobb, finn små øyeblikk for kjærligheten å søk spenning i hverandre!!

    6. En liten digresjon her, men så utrolig kul topp! Eller er det tunika kanskje. Hvor er den fra? *krysse fingrene for årets sommerkolleksjon på Hm* . Føler jeg alltid ender opp med ” den har jeg kjøpt i utlandet for et par år siden” når jeg spør venninner om hvor de har kule klær fra :p

    7. Så kjekt å høre, håper dere får mange fine år sammen framover 🙂 Kjekt for guttene å ha både mamma og pappa på samme sted også. 🙂

    8. Som du sier er har dere hatt mange stabile og bra år. Hører det er mange som en gang ikke tåler å se partneren i perioder, særlig småbarnsperioden, men hvis man holder ut i den, så kommer dere til å finne tilbake til det som var og være utrolig glad for det. Utrolig glad på deres vegne, dere kommer ikke til å angre, selv om det blir tunge stunder 🙂

    9. Så flott da. Dere er så søte sammen. Hvis det er noen trøst så er det aldri lett å være kjærester og småbarnsforeldre samtidig.Spesielt ikke når barna er så små for de krever så mye og man har egentlig nok med dem. Ta en dag av gangen og gjør det beste ut av den. Lykke til ♡

    10. Kle på deg da jente, vi kan se undertøyet ditt gjennom kjolen!!! *ironi*, jeg bare måtte med tanke på innleggene du har skrevet om disse tåpelige kommentarene😂
      Herlig med en slik gladnyhet, ønsker dere masse lykke til med blanke ark! Glad på deres vegne.<3

    11. Jeg har virkelig troen på kjærligheten! Og det er helt sant hvordan du tenker : hvis du noen gang blir usikker, tenk tilbake på hva det var som gjorde at dere falt for hverandre og aldri gi slipp på det! I en hektisk hverdag og i vonde perioder glemmer man ofte slike ting av..
      Så utrolig kjekt at dere ønsker å statte helt på ny med blanke ark, det har jeg virkelig troen på.
      Klem 🙂

    12. Det høres jo ut som at det eneste som holder dere sammen er barna? Sånn skal det jo ikke være. For meg høres det ut sol dere er et dønn kjedelig par som sovner med hvert deres barn i senga fordi dere MÅ. Tror ikke det varer så lenge egentlig når dere har hatt det så vanskelig lenge ..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg