FAMILIEFORØKELSE?

God kveld alle sammen!

Aller først, nei, det er ikke en baby til på vei (enda) 

Men Fredrik og jeg har snakket om at vi ønsker at barna skal vokse opp med dyr, ettersom vi selv gjorde dette begge to, men nå som vi leier har vi ikke muligheten til å skaffe oss noen. Da jeg enda bodde hjemme hos mamma og pappa hadde vi to katter, og jeg synes faktisk det er utrolig mye selskap i dyr. Det er vel noe av det jeg har savnet mest etter jeg flyttet hjemmefra!

Fredrik vokste opp med hunder, og vil derfor ha hund, men jeg synes hund virker som så utrolig mye mer ansvar enn hva en katt gjør. Vi var vel egentlig enige om at vi ville ha en katt som skulle hete lunsj, men det var før vi fikk barn så nå er jeg veldig usikker. Det blir vel uansett en stund til, men av og til frister det så mye at jeg bare får lyst til å dra og hente en liten katt på et omplasseringsenter eller lignende, det å kunne gi en katt som har hatt en tøff start på livet et godt liv må jo bare være helt utrolig givende.

Jeg husker en gang at noen jeg snakket med sammenlignet det å ha barn/baby med å ha en katt. Altså, jeg har hatt begge deler og klarer ikke å se sammenligningen i det hele tatt, et barn er da åpenbart noe annet enn et dyr. Men det betyr jo ikke at en katt eller andre ikke kan være mye ansvar. Det blir vel uansett en stund til uansett, så det meste slipper jeg å tenke på allerede nå! Og så må vi jo tenke oss veldig nøye om før det eventuelt skjer at vi tar en slik avgjørelse. Men jeg vet allerede at dyret ville fått det godt hos oss, og spesielt med Leo som hadde passet på! Haha, han er allerede skikkelig opptatt av dyr, han elsker alle slags dyr. Han begynte faktisk å hylgrine her om dagen da Fredrik måtte drepe en gigantisk edderkopp som hadde kommet seg inn på kjøkkenet vårt. Haha!

Men tenk det da, enda et lite familiemedlem! Det får holde med tanken enn så lenge, men da hadde jo virkelig familien vært komplett ♥ Ha en god helg da dere, vi snakkes litt senere!

4 kommentarer
    1. Kan heller ikke se for meg at en katt kan sammenlignes med barn, men hund kan definitivt det. Skal du ha en hund fra den er valp er det utrolig mye ansvar. Alt fra bare de å få den stueren, til at den skal lye deg, bli vant til alle slags mennesker og helst dyr. De trenger omsorg, kos, oppmerksomhet, bli luftet, gå turer, hjernetrim, osv.. MEN selv om dette må mange måter kan sammenlignes med barn tror jeg dere greier dette KJEMPEFINT. Foreldrerollen kler dere mer en noe annet. DIGGER deg, du nydelige menneske.

    2. barn har godt av og vokse opp med dyr, her har vi katt og ungen er veldig fornøyd og katten er kjempe glad i han også 🙂

    3. Kan jo få en kattunge og lære den å gå i bånd. Da kan dere jo gå tur og ta den med hvor dere vil, men også bare åpne døra hvis dere ikke vil gå tur en dag. Katten vår går i bånd og da er det MYE enklerer å få noen til å passe den siden du slipper å ha den innestengt. Noe annet som også kan være smart er at fra katten blir vant med å være på besøk hos noen som dere vet mer en gjerne stiller opp når dere skal vekk. Hvis dere får dere noen katt da☺

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg