10 SPØRSMÅL OG 10 SVAR

1. Fortell én ting leserne dine ikke vet om deg. – Jeg er utrolig surrete og egentlig også ganske fjern. Når jeg går ute i “offentligheten” så er jeg helt i min egen verden, og ofte er jeg så dypt inne i min egen verden at jeg ikke enser det dersom noen jeg kjenner går forbi. Det er faktisk helt sant! Tror grunnen muligens kan være at jeg er så fokusert på barna som jeg alltid/ofte har med meg, eller det at jeg bare følger med rett fremfor meg og det jeg skal, istedenfor å ha mer fokus på det som skjer rundt meg. Det er faktisk skikkelig flaut, og det er også dessverre noen som tror at dette er bevisst, men det er bare sånn jeg er.

2. Hva gjør deg trist? – Når noen smiler til meg når jeg er ute, og jeg ender opp med å bli så forfjamset når jeg først ser det, at det da er for sent til å smile tilbake før de har gått forbi. Dette får jeg så dårlig samvittighet for! Det er en hel haug av ting jeg blir trist over, og etter jeg ble mamma kjenner jeg det ekstra godt dersom det har med barn å gjøre.


3. Hvor høy er du? – Haha, Fredrik og jeg brukte en hel dag forrige uke på å diskutere det, og det endte med at vi snudde leiligheten på hodet for å finne et målebånd så vi kunne måle meg. Fredrik hadde rett, og jeg er 159 cm lav, som han liker å påpeke. Hehe. Kan jo også få med at han er 186 cm. Det første jeg får høre når jeg møter noen er ofte “Oi, du er mye lavere enn jeg trodde!”

4. Har du opplevd svik? – Ja, jeg har opplevd svik. De aller fleste gjør kanskje det i løpet av livene sine? Man kommer uansett ingen vei med å være bitter, og tenker heller at jeg er en erfaring rikere. .

5. Har du et mellomnavn? – Nope! Jeg er såpass kjedelig at jeg bare heter Jessica Enerberg. Det som er så morsomt med fornavnet mitt er at når du Googler på norsk om hva andre synes om navnet, så dukker det opp utallige treff hvor folk skriver at de assosierer det med “ung mor”. Det oppdaget jeg da jeg gikk gravid og dere kan tro jeg ble overrasket. Haha! 

6. Ønsker du en dag å gifte deg? – Det er egentlig ikke så nøye for meg. Jeg trenger vel ikke en ring på fingeren for å bevise at jeg elsker noen, eller for å bevise at det er den personen jeg ønsker å leve sammen med resten av livet mitt.


7. Hvor lenge har du blogget? – Jeg opprettet bloggen oktober 2014, men har kun blogget fast fra februar 2015. Føler meg fortsatt relativt ny i bloggverden!

8. Hva bruker du helst penger på? – klær, sko og ting generelt til barna. Elsker også å kunne bruke mye penger på god mat!

9.Hvilke opplevelser husker du best fra livet ditt? – Jeg har veldig god hukommelse fra jeg var liten, og husker utrolig mye fra barndommen og livet mitt generelt frem til nå. Det jeg husker aller best må nok være da barna kom til verden, samt da jeg traff Fredrik, og mange minner med de beste vennene mine som jeg aldri ville vært foruten. Husker også veldig godt tiden da jeg var psykisk syk, men dette har jeg med årene klart å vri om til noe positivt. Jeg tror ikke jeg visste hvordan det virkelig var å ha det bra, før jeg hadde vært på mitt verste. I ettertid når man har blitt frisk, settes alt i perspektiv og man lever på det lenge. Sånn føler i hvert fall jeg det, selv om det nå er mange år siden jeg var psyk

10. Hvilken tid på døgnet liker du best? – Timene på natten, uten tvil! Lar seg ikke akkurat kombinere så lett med barn, men noen ganger det verdt det å være trøtt dagen etter.


Håper dere får en veldig fin kveld videre ♥

2 kommentarer
    1. Nr. 2 – helt enig med deg på den!!! Spesielt om det er en søt gammel mann eller dame, da vil jeg egentlig bare snu meg og rope etter dem: hallo, hallo – jeg smilte jeg også altså 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg