VI TRENGER PAUSE FRA HVERANDRE!

God kveld!

Nå går ferien til Fredrik mot slutten, noe vi snakket om i går at faktisk var litt deilig. Fredrik og jeg har tråkket oppå hverandre her hjemme i 3 uker på fredag, og det merkes. Haha! Altså, dere må for all del ikke misforstå meg – for vi har hatt noen herlige uker sammen hvor barna har vært i fokus på dagtid, og vi har hatt ekstra tid sammen om kveldene. Vi hadde sett frem til denne ferien i lang tid og den har så absolutt innfridd til forventningene våre! Likevel må jeg si, til tross for at jeg ikke vet om det er så mange som synes det er innafor å innrømme dette, at jeg merker at den tiden vi har fra hverandre i hverdagen faktisk er nødvendig.

Det har kanskje også litt med at det er godt å savne hverandre og den biten der, men også at man får litt.. pusterom? Jeg tenker også at det helt sikkert ligger en årsak bak hvorfor skilsmisse-statistikken fyker i været etter fellesferien, uten at jeg skal komme med noen direkte spekulasjoner rundt hvorfor. Haha!


Jeg hadde blitt gal om jeg hadde tråkket oppå Fredrik dag inn og dag ut, og jeg føler meg rimelig sikker på at han ikke hadde holdt ut 365 dager i året hjemme med meg og min sterke personlighet heller, for å si det sånn. Min erfaring er at det ikke funker å tråkke oppå hverandre dag inn og dag ut hvis man har fremtidsplaner om å holde ut lenge sammen, men igjen, det er kun min erfaring og hvordan jeg har opplevd tidligere forhold. Kanskje det er lettere for at man blir lei av hverandre om man ikke gjør annet enn å være sammen? Kanskje da spesielt om man har vært sammen fra tidlig alder.

Det viktigste er jo uansett ikke å følge en mal ala “hvordan få et forhold til å fungere” laget av andre mennesker som ikke er i ditt forhold eller samboerskap. Det viktig er å finne ut hva man selv behøver i sitt forhold. Jeg er sikker på at det er flere der ute som kanskje har hjemmekontor, og som i tillegg har en kjæreste som har det. Supert om det fungerer for dem, tenker jeg! Det gjelder å finne ut hva som fungerer for seg selv, ikke hva som nødvendigvis er godtatt eller “innafor” for andre.

Jeg elsker deg virkelig Fredrik – men når mandagen kommer og du skal tilbake på jobb, er jeg helt sikker på at det kommer til å kjennes helt OK ut for oss begge. Haha!

8 kommentarer
    1. Hvorfor har dere ikke dratt på ferie sammen eller funnet på noe? Helt greit altså, men hvorfor bare hadde hjemme når dere først har fri sammen. Synes aldri dere gjør noe utenom det vanlige…Uten å dra til Gjøvik.

    2. Anonym: Det ble hjemmeferie i år fordi det rett og slett passet best sånn 🙂 Fredrik venter på å få tatt fagprøven og ville heller ikke bli med på utenlandsferie, hadde heller ingen i familien min som hadde mulighet til å bli med i sommer, og med to små barn er det enklest å dra på strandturer og andre småturer i nærområdet vårt her i Larvik og Stavern. Har også vært noe i Sandefjord.

      Skal for øvrig ENDELIG til utlandet til høsten med barna og mamma – og Gud hjelpe meg som jeg gleder meg 🙂

      Ha en fin kveld!

    3. Her blir det også hjemmeferie i år, med to små barn, en på 2 år og en på 4 mnd. Kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Det skal jo være rom for litt hvile også😅 Så for meg høres det ut som dere har hatt en perfekt ferie i år, så kan man heller finne på mere sprell når barna blir litt større og alle får glede av det👍😊 Lykke til med fagprøve til Fredrik. Dere er flinke!

    4. Her er det også hjemmeferie ala sommerhus, og aktiviteter. Gutt på 3 år og baby på 4 mnd – da koser vi oss i Norge.

    5. Jeg er uenig 🙂 Jeg elsker tiden da mannen min er hjemme! Og jeg er selv hjemmeværende (er student, men er lite på skolen). Selvfølgelig, om man ikke er flinke til å finne på noe kan det bli slitsomt og kanskje nesten uutholdelig, men det er jo hva man gjør det til 🙂 Er ikke mye som skal til. Dra på stranden, invitere venner på besøk, gå på fjellet eller til og med kanskje ta en skikkelig sommervask? 😉 Er ikke sikkert det er så lett når man har barn da, det har jo ikke vi 🙂
      Bare lurer.. Hvor har du at “skilsmissestatistikken fyker i været etter fellesferien” fra? Sier ikke at det er feil, bare at jeg aldri har hørt det før, og har liksom ikke så mye tro på at noen skiller seg fordi de hadde det slitsomt i fire uker liksom 😛 Om du faktisk har en kilde på det, kunne jeg tenkt med å lese om det 🙂

    6. Anette: Hei Anette!

      Vi er ute på noe hver eneste dag med barna, så det er ikke det at vi ikke finner på nok:) Men har man barn er det klart man er mer “låst” enn om man ikke har barn.

      Her er en artikkel om at sensommer er høysesong for skilsmisser og samlivsbrudd: http://www.kk.no/livsstil/sensommer-er-høysesong-samlivsbrudd-28300

      Da jeg skrev “Jeg tenker også at det helt sikkert ligger en årsak bak hvorfor skilsmisse-statistikken fyker i været etter fellesferien, uten at jeg skal komme med noen direkte spekulasjoner rundt hvorfor. Haha!” Var det mest ment som en spøk;-) Selv om det kanskje kan være en årsak bak?

    7. Mamma som 16 – Ble mamma som 16-åring:
      Takk for link 😊 Skummet meg litt i gjennom, og ser hvor du har antagelsene dine i fra! Jeg tror heller at det har noe med at man ikke vil gå fra hverandre før ferien, men heller holde sammen da for barna sin skyld 🙂 Etter sommerferien er det jo ikke noen flere høytider eller fellesferie før til jul, så det gir jo mening at folk da venter til etter sommeren. Da har jo barna nesten et halvt år på å forbrede seg til å feire høytiden med bare en av foreldrene ( ift. Å skille seg i oktober feks.) 🙂
      Når det gjelder det siste mente jeg ikke at du ikke kan komme med sånne antagelser altså! Bare at jeg ble nysgjerrig 🙂 Men vil uansett råde deg til å ikke bruke ironi/spøke på nettet utan at du senere presiserer at det var spøk/ironi. På nettet forsvinner nemmelig den ironiske tonen, så alt hørest seriøst ut. Er jo ikke noe farlig i dette tilfellet, men bare noe å tenke over til neste gang 😊 Så slipper du å måtte forklare deg i kommentarfeltet etterpå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg