EN GLADNYHET!

God kveld dere! Gjett hva? Vi skal på barnas første ferie til høsten/vinteren.

Ironisk nok deler jeg denne nyheten i dag etter hva jeg skrev om utenlandsturer i mitt forrige blogginnlegg. Jeg mener fortsatt at det aller viktigste ikke er at man må dra på turer til Paris, Spania og Gudene vet hva i løpet av en sommer. Det handler om hvem man har rundt seg. Jeg vet at jeg kommer til å få verdens fineste juleferier, sommerferier og høstferier i årene fremover, fordi jeg vet akkurat hvem jeg skal tilbringe dem med♥ Vi skal selvsagt fortsatt ha hjemmeferie i sommer, slik som jeg sa jeg var glad vi bestemte oss for – og jeg mener fortsatt at det passer oss veldig bra nå.

Det skjedde noe helt absurd i går som er grunnen til at det ble bestemt så kjapt. Jeg satt på pcen og kikket på noen utenlandsturer, hovedsaklig til neste sommer. Etter å ha kikket en del skulle jeg bare kikke på turer til høsten/vinteren 2017, og skrev inn navn og diverse for å se på sluttpriser og hvor det var best å dra for barnefamilier.

En halvtime etterpå, da Fredrik og jeg satt og så på serier i stuen, så tikker det inn en melding på mobilen min. En bekreftelsesmelding på bestilling fra reiseselskapet! Jeg kan med hånden på hjertet ikke huske å ha klikket på “bekreft bestilling” men jeg har selvfølgelig sjekket at det ikke er noen svindel eller lignende innblandet, og det var det ikke. Jeg har sjekket opp alt, og det stemmer. Da jeg innså det tenkte jeg: Er jeg virkelig så distrè, at jeg ikke får det med meg når jeg bestiller sydentur?! Tydeligvis! Haha, det høres nok tvilsomt ut, men jeg er faktisk dønn ærlig med dere nå altså.

Dere som har fulgt oss lenge husker sikkert at vi snakket om en ferie med Leo da han var på ca samme alder som det Noah er nå, det bestemte vi sensommeren 2015 og vi hadde planer om å dra samme høst. Men den høsten hadde vi mildt sagt nok å holde på med, med tanke på at det ble slutt mellom oss. Vil helst ikke tenke så mye på akkurat det, men jeg ville bare oppklare litt for dere som har fulgt med såpass lenge! Alt endte jo godt. Jeg skal love dere at hadde ikke jeg bekreftet sydentur uten å vite at det var det jeg gjorde i går kveld, så hadde det trolig ikke blitt noen tur før neste sommer heller. Men ja ja! Noah vil jo være litt over 1 år når vi drar, og Leo vil være over 2,5 år. 

Så nå trenger jeg i hvert fall noen reisetips av dere lesere, del veldig gjerne med meg i kommentarfeltet om du har noen. Det blir veldig koselig å dele den første turen vår sammen med dere, og jeg må jo innrømme at jeg ser veldig frem til det, selv om det ikke helt var planen! Haha!

36 kommentarer
    1. Haha, så morsomt🙊 Alt skjer for en grunn, blir nok deilig med utenlandsferie😍
      Hvor skal dere reise og når?

    2. Skal dere reise alle 4 eller bare du og barna? Og skal din mor og de være med? Du har snakket om å reise med de tidligere😊

    3. Hei, så koselig:-D
      Det kan være lurt å ta med teppe på flyet, skje og matskål. Og bleier og våtservietter. Kvaliteten på bleiene er kanskje ikke helt det vi er vant med og ikke minst dyrt -etter vår erfaring. Og våtserviettene vi har funmet har luktet sterkt av parfyme. Vi fikk også tips om å ikke sprite av hendene til di små m.t.p alkoholforgiftning. Til minsten så kjøpte vi inn slike klemmeposer med frukt som vi hadde i kjøleskap, så han fikk i seg noe kaldt. (Han var 4 mnd) Og sist men ikke minst: kos dere og slapp av. Det går så fint å reise med små:-) gleder meg til å høre mer om ferien deres

    4. Om du ikke betaler depositumet, så blir jo reisen kansellert etter en viss tid. Er ikke verre enn det..
      God tur 🙂

    5. Det første du må sjekke opp er om du kan få fremskyndet meslingvaksinen. De er ganske strenge på å ikke gi den før barnet er 1,5 år, men du kan jo være heldig. Om ikke burde du tenke deg om 2 ganger før du tar sjansen. Hør hva de anbefaler på helsestasjonen/fastlegen.

    6. At du vil ta med Noah til utlandet uten at han er fullvaksinert forstår jeg ikke. Hadde og vil aldri ta sjansen på å reise uten. Hvorfor risikere noe for at man selv har et behov for å dra til varmen? Noah har jo null interesse for eller vil ha større glede av en slik ferie.les artiklene barneleger har skrevet om dette så kanskje du forandrer mening.
      For at du skulle a bestilt reisen måtte du jo ha fylt inn både navn, personnr osv på alle familiemedlemmer, gjør du dette hver gang du er inne å ser på reiser? 😉

    7. Litt vel dumt å skrive at det var med en feil når man må skrive inn fullt navn, tittel og personnummer på alle reisende. Altså ved en feil skrev du inn alt dette? En ting er at du kanskje hadde trodd på det, men du undervurderer leserne dine ved å komme med en så tåpelig grunn. Just sayin 😉

    8. Ha. Ha. Jeg lo litt da jeg leste innlegget, først to flotte sønner som kom litt overraskende og nå ferietur som kommer overraskende. Dere altså☺

    9. M: Du/Dere to har nok misforstått;-) Skriver klart og tydelig i blogginnlegget at jeg selvsagt fylte inn all denne infoen, for å se sluttpriser.

      Her er utdrag fra blogginnlegget:

      “Etter å ha kikket en del skulle jeg bare kikke på turer til høsten/vinteren 2017, og skrev inn navn og diverse for å se på sluttpriser og hvor det var best å dra for barnefamilier.”

      Navn og diverse, har jeg skrevet. Det innebærer som du sier personnr, navn og adresse.

      Kanskje lese blogginnlegget neste gang, før du kommenterer ufint:-)

    10. Sluttprisen får du vel opp lenge før du fyller inn navn og annen info? Har aldri opplevd å måtte legge inn navn for å få sett prisen. Men god tur, håper dere får en fin ferie!

    11. Anonym: Det kom opp å fylle inn navn før man fikk spørsmål om man ville ha buss til og fra flyplass når man kom frem, forsikring som dekket hullene i din egen forsikring og så videre. Derfor fylte jeg bare likesågodt inn navn når jeg først skulle sjekke og få med alt vi trengte og sluttprisen av det.

      Jeg skjønner ikke helt hvilket motiv jeg skulle hatt for å lyve om dette? Haha!

    12. Monica: Hei hei!

      Jeg kommer selvfølgelig til å forhøre meg med helsesøster og helsestasjonen før vi drar, det tar jeg som en selvfølge og det trodde jeg dere visste. Blir vi frabedt å dra, så drar vi åpenbart ikke. Om vi får fremskyndet vaskinene som trengs for at det er så tett opp mot 100% sikkert å dra, så gjør vi det.

      Det kom opp å fylle inn navn før man fikk spørsmål om man ville ha buss til og fra flyplass når man kom frem, forsikring som dekket hullene i din egen forsikring og så videre. Derfor fylte jeg bare likesågodt inn navn når jeg først skulle sjekke og få med alt vi trengte og sluttprisen av det. Jeg skjønner ikke helt hvilket motiv jeg skulle hatt for å lyve om dette? Haha!

    13. Nå har jo du sagt et par ting på bloggen som ikke henger helt på greip, slik som med innlegget ditt om “mammakroppen” hvor du la ut lettkledde bilder fordi noen andre “hadde fått tak i bildene og du ville legge de ut før de gjorde det”. Akkurat som mtm og nakenbildene looool. Dere tror virkelig leserne deres er så dumme

    14. Anonym: Om du vil kan jeg sende deg trussel mailen jeg fikk, så du kan se selv? 🙂 Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få bevist deg at det er sant på andre måter, siden du åpenbart har bestemt deg på forhånd for at jeg ikke snakker sant? Dette skjedde jo for øvrig lenge for MTM postet noe som lignet, så hvorfor det er relevant for min sak ser jeg ikke helt.

      Konklusjonen din er altså: Fordi jeg skrev noe som du mente var tvilsomt om at noen hadde forsøkt å utpresse meg for en måned tilbake, så lyver jeg om at jeg ved et uhell bestilte sydentur nå? Altså???

    15. Jeg var anonym 13:09. Har ikke anklaget deg for å lyve. Det jeg mente er at jeg har aldri opplevd å måtte fylle inn navn og info for å få sett sluttprisen. Prøvde bare å påpeke at det virker litt bakvendt og nesten som at selskapet prøver å få folk til å bestille med uhell? Skal jo ikke være sånn at du ikke er klar over at du har bestilt en reise før du får melding om det. Beklager at du tok min kommentar som kritikk. Har ikke noe i mot hverken deg eller bloggen, tvert i mot så synes jeg det er kjempekoselig å følge deg of familien din.

    16. Haha, er nok andre og som har gått på den smellen om at ein tur plutselig er bestilt uten at dei sjølv veit om det 😂
      Ikkje bry deg om hat kommentarane! Kos dokke mykje på ferie når dokke skal, ditta fortjener dokke alle 4 ❤
      -J18

    17. Tror deg altså. Men d virker så rart. For når vi har bestilt, kommer prisen opp og mange trenger ikke å fylle inn navn for å se hva d koster. Kun hvor mange voksne og barn. Og må du ikke betale hele reisen eller et depositum? Eller tastet du inn kontonr også?:)

    18. Altså, dere overhysteriske som mener at man ikke skal reise med barn som ikke er fullvaksinert må bare jekke dere helt ned.
      Det kommer helt an på hvor man reiser. Vi var i Hellas med vår sønn i oktober. Da var han ikke fylt 2 måneder engang og det var ingen problem. Vi snakket med helsesøster, jordmor og lege. Vi måtte ikke fremskynde noe vaksiner eller noe. Det eneste vi måtte passe på var å kjøpe ekstra solskjerm til vognen da de ikke skal ha sol på seg når de er så liten, men det kan Noah nå, bare at han må ha pauser fra solen.
      Også måtte vi selvfølgelig passe på at han fikk nok væske og ikke ble for varm.
      Så sjekk fakta før dere slenger ut i hytt å vær om ting dere tydeligvis ikke har sjekket opp i. Som sagt kommer det helt an på hvor de reiser, og det har hun ikke sagt noe om.
      Så hva med å heller glede seg på andres vegne istedenfor å bare være negativ? Verden trenger flere mennesker som kan glede seg på andres vegne, ikke som bare er negativ og prøver å stresse andre og ødelegge.
      Og Noah kan faktisk ha mye glede av sydenferie. Mange barn er faktisk mye med komfortabel når de kan gå rundt i bare bleien fremfor full påkledning.
      Jeg tror dette blir kjempe kjekt for dere Jessica! Og syns det er kjekt dere endelig får dere en velfortjent sydenferie<3

    19. deilig med en ferietur 🙂 mine 2 liksom tantebarn ( barna til ei venninne ) fikk ta den nå før de dro på ferie i europa ,de er bare 10mnd, helsesøster her abefalte det faktisk da det går mye meslinger i europa nå

    20. Haha, for noen kommentarer!
      Det er fullt mulig å bestille sydentur med et uhell, jeg gjorde det selv for noen uker siden, klarte tilogmed å bestille 2 😉
      På noen reiser må man faktisk fylle ut navn, personnr osv, før man får opp sluttprisen, sånn som du sier!😊
      Håper dere får en fin tur!

    21. Haha, jeg har gjort akkurat det samme! Da bekreftelsen kom på mail rett etterpå var det bare å begynne å glede seg til tur 😉

    22. Det er ikke noe problem å få vaksinert barna sine for melsinger før 15 mnd. Vi fikk hvert fall tilbud om å fremskynde meslingvaksinen før 15 mnd, sånn i tilfelle vi skulle til et land med mange meslingutbrudd i sommer.

    23. Man får mesling vaksine på barna sine fra de er fylt 9 mnd men de må revaksineres når de er 15 mnd..

    24. Gjorde akkurat samme “tabben” jeg også da jeg drev å så på turer til kreta nå i juni. Kjæresten var på bortreist på jobb når jeg drev å kikket så jeg tenkte at jeg legger inn navn osv for å ha allt klart til jeg har fått pratet med han og tatt en avgjørelse sammen. Men slik ble det altså ikke. Jeg trykkte bare gå videre etter jeg hadde fyøøt ut navn å tenkte jo selvfølgelig at ingenting var bestillt før jeg hadde betalt. Men neida!! Rett etterpå hørte jeg bare pliiiing på mobilen med melding fra tui at jeg hadde bestillt tur. Omg tror jeg alldri har stressa så mye i hele mitt liv. Heldigvis ble sambo glad for at vi skulle reise, og vi fikk en kjempe fin reiste til kreta sammen med vår sønn på 3 år 🙂 Men må si det var et veldig dårlig system på slik den bestillingen skjedde. Nå pleier vi å være ute å reise ofte også (2-3 ganger i året minst) og alldri opplevd det før.
      Dere får ha en fin reise hvertfall. Barna kommer nok til å kose seg masse 🙂

    25. Her er en link for du/dere som sier at vaksinen mot meslinger ikke kan taes før barnet er 1,5 år: https://www.fhi.no/sv/vaksine/reisevaksiner/mmr-for-reisen/
      Og jeg bestillte bryllupsreisen min uten å være klar over det når jeg skulle være sikker på sluttprisen, så det er fullt mulig og bare komisk ettersom det kan avbestilles, og det er vel derfor Jessica skrev om dette også, fordi det var komisk 😀 Gleder meg til å høre mer om turen dere skal på Jessica 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg