15 TING SOM IRRITERER MEG

Haha, etter at jeg her om dagen opplevde et par av disse punktene – tenkte jeg i mitt stile sinn at jeg skulle skrive et blogginnlegg om tingene som irriterer meg. Da snakker jeg selvsagt om trivielle ting, de hverdagslige tingene som er irriterende for min del. Forhåpentligvis er det noe dere kjenner dere litt igjen i her! ♥

1. Gjerrige mennesker. “Du husker vel de 10 kr du lånte meg i fjor sommer 25 juni? Når får jeg dem egentlig?” Jada jada, ta det med ro – du skal få de usle 10 kronene dine. Obs: Ja, jeg vet det er forskjell på å ha dårlig råd og å være gjerrig, jeg irriterer meg selvsagt (!!) ikke over de som har dårlig råd.

2. Folk som maser. Du må gjerne tro jeg svarer fortere om du sender meg 40 meldinger på rappen, men det gjør jeg altså ikke.

3. Mennesker som går sakte rett foran deg. Kjære gode gud, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg nesten har rabla fullstendig når det subber en person så sakte rett foran deg at man omtrent rekker å ha bursdag 5 ganger og oppleve 2 skuddår før man kommer seg forbi.

4. Folk som sniker i butikk-køen. Dessverre, vil jeg si, er jeg så godt oppdratt at jeg ikke pleier å si noe – men på innsiden koker jeg faktisk i sinne! Hvorfor i alle dager gjør folk dette? Jeg lurer virkelig. En ting er om man har skikkelig dårlig tid, men da kan man vel for pokker spørre? Jeg ville da ikke satt meg på bakbeina og ropt ut et heidundranes “NEI” om du spurte pent om å få gå foran meg fordi du måtte rekke toget ditt, for eksempel. Men å snike foran andre mennesker i butikk-køen fordi du ikke gidder å vente på tur, eller av en eller annen grunn mener du har rett til å gå foran meg som har ventet i 10 minutter i en lang kø MED barn – det kan du faktisk bare glemme. Ta deg sammen!

5. Folk som har “Vel, det er ikke min jobb” som livsmotto. Nok et punkt som har med butikken å gjøre: Men altså, hvis man for eksempel mister en vare på gulvet i butikken, så plukker man den da vel opp igjen og legger den på plass?! Og hva i alle dagers navn er så hinsides vanskelig med å huske å lukke igjen frysedører, kjøledører osv på butikken? Det tar deg TO sekunder. Maks! Jeg pleier å lukke igjen på trass etter de som bare går fra uten å rydde opp etter seg eller lukke dører. Sorry, men rydd opp etter deg og oppfør deg som et voksent menneske. Det er greit å glemme, men du glemmer ikke hver bidige gang vet du. Da gir du rett og slett F.

6. Single menn som plystrer på deg for å få oppmerksomheten din eller kontakt med deg. Jeg er ingen pokkers bikkje.

7. Pop-up reklame. Spesielt de som det kommer hundre-tusner av når du prøver å streame en film. Eksempelvis; “FIND ASIAN GIRLS LOOKING FOR LOVE” eller “MEET RUSSIANS ONLINE” Nei. Bare nei.

8. Bloggere som klager over “lange arbeidsdager” og over at de er utslitt av jobb. Og så legger de ut to-do lister bestående av frisørbesøk og bildetaking.. Haha, har nesten lyst til å spørre de om det er en vits.

9. Folk som for all del skal diskutere med deg, gjerne over sosiale medier – og som slenger ut ufyselige “argumenter” og gjemmer seg bak at det er kritikk. Nope, er ganske sikker på at hvor stygt du synes jeg kler- og sminker meg ikke er verken saklig eller konstruktivt, men du skal ha for forsøket.

10. På reisefot: Folk som står helt inntil bagasjebåndene på flyplassen. Streken er KNALLgul, er det virkelig så vanskelig å ta hensyn?

11. Folk som sier “Hvem farge er det der?” “Hvem hund?” og lignende. Det heter hvilken. HVILKEN.

12. Syklister midt i veien. Ser du ikke fortauet der borte, eller later du bare som du ikke ser det?

13. Når du fredelig skal skifte dynetrekk men oppdager at det du skal skifte til har åpning på siden. Satans verk kalles det.

14. Folk som parkerer nesten inne i butikken fordi de da slipper å gå de stakkarslige 10 meterne det er fra parkeringsplassen og inn til butikken. Da rister jeg på hodet og lurer på om de er seriøse, noe de tydeligvis er.

15. Når folk undervurderer deg og oppriktig tror du er stokk dum fordi du er blogger. Jepp, rosablogger-sterotypien lever i beste velgående og jeg sender en stor, feit takk til media som uten tvil har vært med på å underbygge og skape dette bildet. Haha!

7 kommentarer
    1. For noen herlige bilder av deg. Vakker er du! Måtte le og så enig av punkt 8. Ja, det må være skikkelig slitsomt med frisør, vipper/bryn time, og kanskje da attpåtil å ordne negler. For ikke å snakke om ørten antrekksbilder av samme antrekk. Da snakker vi to do list! Sikkert noen bloggere rundtomkring nå som sliter som f… i disse koronatider.
      Takk for at du er en “annen” type blogger og har en blogg med ærlige, naturlige og oppegående innlegg, blottet for dill dall.

    2. Nr. 11 er faktisk en dialekt ting. Vi i Grenland typ Bamble og omeng sier Hvem til alt.
      La ikke merke til det før noen begynte å påpeke det når jeg flyttet til Trondheim 😛

      1. Nei, det er ikke dialekt å si “hvem istedenfor “hvilken”. Det er latskap og noe man har lagt seg til som en uvane. Ordet “hvem” i en spørrende setning skal kun brukes om personer, ikke objekter. Dette er noe alle har lært på barneskolen.
        Helt enig at dette er ekstremt irriterende å høre på 😛

    3. Veldig enig i mange av punktene, men syklister skal faktisk ikke sykle på fortau. Fortau er til for gående eller barn som sykler. Mens voksne folk skal faktisk sykle i veibanen, selv om det irriterer meg som sjåfør.

    4. Jeg er en av de som gjør nummer 14 så ofte jeg kan, jeg har en sykdom som gjør at daglige greier som å pusse tennene kan være vanskelig så det å parkere inne i butikken nærmest gjør at jeg kanskje orker å vaske håret en gang denne uka.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg