EN 2-ÅRING SOM VET HVA HAN SNAKKER OM

Som alle andre småbarnsfamilier, så hender det selvsagt at barna våre slår seg vrange. Når jeg sier “barna”, så sikter jeg nå til Leo  i og med at Noah er hakket for liten enda til å ha kommet dit – men det er nok ikke lenge før vi er der med begge barna 😉

En morgen her ville ikke Leo kle på seg. Han hadde bestemt seg for at det rett og slett ikke kom på tale. Vi velger våre kamper vi altså – men enkelte ting er vi veldig konsekvente på. Vi skal alltid pusse tenner morgen og kveld uansett hvor lite Leo skulle ha lyst til det, vi skal alltid si unnskyld om vi har gjort noe vi ikke skal gjøre, og vi skal alltid kle på og av oss når vi går ut og inn av huset. Ferdig snakka. Vi har selvsagt andre ting vi også har bestemt oss på forhånd for at vi skal ta kampene om, men akkurat det skal jeg ikke gå nærmere inn på akkurat nå.

Fredrik setter seg ned på huk ved Leo før han sier noe sånn som “Jeg skjønner at du ikke har lyst, men dette kan ikke Leo få bestemme. Pappa bestemmer nå, pappa er sjefen”

Med ett får Leo et merkelig ansiktsuttrykk.

Noen ganger legger Leo på en ekstra P på slutten når han sier «Pappa» bare for å være helt sikker på at vi skjønner at han sikter til Pappa.

“Pappap?” sier han alvorlig mens han ser på Fredrik. “Mamma er sjefen”


Du har skjønt det, Leo 😉

14 kommentarer
    1. Så utrolig herlige frysninger på armen når du skrev “du har skjønnt det Leo” 😂😍 fine bilder av dere

    2. Morsomt! haha
      Men til noe ant. Du bør VIRKELIG gjøre noe med håret ditt. Det ødelegger så mye for ansikte ditt. Skjønner at du
      Liker langt hår men ikke når håret ditt er så tynt og ser så jøclkg slitt ut.
      ser ut som ull helt på tuppen. Minner meg litt om
      Donald trump sveisen når han desperat prøver
      Å ikke være skalla så han har hentesveis med det tynne bomullskladde av hår og dekker til. Og du prøver helt desperat å ha langt hår at du lag være å stusse og style så det ser rett og slett helt laytetøig ut, fordi du har så tynn hår. Pliiiis gjør noe med det!

    3. Ke: Er KUN i tuppene at håret mitt er slitt. Jeg redigerer bildene mine veldig skarpe, så mulig det er derfor du mener det ser slitt ut ellers, men det er det virkelig ikke. Jeg har forresten utrolig tykt hår naturlig, til og med nå etter ammeperioden (som jo pleier å resultere i at man mister en del hår)

      Jeg velger å tro at kommentaren din ikke er stygt ment, men jeg vil bare gjøre deg obs på at du kanskje burde tenke litt på hvordan du ordlegger deg til neste gang. Og at det definitivt hadde vært lurt å se håret mitt i virkeligheten før du uttaler deg om det 🙂

    4. Nei hallo for en kommentar, Ke. Syns håret til Jessica ser tykt ut, og du så utrolig fin ut på disse bildene!

    5. Et lite luretriks for å få barna til å pusse tennene på kvelden er å si at man skal lese en bok til de før de legger seg, men at først må de pusse tennene. Liker de å bli lest for så blir de gira på det, og de blir mer villige til å pusse tennene for at de skal få bli lest for fortere

    6. Jeg vet ikke helt om Leo har kommet til perioden hvor han vil bestemme klær selv, men et tips moren min ga meg når det kommer til barn når det kommer til hva de skal ha på seg er å få barnet til å bestemme antrekk kvelden i forveien. Da får de bestemt hva de vil ha på seg, og samtidig kan du komme med argumentet “Men du valgte jo at du ville gå med dette i går” når Leo er morgengretten og ikke vil ha på klærne som er lagt frem. Det virket visstnok bra på både meg og søsteren min.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg