JEG ER VELDIG SPENT OG LITT NERVØS!

God kveld dere! Jeg så det var flere av dere som lurte på når vi drar på ferieturen vår som jeg stadig vekk snakker om her på bloggen. I dag er det en uke til vi drar! Akkurat nå sitter vi faktisk på flyet om nøyaktig en uke. Jeg er så spent, men jeg er også litt nervøs. Både for fly og togturen vi har i vente i forkant før vi kommer frem. Jeg er veldig trygg i mammarollen, men det er aldri noe gøy når barna er urolige på kollektiv transport. Selv om det ikke er noe jeg hadde kunnet noe for om barna skulle bli veldig urolige på deres første flytur, så er det klart at det mest behagelige for alle på flyet, mest av alt barna, hadde vært om vi hadde en tur som ikke var preget av gråt, skrik og urolighet. Jeg skal som alltid gjøre alt av både forberedelser og underveis for at barna skal ha det tipp topp.

Nå er jeg i full gang med pakkelister og huskelister og Gudene vet hva jeg ikke skriver opp og lager lister om. Jeg liker å være forberedt, for å si det sånn. Haha! Men det vet dere jo! Jeg har til og med klart å planlegge og ordne det slik at vi tar et fly som går en halv time før barna pleier å sovne om kvelden. Så vi krysser fingrene. Jeg er i tillegg litt engstelig for fly, men jeg klarer alltids å ta meg sammen for barnas skyld! 

Jeg merker allerede at jeg kommer til å savne Fredrik når vi er avgårde! Når det er sagt er vi kun borte i en uke, men likevel kommer det nok til å merkes ettersom vi er vant til å bo sammen og se hverandre hver dag. Noen ganger tenker jeg meg tilbake til da vi var i avstandsforhold og lurer på hvordan vi holdt ut når vi i tillegg var så nyforelsket. Men hva betyr vel avstanden, når noen betyr så mye?

Nå skal vi i gang med litt etterlengtet taco her hjemme! Ønsker dere en fantastisk helg ♥

14 kommentarer
    1. Kom faktisk akkurat hjem fra Alcudia. Kan anbefales! Håper dere får en super tur!
      Vil også bare tipse om at både jeg og to andre begynte å få allergiske reaksjoner av den hawaiian tropic solkremen etter noen få gangers bruk. Ikke sikkert det blir noe problem for deg, men ville bare gjøre deg obs på det i tilfelle du skulle få noen hudreaksjoner.

    2. Har du tatt en titt på den store solkremtesten, gjort av forbrukerrådet? 🙂 Den hawaiian tropic solkremen kom fram som både allergifremkallende, miljøbelastende og hormonforstyrrende

    3. Anonym: Oi, hvor finner jeg denne testen? Dette var jeg ikke klar over! Nå kjøpte jeg kun denne solkremen til å bruke på meg selv da, ikke barna, men stemmer dette kommer jeg ikke til å kjøpe den igjen nei. Dette hørtes virkelig ikke bra ut!

      Tusen takk for at dere alltid tar dere tid til å gi meg beskjed om ting som dette. Det er veldig snilt gjort! 🙂

    4. blir nok veldig fint for alle 🙂 min sønn fløy første gang når han var nesten 6mnd, gikk veldig fint 🙂 blir sikkert deilig når dere kommer dit 🙂 jeg ville ikke tatt med min når han var så liten til syden,men det er mest pga han reagerer veldig på varme og det gjør han forsatt

    5. I testen kommer det frem at Nivea er miljøbelastende. De siste årene har jeg kjøpt Anglamark (Coop Obs) til rett under 80 kr. Billig, ja, men best av alt inneholder den ingenting skummelt. Godkjent i tester. Tommel’n opp!
      Håper dere får en minneverdig og avslappende ferie i Spania. Vi har nettopp vært der og vi ville ikke hjem igjen, hverken liten eller stor. Det spanske liv er muy bien!
      Et lite tips, slapp av i evt. kaos og stress på flyplass og/eller ombord på flyet. Hvis du klarer det, tjener barna på det. 🙂

    6. Vet ikke om dette er sant, men kanskje noe og sjekke opp i?
      Det sies at man ikke skal bruke solfaktor 50 på barn, da det er Sun block og den blir så tett at huden ikke får puste og barna blir overopphetet.
      Som sagt, jeg vet ikke om det er sant, men jeg har valgt og bruke solfaktor 30 på min sønn og smøre oftere:)

    7. Anonym: Det var akkurat dette jeg også hadde hørt, så jeg snakket med de på apoteket, men de sa at det ikke var noen fare? Synes det var litt merkelig, men tenkte at man skulle kunne stole på de som jobber på apoteket.. Derfor endte jeg med å tenke at jeg skulle bytte litt på, og kjøpte med solfaktor 50 også i tillegg til 30. Jeg kan prøve å ringe helsesøster neste uke for å høre hva hun tenker 🙂

      Synes bare det er flott at du sier ifra uansett jeg altså! 🙂 Ha en flott søndag!

    8. Anonym: Jeg reiser med min mamma og barna 🙂 Fredrik har ikke flere ferieuker igjen, så han blir ikke med. Han synes også det var helt greit å bli hjemme og heller få jobbet litt ekstra den uken vi ikke er hjemme. Neste sommer skal han også være med 🙂

    9. Man smører jo uansett ikke hele barnet. Man bruker UV-drakter og smører hender, føtter, nese osv. Går nok helt fint å bruke 50 på disse stedene uten at det er noen fare for at huden ikke puster.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg