ENDELIG ER DAGEN HER!

Fredag! Igjen, tro det eller ei. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes de siste ukene har gått så sabla fort. Tenk at det ikke er lenge igjen til jul, da! Jeg lyste opp av glede da jeg så julevarene hadde kommet til dagligvarebutikkene i går. Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange synes det er så dumt og kjipt at de er her allerede – jeg hadde forstått det om vi hadde vært i september, men nå er vi jo kun ti dager unna november. Desember er nok en av mine favorittmåneder, og jul min favoritthøytid – så jeg tenker egentlig heller litt for tidlig enn litt for sent 🙂

Nok om det. For det er fortsatt oktober, jeg har fortsatt ikke kjøpt halloween-kostymer til barna en gang, og det er endelig fredag! Jeg har snakket mye om fredagene våre, i dag tenkte jeg å vise dere noen bilder av hvordan våre tidlige fredagskvelder ser ut. Etter at Noah er lagt har Leo gjerne spist kveldsmat sammen med Noah, og det er tid for at Fredrik og jeg skal lage taco! Det blir Leo velvillig med på nesten hver fredag (sett bort i fra de fredagene han sovner tidlig) og det er like gøyalt hver gang. Spesielt med en toåring som sier så mye rart og morsomt – og som tydelig koser seg så med å få lov til å være med å lage mat! De små gledene altså.

Jeg håper fredagene kan være slik som dette for alltid!

Nå er det helt stille i hele leiligheten etter at Leo også sovnet. Jeg kan kun høre Fredrik som står ute på kjøkkenet og gjør klart det aller siste før vi kan spise. Vi har i grunn hatt mye tid borte fra hverandre i det siste etter at han har begynt å jobbe mer overtid på hverdagene. Da er han ikke hjemme før halv syv på kvelden, og det er snart legging av barn, før jeg gjerne må gå en tur på butikken for å kjøpe noe jeg har glemt, jeg må ikke minst jobbe – og så er det liksom natta etter noen travle timer. Det hjelper ikke at han nesten sovner på sofaen på kvelden også. Haha! Helgene er derfor gull verdt!

God helg alle sammen! Nyt fredagskvelden videre ♥

18 kommentarer
    1. Hei! Såå fine bilder! Bare sånn til informasjo, selvom jeg skjønner at du står ved siden av. Det kan være litt skummelt å plassere barnet på en induksjonstopp, i og med at det skal såå lite til før man kommer borti på-knappen. Her hjemme har det blitt en liten regel at ingen ting settes oppå der, verken barn eller ting som kan ta fyr/eksplodere osv. Men tviler altså ingen ting på sikkerheten rundt barna dine! Tror de har det som plummen i egget <3

    2. Blir også kjempe glad av å se jule ting i butikken 😍 får kjempe lyst på snø og mørke kvelder. Her er det lille sin første jul, da hun bare er to måneder, så blir ekstra stas 😍 kjempe deilig med helg, får kose oss litt ekstra som en familie, da mannen er hjemme fra jobb. 😍

    3. ”Etter at Noah er lagt har Leo gjerne spist kveldsmat sammen med Noah” Er det bare jeg som stusset over den setningen?

    4. Benedicte: Greia med induksjon er at det genereres varme gjennom magnetiske felt og kontakt med gjenstand som er magnetisk. Så det er helt trygt å legge en hånd, eller sette en 2-åring, på den…

    5. Når legger barna seg? (Ikke kritisk spørsmål, vet du får kritikk for mye og at det er lett for å tolke det sånn over tastatur, men spør for å høre erfaring da vi ønsker at vår gutt skal få være oppe og ha alenetid med oss når neste evt kommer…)

    6. Bildene blir veldig mye finere hvis du tar uten blits. Håper du kan gjøre det mindre fremover. Hvis du lærer deg mer om kamera så hadde du fått sikkelig fine bilder. Dere er fine..:)

    7. Anonym: Takk for tilbakemeldingen <3 Jeg føler jeg har kommet meg veldig med tanke på bilder og redigering det siste halvåret, men er supert at dere gir tilbakemelding! Jeg ville egentlig ikke ha blitsbilder i dette blogginnlegget, men bildene ble så kornete og mørke uten blits. De uten Leo måtte jeg redigere masse for å få lyse nok og uten at de skulle bli kornete.. Jeg må nok bare bli flinkere til å ta bildene til bloggen tidliger på dagen, for å få med dagslyset - da slipper jeg unna blitsen 🙂

      God lørdag!

    8. Guttemamma: Hehe, tolker det ikke som kritikk altså men hyggelig at du skrev det slik uansett 🙂

      Noah legger seg rundt fra omkring 18:30 til 18.45. Da har vi en del tid med Leo som gjerne legger seg klokken omkring 19:30. Vi vet at det kanskje blir ansett som sent, men han har en god søvnrytme og sover godt lenge – gjerne ekstra i helgene til og med 🙂

    9. Nasty å sette en unge oppå en møkkete komfyr uansett synes nå jeg da.. for ikke å snakke om at en komfyrtopp er laget for å «bære» nja,ca 15 kilo..?

    10. Ja, men fine er dere uansett 🙂 Bare et lite ønske fra en som unner deg høyere opp på topplista, hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg