VÅR FØRSTE KJÆRESTETUR

Jeg har tenkt veldig mye på å bestille en kjærestetur til Fredrik og meg til vinteren. Akkurat når det blir er jeg ikke helt sikker på, muligens på nyåret en gang. Tenk. Vi har aldri reist sammen utenom her i Norge – og selv her i Norge har vi stort sett kun vært i Larvik og Gjøvik. Et par turer til Oslo før jeg ble gravid med Leo, men det er det.

Som jeg har skrevet og delt litt om tidligere, så hadde jeg nesten en slags frykt for at noen skulle passe barna da Leo var liten og da Noah var mindre. Ikke fordi jeg ikke trodde barna var trygge hos andre enn oss, for vi har mange flotte mennesker rundt oss og barna, men jeg var så redd for om noen skulle tro at de var mye borte fra Fredrik og meg som foreldre, og plassere meg i den båsen sammen med mange andre unge mødre som bare “satt av barna sine hos besteforeldrene sine” for å selv dra ut for å feste eller for å være tenåring. Misforstå meg rett, det er helt greit en gang innimellom å sette av barna for litt fri – men siden det å gjøre det hele tiden er noe som typisk forbindes med tenåringsforeldre fryktet jeg faktisk å bli satt i den båsen. Fra dagen jeg fikk barn har jeg aldri sett meg tilbake og jeg elsker det livet vi har skap og laget med barna, men det er jeg sikker på at dere allerede vet.

Som jeg har nevnt tidligere, så er jeg ikke like fanatisk lenger nå. Jeg føler jeg har klart å bevise med bloggen at jeg ikke er en slik mamma, og det er ganske betryggende for meg. Selv om det sikkert høres litt rart ut. Og på grunn av det har tanken om en slik tur føltes mer og mer realistisk å få til. Hadde du spurt meg for et år siden hadde jeg nemlig sagt at det var helt uaktuelt. Haha!

Som par er Fredrik og jeg vant til et rutinepreget liv, og det har vi naturligvis også vært siden barna kom til verden. Alt som “vanlige par” på vår alder og par uten barn gjerne har vært gjennom generelt, og ikke minst opplevd av reising og spontanitet – mye av det som kanskje anses som vanlig å gjøre eller finne på sammen med kjæresten sin av slike ting, gjenstår for oss. Og det er det jeg synes at gjør vår fremtid sammen så spennende. 

Fordi vi samtidig som vi har fått et sterkt bånd til hverandre som kjærester og fått to nydelige barn, så er det så mye vi ikke har opplevd og gjort sammen enda som jeg ser frem til – selv om jeg enn så lenge nyter livet med små barn også. Bare tanken på at vi enda har så mye å oppleve siden vi skyvstartet på delen med å få barn, som egentlig er noe de aller fleste venter lenge med. Gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende er jo så og si 30 år nå!

Fredrik kunne gjerne tenke seg en tur til England vet jeg, og jeg synes også det høres ut som en god idè! Del gjerne med meg i kommentarfeltet om dere har noen tips til fine steder vi kunne dratt til på en liten kjærestetur ♥

17 kommentarer
    1. Jeg og kjæresten var på tur til London for en stund siden, anbefales! Ofte billig å fly dit, og myyyye å se på! Ellers elsker jeg Barcelona. Paris er koselig! Vi har fått reist en del,noe jeg er veldig glad for, men nå har vi ei lita jente og ingenting er bedre enn familielivet <3
      Vil bare si at dere fortjener en kjærestetur sammen, dere har jo jobbet knallhardt og er de beste foreldrene til barna deres! Nå er de såpass store at de kan være hos familie noen dager, så nyt en tur sammen

    2. Liverpool i England er helt garantert den beste byen og veldig gode shoppingsmuligheter der. Har nærmest «vokst opp» der. Vært der hvert år flere ganger i året siden jeg har kun 3 mnd. Og seffølgelig kamp og omvisning på Anfield om han er interresert i fotball, som jeg tror jeg har lest her inne før. Har selv tenkt og ta med kjæresten der i februar 😀

    3. Brighton er den engelske sørkystens “London by the sea” og utrolig vakkert! Anbefales veldig for et par. Det er mest attraktivt om sommeren eller sen høst/vår. Men utrolig vakkert desember og januar også! 😍✈️

    4. Jeg er superfan av Warszawa! Billige flybilletter med wizzair fra Torp og bra shopping og mat! Selv er jeg strålende fornøyd med Novotel centrum og om en skal kose seg litt ekstra så er marriott fantastisk – frokosten anbefales. Uansett hvor dere velger å dra så blir det nok helt topp ❤️

    5. Praha, blandingen mellom øst og vest🙌❤️ Eller Wien,men noe dyrt🙄 Kooos dere på tur, vell fortjent😌😁

    6. I fjord var jeg og kjæresten (+en gjeng med kompiser da, haha) i Liverpool. Jeg er ikke spesielt fotball interesert, men det var en fantastisk tur. Byen er kjempe fin, det er bra shopping og omvisning på anfield og kampen var topp! Så hvis han liker fotball kan det være en idé og kombinere fotballtur med kjærestetur 😀

    7. Kan absolutt anbefale England. Ikke bare er det en kort flytur, men det er så utrolig mye å se/gjøre. Har selv vært i flere deler av England sammen med kjæresten, og alltid hatt det veldig fint. Vi liker oss spesielt godt i London. Der har du alt du kan drømme om 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg