ER DETTE SLUTTEN?

Hei dere!

Det går litt tid mellom hver oppdatering nå. Og forståelig nok så er det flere som lurer på hvorfor jeg ikke oppdaterer like ofte som tidligere, hvor jeg postet minst to blogginnlegg hver dag. Senest i dag fikk jeg spørsmål om det var slutten for bloggen min snart. Nei, nei, nei! Det er det absolutt ikke. Jeg tror faktisk (og håper) at jeg skal klare å komme meg 100% tilbake på bloggen om ikke lenge. For jeg slutter definitivt ikke å blogge, og jeg skal prøve å la være å komme med for mange dårlige unnskyldninger til at bloggingen min ikke har vært på topp i det siste. Haha!

Familie kommer alltid først, og det vil den alltid gjøre. Jeg er så takknemlig for at dere likevel klikker dere inn og leser det jeg skriver – For tydeligvis (og heldigvis) har jeg utrolig trofaste og fine lesere som har full forståelse for at livet kommer i veien noen dager. Det tror jeg er noe mange småbarnsmødre kan kjenne seg igjen i. Barna vokser også til og krever sitt! Livet mitt er veldig givende, men jeg har helt ærlig vært inne i en dårlig periode med bloggingen den siste tiden, det må jeg bare få sagt.

Den siste tiden har det kommet inn ganske mye drittkommentarer, hvilket aldri er noe særlig morsomt – så kanskje det er noe av grunnen til at jeg har hatt lettere for å finne unnskyldninger for bloggen. Jeg har jo egentlig masse jeg kan skrive om og vise dere, men jeg merker jeg at ubevisst holder litt tilbake siden jeg har opplevd at jeg får kritikk uansett hva jeg gjør, og da virker det litt demotiverende hvis dere skjønner. Jeg tåler selvfølgelig at andre mener noe annet enn meg, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig – men når alt du gjør og sier blir feil, så blir jeg litt oppgitt. 

For eksempel dette med videregående, som jeg skal begynne på til høsten og som jeg har skrevet litt om i det siste. Det blir morsomt å dele hvordan det er å gå på skole som tenåringsmamma til to, med bloggen og alt! Det blir veldig spennende. Men så er det enkelte som mener at det aldri kommer til å skje fordi jeg valgte vekk videregående da jeg hadde blitt gravid for andre gang, og da Leo var 6 måneder gammel. Jeg forstår at noen mener at jeg skulle valgt annerledes og satt skole foran alt, men der er ikke jeg. Og det er tross alt min avgjørelse. Men jeg skal jo begynne til høsten, og da har noen bestemt seg på forhånd for at det visstnok (?) aldri kommer til å skje. 

Haha, jeg trøster meg litt med at det ville vært galt uansett hva jeg hadde gjort! Hadde jeg latt være å starte på videregående (det har aldri vært et alternativ altså!) så hadde det vært galt, og når jeg nå har bestemt meg for å starte, er målrettet og gleder meg – så er det også galt. Jeg synes det er litt latterlig. Jeg får vel bare gå med hodet høyt og vise at de tok feil, akkurat som at de som mente jeg aldri kom til å klare å ta vare på Leo tok feil. Jeg er veldig spent på tiden fremover, og jeg må bli flinkere til å se den fine tilbakemeldingen jeg får på det jeg legger ut, og dere som gir meg litt velfortjent kritikk når det trengs. Haha!

Og den dagen jeg føler meg ferdig med bloggen kommer nok, men den dagen er ikke i nærmeste fremtid. Jeg føler jeg har mye mer å komme med, og håper dere vil følge med videre! ♥

6 kommentarer
    1. Folk får si hått dei vil, bare å ikkje bry seg om det. Det er du som veit hått som er best for deg og din familie 😊 Stå på, lykke til med skolestart når den tid kjem 😊

    2. Hei Jessica 😊
      Jeg var selv 19 år, å gikk videregående med to små barn. 2 år og nyfødt.. Det gikk veldig bra 😊 Lykke til. Haters gonna hate anyway 😵

    3. Jeg har full tro på at du kommer til å klare det helt fint! Det blir nok travelt, men det virker som om du har rette innstilling, så det går nok veldig bra 🙂 Du er tøff og står på! Og som du sier så er familien det aller viktigste.

    4. Synes du er flink jeg, er ikke bare bare å ha to tette barn, en stor blogg og garantert en haugevis med ting du må fikse hjemme, i tillegg til å lure inn stunder til å pleie kjærligheten med Fredrik og mye annet. Stå på, og ikke la de drittkommentarene knekke deg. Skjønner det er demotiverende, men du er så mye bedre enn de, virkelig altså! Stå på <3

    5. Mange tar videregående i 20-åra, så det er for tidlig å si at du aldri kommer til å gjøre det. Leste til og med om en bestemor som var russ samtidig som barnebarnet sitt også. Stå på, ikke hør på de negative kommentarene og fortsett å ha troen på deg selv, så får du det til! Skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal ta seg tid til å prøve å dra folk ned

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg