EN FEIL MAN BARE GJØR ÈN GANG!

Annonse: Askeladden navnelapper

Er det en ting vi har merket siden Leo begynte i barnehagen, så er det hvor ekstremt fort barna vokser, hvor ofte de trenger nytt utstyr og klær, og hvor viktig det er å merke med navn på alle eiendeler. Og da mener jeg virkelig alt! Vi merket kun klær og utstyr med penn i starten, og det er en feil man bare gjør en gang for å si det sånn. Haha! Det var til og med enkelte nyinnkjøpte ting vi glemte å merke da vi var ferske barnehageforeldre, og da har man jo virkelig klart det. Da blir tingene borte, akkurat det fant vi ut av ganske fort!

Strykefrie navnelapper fra Askeladden er favoritten vår når det kommer til merking av barnehagetøy, og har de beste merkelappene på markedet. Det er disse vi bruker når vi merker tingene til Leo i barnehagen – og som vi garantert også kommer til å bruke på minstemann sine ting når han begynner i barnehagen neste høst. Merkelappene til Askeladden er som sagt strykefrie, hvilket betyr at du kan feste dem på klær og utstyr like lett som et klistremerke. De kan festes på alt fra matbokser til vinterdresser, det eneste man er nødt til å huske på er at merkelappen  festes på vaskeanvisningen for at den skal sitte ordentlig når det kommer til tøy og sko. Når man har festet dem, kan man etter 24 timer til og med vaske klærne på 60 grader uten at det gjør noe.

Askeladden navnelapper har bredt utvalg av farger og tema på lappene man kan velge fra. Jeg nevner i fleng: Ulike disneyfigurer som Mikke Mus, Vaiana, Frost og Ole Brumm – samt (Båten) Elias, Hello Kitty, og masse mer. Nå har de til og med fått inn i Mummi tema! Leo ble mildt sagt i ekstase da disse kom hjem i postkassen vår, jeg ble nesten litt nostalgisk og tenkte tilbake på min egen barndom og hvor glad jeg var i Mummitrollet selv! Nettsiden deres er forresten veldig oversiktlig og brukervennlig, så det er både enkelt og fort gjort å bestille. Enda enklere blir det også når det kun er 1-3 dager leveringstid. 

Jeg har en liten mistanke om at jeg har snakket litt i overkant mye om merking av klær den siste tiden her hjemme, for da jeg kjøpte ny vinterjakke til Leo for en liten stund tilbake så fant han frem navnelappene våre. “Mamma hjelpe Leo?” spurte han der han satt på gulvet med den nye vinterjakken sin. Barn får med seg mye mer enn man skulle tro altså!

Om du vil bestille dine egne navnelapper så kan du klikke HER for å komme til nettsiden og utvalget deres. Jeg både håper og har stor tro på at dere vil bli like fornøyde som det jeg er! Forresten: Det kommer snart en konkurranse hvor du kan vinne to sett med valgfrie navnelapper på min Instagram @Mammasom16 – så følg med der!

Ønsker dere alle en riktig fin 1. nyttårsdag videre!

7 kommentarer
    1. Feil å merke med penn? Nå tror jeg du har tatt deg litt vann over hodet, for vi har aldri mistet noen klær som har vært markert med penn. Vi har aldri brukt slike merkelapper og vi har aldri mistet noen av klærne til barna i barnehagen. Det sier vell kanskje litt mer om rutinene i barnehagen deres enn akkurat type merking.
      Slike lapper er sikkert fine, men det er ikke noe man må ha og bruk av penn blir aldri feil.
      Forstår at du vil reklamerer for disse lappene, men de er langt i fra nødvendige. Tror kanskje du bare har vært litt uheldig i forhold til ordlegging

    2. Tone: Hei Tone!

      Jeg har veldig dårlig erfaring med penn og tusj, det er min erfaring og jeg kan selvfølgelig ikke snakke for noen andre enn meg selv 🙂 Derfor synes jeg merkelapper er et supert alternativ, og disse er de beste på markedet. Barnehagen vår er helt super og har ikke dårlige rutiner kun fordi vi har opplevd å miste klær. Penn/tusj har vi opplevd som tungvindt, og ganske dårlig. Grunnen til at vi har mistet klær er fordi disse produktene (som vi har prøvd) ikke har holdt det de har lovet.

      Handler ikke om at “jeg vil” reklamere for noe – her på bloggen min er det vel strengt tatt veldig sjeldent reklame, dette fordi jeg ønsker å kunne stå for det jeg reklamerer for, og fordi jeg ikke ønsker å ha en blogg som er helt full av reklame 🙂 Det er så mange tilbud jeg takker nei til, så om det kun handlet om at jeg ønsket å reklamere for noe så har jeg hatt mange muligheter til det, men har takket nei nettopp fordi jeg vil stå inne for det jeg reklamerer for.

      Det er helt opp til en hver om man ønsker å bruke navnelapper, penn eller tusj – uavhengig av det er vår erfaring at merkelapper er tusen ganger mer lettvindt og at de ikke minst holder det de lover 🙂

    3. Disse merkelappene er geniale og enkle, men de detter ofte av igjen etter et par vask. Det er min erfaring. Jeg fortsetter å bruke de da og fester på nye når de detter av 😄 Men at ting forsvinner har mye med barnehage til barnehage og til og med avdeling til avdeling å gjøre. I minste sin avdeling forsvinner ting titt og ofte. Ikke en eneste gang i eldste sin avdeling har det skjedd. Og de går i samme barnehage.

    4. Har best erfaring med å bruke merkepenn, har aldri mistet noe tøy i bh, har tre barn i veldig spredt alder så har mange års erfaring med det.

    5. Vil komme med et ekstra tips: ha med telefonnummer! Det er genialt. Ved to anledninger har fremmede ringt for å si at jakken til poden ligger på fotballbanen eller at vottene til mellomsøster ble funnet i skogen! Fantastisk deilig å slippe å kjøpe nytt eller å lete seg i hjel. . I tillegg: dersom barnet skulle komme bort fra foreldre er det helt supert at det har telefonnummer i nakken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg