DET HAR SKJEDD SÅ MYE PÅ KORT TID

Hei dere.

Det har skjedd så mye på kort tid denne helgen! Fredagen ble tilbrakt her hjemme med barna som sovnet relativt tidlig, samt taco og film på Fredrik og meg utover kvelden. Leiligheten har vi rukket å gjøre helt strøken (bort sett fra soverommene våre som er kaotiske fordi vi holder på å bytte om) og i går hadde vi barnefri. Så da vi våknet opp i dag tidlig var vi ganske slitne etter gårsdagen siden vi var på fest, så vi spiste frokost på senga med serier i flere timer. Det har vi virkelig ikke gjort på evigheter! Jeg hadde helt glemt hvor deilig det var å spise frokost på sengen på den måten. Ikke minst den herlige stillheten i hele leiligheten.

Med det sagt: Jeg forstår ikke hvordan de andre på min alder orker denne festingen hver helg. Jesus kristus som jeg føler meg gammel når jeg skriver dette, men helt ærlig.. Hvordan orker noen det?! Jeg har venner som er ute hver eneste helg begge dagene, og jeg klarer ikke å fatte hvordan de orker. Haha! Jeg skjønner selvfølgelig at de heller ikke har barn og at de derfor kanskje ikke er like slitne som meg fra før av, men hadde jeg ikke hatt barn tror jeg neppe jeg hadde klart det kjøret der. Og jeg tror egentlig jeg generelt har ganske mye energi og overskudd, altså!

Men nok om det! Vi har i hvert fall hatt en fin helg alle mann. Leo og Noah ble kjempeglade for å se oss igjen, og voldsomt glade for å se hverandre igjen også – siden de har sovet hos ulike besteforeldre i natt. Leo overrasker meg på nytt hele tiden nå også, og jeg må si jeg nesten ble skremt da han kom hjem i dag og plutselig hadde lært seg flere nye ord bare siden dagen før. Han snakker så mye nå, han er så flink. Det er så givende å kunne kommunisere med han ordentlig nå som han begynner å bli ordentlig stor!

Og sånn bare helt på tampen her: De problemene Fredrik og jeg har blir selvsagt ikke automatisk borte “bare” fordi vi har litt barnefri – som noen lesere påpekte. Men det kan kanskje hjelpe oss å finne litt tilbake til hverandre om vi har litt mer tid som kjærester. Og selvfølgelig vet jeg at alle forhold har sine opp og nedturer. Jeg prøver på ingen måte å være ukoselig eller spydig nå – men folkens, vi har vært sammen i over 4 år. Vi har fått to barn på to år. Vi vet at det finnes både gode og dårlige dager, og at sistnevnte på ingen måte kan sammenlignes med hvordan det er å virkelig streve.

Nå gleder jeg meg ordentlig til en ny, forhåpentligvis veldig fin uke – og ønsker dere en herlig avslutning på helgen ♥

Klem

15 kommentarer
    1. Hei!
      Hørtes ut som dere har hatt en kjempefin helg☺️ Når det kommer til det med festing så skjønner ikke jeg at folk orker å være ute hver helg heller! Om jeg er på fest en helg så er jeg sliten lenge etterpå og orker ikke tanken på å feste på en stund 😅Og jeg er kun ett år eldre enn deg og har ikke barn! Studerer forresten på Gjøvik så vet hvordan partylivet er der 🙈
      Håper dere får en strålende uke, klem! 😁

    2. Først er forholdet på nippet til å ryke og så bagatelliserer du problemene etterpå og forklarer det med at dere har vært sammen i 4 år og har to barn? 4 år er ikke spesielt lenge xD

    3. Anonym: Hæ? Nå tror jeg du har misforstått hva jeg har skrevet. Dette skriver jeg: “De problemene Fredrik og jeg har blir selvsagt ikke automatisk borte “bare” fordi vi har litt barnefri – som noen lesere påpekte. Men det kan kanskje hjelpe oss å finne litt tilbake til hverandre om vi har litt mer tid som kjærester. Og selvfølgelig vet jeg at alle forhold har sine opp og nedturer. Jeg prøver på ingen måte å være ukoselig eller spydig nå – men folkens, vi har vært sammen i over 4 år. Vi har fått to barn på to år. Vi vet at det finnes både gode og dårlige dager, og at sistnevnte på ingen måte kan sammenlignes med hvordan det er å virkelig streve.”

      Altså – jeg påpeker at ting selvfølgelig ikke blir bra igjen automatisk, bare fordi vi får tid med hverandre uten barna til å være kjærester. Fordi noen lesere påpekte at bare vi får lit tid sammen, så blir nok ting bra igjen. Forholdet er fortsatt ikke noe bedre, og det er fortsatt på nippet til å ryke.

      Jeg klarer ikke å se hvor du mener at jeg bagatelliserer problemene? Hva er det jeg skriver i dette blogginnlegget som får deg til å tenke det?

      Nei, poenget er at ting ikke automatisk blir bedre bare vi får tid til å være kjærester (som jeg ville svare på fordi noen lesere påpekte at det ble bedre bare vi fikk litt tid til hverandre) forholdet er fortsatt dårlig, for det er ikke tiden vi ikke får til hverandre som er problemet i forholdet vårt. Nei, men jeg er 19 år – klart er 4 år en god del av mitt liv? For noen som er 30 år, så vil selvfølgelig ikke det være like mye – og jeg er fullt klar over at 4 år ikke er noen evighet. Men for oss som er unge, så er det unektelig en relativt stor prosentandel av livene våre.

      Jeg tror heller ikke du forsto hvorfor jeg nevnte at vi har fått to barn på to år, og hvorfor jeg mener det er relevant å nevne dette. Dette nevner jeg fordi å få barn gjerne er en ganske stor påkjenning for et kjæresteforholdet. Dette er ganske kjent. Når vi da i tillegg hadde et relativt ferskt forhold ( vi hadde vært sammen i 8 mnd da jeg fant ut at jeg var gravid) og attpåtil får 2 barn på 2 år, så er det selvsagt ikke med på å gjøre ting så mye lettere mtp hvordan forholdet vårt har vært, og hvorfor det har vært tøft og ikke minst vanskelig.

      Håper denne kommentaren var litt oppklarende, for enten så misforstår jeg din kommentar eller så har du misforstått blogginnlegget.

    4. Jeg har som anonym oppafor, vanskelig med å skjønne hva du mener..leser og leser med skjønner ikke….mulig jeg er dum..

    5. Anonym: Selvfølgelig er det vår “skyld”, hva konkret er det du ikke forstår? Om du forteller meg det, er det enklere for meg å forklare det på en annen måte så du kanskje skjønner det 🙂

    6. Skjønner ikke hva du mener at dere har vært sammen i 4 år og fått to barn på 2 år..?Hva har det med at forholdet ikke er bra liksom…Går det på antall år,to tette barn ..er det derfor du sliter i forhold til kjæresten din..?
      Du skriver så mye bra om han,(hadde vært drømmemannen min)
      Får aldri “tak ” i hva problemet er..
      Ps..har heller aldri vært god i gåter..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg