EN STOR DAG!

Mamma var den aller første som fikk vite at jeg var gravid, og hun har virkelig hjulpet meg gjennom graviditeten med Leo og Noah på utrolig mange måter. Jeg glemmer aldri da hun sa: “Dette er første gangen jeg trenger rødvin klokken 11.00 om morgenen” da mamma ble med meg til legen, og legen min kunne fortelle meg at jeg var gravid.

Det hun sa har alltid gitt meg en god latter i ettertid. I forbindelsen med graviditetene tok mamma alltid meg i forsvar og har beskyttet meg så godt hun kan, og ikke minst stått ved siden min hele tiden. Jeg håper det er mange mødre på hennes alder som hadde gjort alt hun har gjort, om datteren deres hadde blitt gravide i ung alder slik jeg ble. Hun har lært meg det viktigste jeg vet: Familie er ikke viktig, det er alt. Men nå skal ikke dette innlegget handle om svangerskapene mine: jeg ville bare få med hvor mye hun har støttet og hjulpet meg gjennom det, siden det har vært en av de vanskeligste periodene i livet mitt.

 

I dag har mamma nemlig bursdag, så da måtte jeg jo skrive et lite blogginnlegg til henne! Mamma og resten av familien bor jo i Gjøvik, så jeg har ikke hatt muligheten til å være der med henne på bursdagen hennes i dag – men jeg har bestemt meg for å dra til Gjøvik likevel om en uke, så da skal hun få både bursdagsgave og kosetid med hvert fall et av to barnebarn! Gjett om barna er heldig med den spreke bestemoren sin. I dag fyller hun 44 år! Når Leo er 16 og Noah er 15 år, er hun bare 57 år og ikke en gang pensjonert enda. Haha! Det er så gøy å tenke på hvor mange ekstra år hun (forhåpentligvis!) får med barnebarna sine! Det gjelder både hun og pappa ♥

Gratulerer med dagen mamma! Leo, Noah, Fredrik og jeg er veldig glad i deg!

17 kommentarer

Siste innlegg