HER KOMMER SANNHETEN..

Hei! Jeg fikk veldig mange tilbakemeldinger på at jeg skriver mye som er forvirrende om dagen, og det tynger meg veldig når jeg får høre det fra dere. Derfor tenkte jeg å kjøre et blogginnlegg hvor jeg svarer på noen spekulasjoner, sånn at dere kanskje sitter med en litt bedre forståelse av bloggen min den siste tiden.

Første spekulasjon:

«Jeg dro hjem til Larvik fordi Fredrik ønsket at vi skulle komme hjem til valentines, men Fredrik var ikke hjemme»

Litt feil og litt riktig. Jeg dro hjem delvis fordi Fredrik ønsket oss hjem, og på grunn av en annen ting som jeg er nødt til å holde privat av hensyn til barna mine. Da jeg skrev DETTE blogginnlegget i går hvor jeg skrev om turen vår hjem og at vi hadde kommet frem til Larvik, nevnte jeg at vi hadde vært alene hjemme i mange timer allerede. Det skulle jeg aldri ha nevnt, for da misforsto mange og trodde at Fredrik aldri kom hjem den dagen og at jeg derfor løy da jeg sa at vi dro hjem på grunn av Fredrik. Sannheten er at Fredrik måtte gjøre seg ferdig på jobb før han kunne komme hjem til oss. Og siden Fredrik så gjerne ønsket oss hjem da jeg snakket med han da jeg var i Gjøvik, så bestilte jeg derfor togbillett på et relativt tidlig tidspunkt på hjemreisedagen og tenkte ikke på at Fredrik kanskje jobbet da toget vårt var fremme i Larvik. Jeg regnet med at han ikke gjorde det siden han så gjerne ville at vi skulle komme hjem, men det gjorde han. Jeg er ikke av typen som kaster penger ut av vinduet, så derfor tok vi like så greit toget med billettene jeg hadde bestilt – selv om det betydde at vi måtte være hjemme alene i ganske mange timer før han kom hjem.

Ikke noe koselig å høre at noen mener at jeg er lite troverdig på grunn av dette, jeg har aldri løyet til dere på bloggen. Hele denne saken handler jo i bunn og grunn om en misforståelse. Jeg tar åpenbart selvkritikk, men jeg hadde aldri forventet den stormen som kom etter at blogginnlegget ble publisert, da hadde jeg åpenbart formulert meg annerledes i det aktuelle blogginnlegget. Jeg synes aldri det er gøy når dere sitter igjen med mange spørsmål og ikke forstår, ei heller når jeg blir kalt dum i eget kommentarfelt.

Spekulasjon nummer to:

«Jeg dro hjem fordi jeg har løyet om at vi sliter med forholdet vårt og fordi vi derfor ville ha valentinsdagen sammen. Og for klikk på bloggen»

Feil. Jeg dro hjem fordi Fredrik ville ha oss hjem, samt av en annen årsak som jeg av hensyn til barna ikke kan dele på en offentlig blogg. Når jeg først var nødt til å reise hjem igjen med barna av overnevnte grunn(er), så tenkte jeg at Fredrik og jeg like gjerne kunne gjøre det beste ut av situasjonen og “feire” dagen med å tilbringe tid sammen. Det ble uansett ikke noe særlig feiring, vi brukte gårsdagen på å diskutere forholdet vårt – som for øvrig ikke går særlig bra. Uansett hva jeg skriver på bloggen så får jeg kommentaren “Dette gjør du bare for klikk” men altså… Åpenbart blogger jeg for å få lesere, hva er vitsen med å skrive om ingen leser? Alle bloggere ønsker lesere, men jeg er ikke villig til å gjøre ALT for å få lesere. Og i motsetning til andre får jeg dårlig samvittighet om jeg gjør en dårlig jobb med bloggen, om et blogginnlegg blir tolket feil og om noen ender opp med å sitte igjen med et inntrykk av at jeg er en løgner når jeg ikke er det.

Spekulasjon nummer tre:

«Jeg hopper når Fredrik sier hopp, fordi jeg kom hjem da Fredrik ønsket det»

– Feil. Jeg er ganske alfa av meg når det kommer til hvem jeg er i et kjæresteforhold, og hopper på ingen måte bare Fredrik sier hopp. Jeg skjønner for øvrig at det kan virke sånn i dette tilfellet, fordi jeg fortalte dere at Fredrik ville ha oss hjem og at vi da endte med å dra hjem igjen selv om vi absolutt kunne hatt veldig godt av en lenger pause. Men ikke glem at det at Fredrik ville ha oss hjem, ikke er den eneste grunnen til at vi dro. Det er ingenting i veien for at vi kan få en ny pause fra hverandre igjen snart, og det trenger vi nok. Men da får vi heller bytte på å være her hjemme med barna, for jeg vil ikke at barna skal måtte reise med så kort mellomrom som vi måtte denne gangen, og jeg vil heller ikke at de skal måtte reise på en stund nå.

Spekulasjon nummer fire:

«Jeg er blitt singel og står oppført som singel på Facebook»

Jeg er fortsatt sammen med Fredrik selv om det uten tvil har vært et veldig slitsomt døgn, både bloggmessig og på privaten. Jeg står oppført som singel og har gjort det veldig lenge, det er ikke noe som har skjedd i det siste. Som jeg har sagt tidligere, så får dere vite det tidsnok dersom jeg blir singel.

Ha en fin kveld videre ♥

12 kommentarer
    1. Eg e sikker på at du gjør så godt du kan, selv i en vanskelig periode. Guttan dine kommer tel å fortsett å vær trygge, glade barn uansett ka du og Fredrik kommer frem til ang.forholdet. Det e vanskelig nok å ikke være en offentlig person når man , i perioder møter motgang på forskjellige plan.

    2. Herlighet jeg må bare få sagt det – guttene deres er helt nydelige! Håper det fikser seg for deg og Fredrik 🙂

    3. Har virkelig folk klagd over dette? Jeg skjønner ikke at de i det hele tatt får seg til å kritisere deg/noen som allerede har det ganske kjipt. Jeg har full forståelse for at bloggen er litt opp og ned, med tanke på situasjonen du er i! Det er bare vanlig folkeskikk. Selvom du er en topp-blogger, betyr ikke det at hele Norges befolkning har rett til å vite ALT om deg og hverdagen din.
      Stå på! Lykke til og ikke hør på de som mener du skriver slikt bare for klikk. Vi som “kjenner” deg vet at det ikke er sånn.
      ❤❤❤

    4. Men hvorfor dra med deg unger på 5 timers togtur når du vet at du må tilbake to dager senere? Når du attpåtil vet hvor dårlig de liker det?

    5. Anonym: Jeg visste jo ikke da jeg dro at jeg måtte komme til å dra såpass kort tid etter jeg kom til Gjøvik. Som jeg har skrevet flere ganger så var selvsagt planen å bli lenger enn som så, men er ikke alt som kan forutses 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg