DET ER MITT VALG

God lørdag!

Her har helgen vært veldig snill med oss. Fredrik jobbet sent i dag, og jobbet sent i går. Men likevel har vi hatt en veldig fin helg hittil, spesielt siden Fredrik startet litt senere enn vanlig i dag.  I går brukte jeg en del tid med en venninne av meg og Noah var med, og jeg skal ut med ei venninne etterpå også – men da uten barn. Det er uvant for meg å bruke så mye tid med venninner som jeg har gjort den siste tiden, men jeg tror det er bra for meg akkurat nå.

Vanligvis er jeg kun hjemme med barna i helgene, og det er jo mitt valg, men noen lurer på hvorfor jeg ikke har mer tid fra barna da spesielt i helgene når jeg går hjemme med Noah alle ukedagene ellers også. Jeg er veldig knyttet til barna og synes nok det er litt vanskelig å være borte fra dem – selv om det også er et bevisst valg, mitt valg, at jeg er opptatt av at jeg skal være tilgjengelig for dem store deler av tiden. Jeg tenker at det er viktig at vi som familie har den tiden sammen i helgene, spesielt når pappaen deres ikke pleier å jobbe helg. Men herregud, de er større nå. De klarer seg uten meg når pappaen deres er hjemme enkelte kvelder. Jeg må bare gi litt slipp, noe jeg har fått høre fra dere lesere at jeg burde også. Haha!

Kos dere resten av kvelden! Vi snakkes i morgen!

6 kommentarer
    1. Godt at du klarer å gi litt slipp! Men pass på at du ikke bare er sammen med venninner når du for eksempel sliter i forholdet, og trenger noen å snakke med.
      Jeg har ei venninne som kun bruker tiden sin på kjæresten sin. Vi bodde sammen i 1 år mens hun hadde kjæreste, og jeg så veldig lite av henne, fordi all fritiden hennes gikk til han. Med en gang hun hadde litt problemer med forholdet sitt kom hun gråtende inn på rommet mitt midt på natta for trøst. Vi fant på ting sammen, og det var veldig koselig. Hun sa hun hadde bestemt seg for at de begge to trengte å være sammen med venner iblant. Men med en gang de fikset forholdet sitt, var hun borte igjen. Vi var da flere venner av henne som følte oss litt brukte, at vi kun var gode nok når hun trengte trøst.
      Så vær så snill å ikke bli den venninna, det er så utrolig dumt for de andre. Pass på at du kontakter dem når du har det bra også. At du kontakter dem fordi du vil, ikke fordi du sliter med kjæresten og trenger å få tankene bort på noe annet eller for å få trøst.
      Det er så viktig med venninner som er der på godt og vondt 🙂 håper du koste deg sammen med venninnene dine!

    2. Jeg fulgte mye med bloggen din før, men når det oser negativitet og kun er fokus på et mulig brudd og problemer, så er jeg knapt innom. Kan du snart finne tilbake til bloggeren i deg?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg