JEG HAR LYST TIL Å FLYTTE

God søndagskveld alle sammen! Tusen takk for alle tilbakemeldinger på forrige blogginnlegg – det var veldig hyggelig. Dere har jo ikke hørt så alt for mye fra meg i helgen, så jeg skal oppdatere dere litt skikkelig nå! I helgen har vi stort sett bare spist god mat og hatt hyggelige måltider sammen, vært inne og sett filmer og hatt familietid, og tilbrakt litt tid ute. Guttene leker så mye og ler, krangler, og sloss litt om leker. En salig blanding, om jeg kan si det sånn – men mest av alt ler de og storkoser seg i hverandres selskap. Nå skal det jo sies at siden Leo har vært hjemme fra barnehagen hele denne uken på hverdagene på grunn av vinterferien, så tror jeg det blir helt greit for dem begge at Leo kommer seg tilbake i barnehagen i morgen! Haha!

Vi var senest ute en tur i stad, og selv om jeg kledde meg godt (og barna ekstremt godt) så var det så kaldt at det var nesten ikke til å tro. Det var nok ikke mer enn kanskje 8 minusgrader, men med den ekstremt kalde vinden som vi har her rett ved havet så kjentes det mer ut som 20 minusgrader. Det ble derfor ikke en like lang tur som vi hadde håpet på, vi var kanskje ute en times tid – men det var nok like greit i dag. Jeg har kjent i hele dag at jeg bare har lyst til å flytte vekk fra denne kulden for godt!

Jeg kan jo ikke det da selvsagt, av hensyn til barna som har hjemmet sitt her og ikke minst det faktum at jeg egentlig er glad i å bo her i Larvik – men hadde det ikke vært for barna tror jeg neppe jeg ville bodd i Norge om et par år. Kulden er nesten uutholdelig! Fun fact: Når vi er hjemme og jeg sitter i sofaen nå på vinteren, så sitter jeg så og si alltid med varmeovnen i umiddelbar nærhet. Ikke rart strømregningen er høy kanskje, men jeg er nødt til å ha på masse varme her hjemme ellers holder jeg rett og slett ikke ut. Så vet dere det. Haha! Håper jeg ikke er den eneste!

Når sant skal sies føler jeg at når man bor i en sommerby (som jeg føler at jeg kan kalle Larvik, for herregud så fint det er her og i Stavern om sommeren!) så må man nesten leve litt for sommeren også. I utgangspunktet tåler jeg litt vinter, men ikke bitende kulde – og nå er jeg fryktelig lei av kulden også. Men som sagt kan jeg ikke bare flytte om jeg skulle ha lyst til det, barna vil jo alltid være min første og største prioritet. Og her i Norge er alt av familien deres, nettverket vårt, og alt de kjenner til. Tryggheten og hjemmet deres, rett og slett! Men om de vil bli når de er eldre så er jeg ikke vanskelig å be om de vil flytte til varmere strøk altså 🙂 Fredrik var også veldig positiv til det, så kanskje vi rett og slett gjør det en gang i fremtiden om barna har lyst? Jeg kjenner bare at jeg ikke har samvittighet til å gjøre en såpass stor endring i livene deres som å flytte til et annet land, om vi ikke er helt nødt, eller om det ikke er noe de også har skikkelig lyst til.

I mellomtiden får jeg prøve å glede meg over at vi i løpet av den nye uken som starter i morgen, går inn i mars og at våren nærmer seg! ♥

God klem

13 kommentarer
    1. Anonym: Synes du dette var clickbait?! Det beklager jeg! Jeg skriver bare om at jeg har lyst til å flytte, noe jeg jo faktisk har. Om den ble tolket som en clickbait-overskrift var det overhode ikke meningen fra min side 🙁

    2. Hadde sikkert syntes larvik er varmt nå haha! Bor i finnmark selv så når man er «sørpå» føles alt varmt

    3. Ut fra overskriften å dømme så trodde jeg at du hadde lyst å flytte fra f. Skjønner hva personen over mener. Greit å være obs til neste gang 😉 Ha en fin uke!!

    4. Kan dere ikke ta dere en sydentur og komme dere litt vekk fra kulden, som en liten ferie, en gang det passer? Da blir det ikke sånn at dere må gjøre en så stor livsendring og flytte, men en ferie hadde sikkert vært digg. Vertfall synes jeg det, her jeg sitter med fyr i peisen, med teppe og tøffler. 🙂

    5. Jeg synes IKKE det var clickbait. Hun skriver jo i innlegget at hun har lyst til å flytte ? Hele innlegget handler jo om det nesten?

    6. Nydelige bilder av guttene <3 ja savner våren selv, her var det minus 14, og samme i morgen og minus 19 på onsdagen :/

    7. Nydelige gutter!! Skjønner at du kan få lyst å flytte til et varmere sted i denne kulda- vi hadde 18 minus i dag, altfor kaldt til å føle det komfortabelt å være ute. Men Norge er totalt sett det beste landet jeg kan tenke meg, så det får heller bli noen turer til varmere land når en har tid og råd. Håper at våren kommer snart <3 selv om det ikke ser sånn ut her....

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg