UKENS SPØRSMÅL: BRUDDET, BLOGGBRÅK ++

“Hei! Jeg skjønner ikke helt, er det slutt mellom deg og Fredrik eller ikke? Skal du i så fall flytte?”

– Vi definerer oss ikke som kjærester lenger, nei. Jeg skal forklare rundt bosituasjonen vår nå og eventuelt for fremtiden i et blogginnlegg som kommer ut om noen dager.

/ Bilde fra sommeren 2017

“Jeg elsker bloggen din, og lurte på om du så debatten på NRK forrige uke med Kristine Ullebø og Ulrikke Falch om kroppspress og bloggernes rolle og ansvar. Jeg lurte på hva du tenker om temaet?”

– Jeg er så glad for å høre at du liker bloggen så godt! Jeg så debatten du snakker om og synes det er et vanskelig, men veldig viktig tema som tas opp. Det ble ganske mye bloggbråk rundt denne debatten, og det liker jeg. Å se engasjement er alltid morsomt, og vi kan lære så mye av hverandre og hvordan vi ser ting. Det er enklere sagt enn gjort å ikke la seg påvirke av alt som legges ut til enhver tid, kanskje spesielt med tanke på utseende og kropp. Åpenbart ønsker jeg ikke å bidra til noen kroppspress, derfor er heller ikke bloggen min noe særlig kroppsfiksert. Alle bloggere har sin del av ansvaret for å ikke pushe på et ekstremt utseendefiksert fokus, men det har også resten av samfunnet vårt. Og vi er alle en del av samfunnet, hver og en av oss. Det blir kanskje litt enkelt å legge all skyld på bloggerne, her tenker jeg at sosiale medier generelt er en versting.

“Kan du dele flere veganske oppskrifter med oss?”

– Ja, absolutt.

“Skal du virkelig lage rosa bursdagsselskap til sønnen din?”

– Jeg regner med at du refererer til DETTE blogginnlegget. Men ja, det skal jeg. Jeg fikk et godt tips om at det måtte da ikke være enten rosa eller blått – men fargerikt for eksempel. Det er jeg så enig i! Men han ba om rosa, og ber fortsatt om rosa – så da får han rosa. Jeg ser ikke problemet. Han fyller 3 år, han er et lite barn. Små barn bryr seg ikke om “guttefarger” og “jentefarger” hvert fall ikke i utgangspunktet. Barn ser ikke farger på den måten – de ser bare farger, lek og moro og det synes jeg er så herlig 💗💙💚💛

“Er «bruddet» med Fredrik bare et stunt for å få lesere på bloggen din eller?”

– Altså, hva tror du selv? Ikke meningen å være ufin her, men det provoserer meg at noen i det hele tatt kan tenke det. Skjønner at jeg alltid må tåle at noen stiller spørsmålstegn ved hva jeg skriver på bloggen siden man er nødt til å tåle kritiske spørsmål om man skal drive en offentlig blogg, men jeg har vært ærlig og oppriktig hele veien som blogger. Derfor synes jeg ikke jeg fortjener disse spekulasjonene nå som jeg er i en såpass sårbar situasjon – men det får så være. Det var 17 000 mennesker innom bloggen min dagen etter jeg hadde publisert blogginnlegget om at Fredrik har flyttet ut. Men hva betyr vel egentlig det når man har kjærlighetssorg? Ikke misforstå, for støtten deres betyr umåtelig mye. Mer enn dere kan forstå. Men lesertall er helt ærlig det siste jeg tenker på om dagen – klarer jeg å blogge så gjør jeg det, klarer jeg ikke så kan det bli en liten pause her og der.

“Hvor er den Adidas-dressen til barna dine fra?”

– Hvis du mener den sorte som er avbildet under, så er den Leo sin og kjøpt på Adidas.no! (Ikke reklame dette altså, bare et svar til dere som har spurt meg)

“Kan du bli mer aktiv på snapchat? Synes det er så gøy når du snakker og «vlogger» litt slik du har gjort tidligere, på en måte!”

– Ja, selvfølgelig kan jeg det. Jeg er jo egentlig ganske aktiv der inne, men nå i det siste har det blitt mindre på grunn av alt som har skjedd rundt meg. Jeg setter likevel pris på å høre hva du liker å se, så kommer jeg garantert sterkere tilbake med litt “vlogging” – som jeg forresten begynner å bli vant til nå, og det tok sin tid. Haha! Det er noe rart ved å sitte og snakke inn i et kamera på egenhånd synes jeg, men nå begynner jeg som sagt å bli vant til det. Pluss at når jeg vet at mange tusen ser på på så vil jeg jo ikke skuffe!

Ha en fin torsdagskveld videre. Snart er det helg og jeg ser frem til litt ro. Det tror jeg at jeg trenger nå 🖤

11 kommentarer
    1. Godt svart på spørsmålet ‘er det virkelig sant’. Som fast følger siden det første innlegget vil jeg bekrefte at svaret hun kommer med er ærlig. Det er så irriterende at noen skal kommentere slikt uten å ha følgt ordentlig med, det er beklagelig uten grunnlag. Jessica har alltid vært ærlig og oppriktig og det er ikke i hennes personlighet å finne på å lyve om sånne ting og også på mindre ting.
      Fredrik og Jessica jeg er stolt over at dere har prøvd så godt og jeg er stolt over at dere har tatt dette valget om å flytte fra hverandre. Uansett hvor teit det føles for dere og selvom dere ville bevise andre at dere kunne klare det så er dette heller å se opp til dere for. Hvorfor jeg er det? Vell fordi jeg vet at det er vanskelig til å finne ut hvem en egentlig er. Identitet tar lang tid å utforske og kan selv være vanskelig i et mindre tett forhold. Altså selv når man ikke bor sammen eller er med barn. Dette gjelder for de som er litt eldre enn dere og! Så at dere nå får mulighet til å gruble over slike ting som hvordan dere vil forme dere selv og de rundt dere er et tegn på sunn fornuft. Jeg heier på hver og en av dere i familien 💓 Håper at ikke Fredrik slutter å skrive enkelte blogginnlegg av og til fordet. Jeg synes det er SÅ veldig trivelig når han gjør det. Spesielt om barna sine 👌
      Store klemmer og jeg håper bursdagen blir amazing😍 Jeg håper selvfølgelig på bilder i fra den!
      Lykke til i tiden framover og håper ikke den blir for tung, dere har tross alt gjort deres aller beste!

    2. Hurra for deg som velger å gi sønnen din rosa bursdag når han ber om det! 😀 Alle farger er vakre og han kan like akkurat den fargen han vil! Og all kred til deg som ikke forteller han at det han syns er feil! Tommel opp for deg 😀 <3

    3. Nydelig bilde av deg og Fredrik, det vil sikkert være fint for barna å ha om noen år! Håper du får det litt bedre fremover, det må være forferdelig uvant for deg å være alene etter å «alltid» ha bodd med noen. Du er fortsatt veldig ung, og du flyttet rett fra pikerommet og inn med kjæresten! Så hvem vet, kanskje du vil trives veldig godt med det etterhvert? Og ikke minst bli «tvunget» til å være bare Jessica når Fredrik har barna. 🙂 Det er sikkert for tidlig for deg å tenke slik, men jeg håper jeg får rett, du trenger å være litt ung innimellom også!

    4. Jeg så deg på tm, og syns dagen din var så artig å følge med på! Liker veldig godt å se sånne type snapper, fordi da hører man hvordan du snakker istedenfor å «bare» lese det du skriver. Håper ikke du tar det her som noe press til at du må begynne å vlogge, for jeg har full forståelse for at det ikke er den type ting som blir prioritert når man er midt oppi et brudd. Syns forøvrig det er flott å se at du er mindre aktiv nå i disse dager, det er for meg et tegn på at du skjønner at du ikke lever for å blogge, men blogger for å ha noe å leve av. Håper du tar den tiden du trenger for å komme tilbake, heller litt sent enn litt for tidlig ❤️ Ta vare på deg selv nå, og barna selvfølgelig, så gleder jeg meg til du selv tar avgjørelsen om å komme tilbake igjen. Stor klem ❤️

    5. Hei!
      Dette er ikke ment som kritikk av noe slag! Forteller det kun fordi det fikk en så overraskende og (unnskyld) morsom slutt 🙂
      Vår sønn elsket rosa… trodde vi. Han insisterte på rosa støvler i butikken og rosa tannbørste osv. Vi tenkte, hvorfor ikke? Er han «tøff nok», til å stå for det, også når kameratene kommenterer, skal jammen vi være tøffe nok til å gå ved siden av! Det er tross alt bare en farge, og vi ønsker at barna skal være trygge på seg selv.
      Etter noen år (!) i det han nærmet seg åtte… snur optikeren seg til meg å sier: du vet han er fargeblind?
      Jeg forstod ikke umiddelbart hva det innebar i praksis, siden jeg viste det kunne forekomme i ulike grader/nyanser. Så måtte til slutt spørre: hvordan oppleves rosa for ham…?
      Omtrent som grå! :-))
      En bølge av dårlig samvittighet skyldte over, men mest av alt var det umulig å ikke trekke på smilebåndet 🙂
      (Må legge til at han ikke har brydd seg hverken før eller siden, selv etter vi har forklart ham om konseptet «jentefarger» og «guttefarger»).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg