VI ER IKKE UVENNER

God kveld!

Det er noen som har spurt meg hvorfor jeg tilbringer tid med Fredrik etter at vi gjorde det slutt, i anledning Leo sin fødselsdag i går blant annet – som vi kun feiret litt her hjemme. Grunnen til det er følgende: Barna våre har hele sitt liv vært vant til at mamma og pappa bor sammen. At vi alltid er tilgjengelige og tilstede begge to. Slik er det ikke lenger, og som dere vet er det er kun barna og jeg som bor igjen i leiligheten. Men det er en helomvending for barna, og vi prøver å gjøre det vi kan for at det skal bli en god overgang for dem at vi ikke bor sammen lenger.

Men fredrik og jeg er ikke uvenner. Jeg er veldig glad i Fredrik, og jeg vet at Fredrik er veldig glad i meg. Men som jeg har fortalt dere tidligere, så er ikke alltid kjærlighet nok. Selv om vi ikke fikk dette til å fungere, så har vi fortsatt to små barn som trenger både mamma og pappa. Og det koster meg helt ærlig så lite å ha Fredrik på besøk på for eksempel fødselsdagen til Leo, når jeg vet at Leo helst vil ha både mamma og pappa hos seg! For min del handler om å sette sine egne følelser til side om det gagner barna.

Barna våre bor jo fortsatt her i leiligheten med meg – og Fredrik kommer hit flere dager i uken for å tilbringe tid med Leo og Noah, eller for å for eksempel ta de med ut på ting. Vi har en fin balanse med hvor mye tid de får med oss, og hvor mye tid de får med med hver og en av oss alene. Det er ikke noen dårlig tone mellom Fredrik og meg selv om det er vondt og vanskelig at forholdet vårt ikke fungerte.. Vi vil uansett alltid måtte ha kontakt på grunn av barna vi har fått, og jeg håper vi alltid kan ha den gode tonen vi har nå. Det fortjener vi, og det fortjener barna våre ❤️

5 kommentarer
    1. synes dere er så fantastiske når det gjelder Leo og Noah, er alltid deres behov før seg selv ,ikke alle som er like heldige <3

    2. Så flott at dere klarer å tenke så mye på hva som er best for barna og klarer å samarbeide så godt!! Dere kan klare å beholde vennskapet og det er også mye verdt både for dere og barna! God påske!

    3. Dere er flinke ^^ Med tiden så blir det lettere å se hverandre uten at det gjør vondt pga kjærlighetssorg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg