EN FØRSTE GANG FOR ALT

Hei dere! Nå har dere ikke hørt fra meg på et par dager og det kommer jeg tilbake til i et eget innlegg i morgen. Det var overraskende vanskelig å skrive blogginnlegget om at jeg skal operere, og selv om jeg både mener det er riktig og nødvendig at man skal tåle kritikk når man utleverer såpass mye, så skal jeg ikke lyve å si at det har vært lett å få så mye kritikk som jeg har fått de siste dagene. Kanskje det føles litt mer personlig rettet når man blir kritisert som blogger, nettopp fordi man skriver og utleverer sitt eget liv, personlige tanker og valg? Jeg forstår kritikken, og klarer også å se hvorfor jeg blir kritisert. Men det oppleves nok kanskje hakket mer personlig enn om jeg skulle blitt kritisert fordi jeg gjorde en dårlig jobb om jeg skulle jobbet som servitør. 

I dag har Leo vært hos tannlegen for aller første gang, og det gikk veldig fint. De er så flinke med barn hos tannlegen De våknet klokken 05:00 i dag og jeg var nødt til å jobbe med regnskap til sent i går kveld (les: natt) men sånn er det bare og man dør ikke av å være litt trøtt. Hos tannlegen hadde Leo selvfølgelig null hull og var kjempeflink underveis, selv om han naturligvis synes det var litt skummelt. Og veldig stolt da han fikk premie etterpå da 🤗

Ellers har jeg hatt en fin dag, tross at det er ganske mye som skjer i livet mitt for tiden. Leo dro i barnehagen etter tannlegetimen og Noah har kost seg hjemme hos meg i hele dag. Istad spiste de kveldsmat og nå sover de godt begge to, så nå krysser jeg fingrene for at de ikke våkner like tidlig i morgen. Uansett vet jeg at vi har en fin uke i vente, spesielt nå som det er min tur til å ha barna i helgen også. Det blir bra!

10 kommentarer
    1. Det blir litt urettferdig å sammenligne valget du har tatt opp mot kritikk en servitør får. Ingen har kritisert deg for jobben du gjør. I kommentarfeltet var det mye skryt over hvor flink du er til å blogge og skrive. Kiritikken som du kaller det, eller råd og brysomme meldinger til deg og sønnene dine var rettet til deg som privatperson. Bak hver eneste melding lå det også skryt til deg, som gikk på deg som privatperson, blogger, mor og på utseende ditt. Disse menneskene tok tid til å skrive til deg fordi de ønsker at du tenker deg om en gang til, fordi de bryr seg. Det hadde vært skremmende om du ikke hadde fått bekymrende meldinger etter ett slik innlegg.
      Jeg håper virkelig at du ikke bare leser alle de fine komplementene i kommentarfeltet ditt, men at du virkelig tar det inn på deg, og skjønner at de som har kommentert, har gjort det med gode hensikter. Av og til når man ikke har det så bra, hører man kun de negative tingene som blir sagt om en selv, og registrer ikke alt det positive, som jeg synes i denne saken var flere enn negative.
      Jeg håper også at du tenker over dette når du formulerer svarinnlegget ditt i morgen. Det blir urettferdig av deg i denne situasjonen å kritisere leserene dine.

    2. Lene: Jeg tror du misforsto hva jeg mente nå altså – for jeg mente virkelig ikke å kritisere leserne mine for å gi meg kritikk. Tvert i mot skriver jeg jo faktisk at jeg forstår kritikken, og at det skal være helt lov å kommentere slikt.

      Bare så det ikke er noen tvil, så tror jeg absolutt at de aller fleste som kommenterte kun mente det godt – jeg mente aldri å si noe annet. Bare at det jeg synes det er vanskelig å møte mye kritikk og at det har vært mye de siste dagene, ikke bare her på bloggen men på mail, Snapchat, osv.

      Jeg har ikke ment å kritisere leserne mine i det hele tatt, og beklager om det i det hele tatt virket sånn for det var virkelig ikke tanken 🙂

    3. Lene: Servitør-kommentaren var forresten ment som et eksempel på å vise at siden bloggere lever av å skrive om livene sine, personlige vanlig etc (slik som mitt valg med tanke på operasjonen som det er snakk om) så kan det kanskje være enklere for å bloggere å føle at kritikken er rettet personlig, eller på generelt grunnlag oppleves vanskeligere eller tyngre enn for de som har en jobb som skiller privatliv og jobb på en tydeligere måte.
      Hvis du forstår hva jeg mener?

    4. Synes det er veldig spesielt å skrive et innlegg NÅ om at du skal operere deg, men at du ikke vil skrive hva det er. Da kunne du heller ha ventet til etter operasjonen og heller skrevet noe dersom noen merket forandring. Det er trist å si det, men du har blitt ganske så desperat etter klikk

    5. Ser jo at plastisk kirurgi vekker enormt engasjement, ut fra kommentarer og alle andre steder du får høre det. Jeg må selv si at jeg ble ganske skuffet når jeg leste det, siden du er en av de som selv har stått opp mot dette. Jeg syns forøvrig nesa de er vakker, og ser den igjen i de fine guttene dine. Skjønner at du har bestemt deg, men det er ingen tvil om at dette temaet skaper stor debatt. Det er så synd å normalisere at hvis man har komplekser så er det bare å operere. Hvertfall når man er så nydelig som deg, og ikke trenger det på noe vis.❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg