10 DUMME TING JEG INNRØMMER AT JEG GJØR

1. Jeg får en melding, ser på den, og tenker at “den svarer jeg bare på etterpå” – sammen med alt annet jeg tenker at jeg skal gjøre “etterpå” eller “i morgen” blir den selvfølgelig glemt – og jeg er dermed stort sett verdens tregeste menneske til å svare på en melding. Sånn ca!

2. Jeg sovner med sminke. Ja, jeg vet det – det er ikke bra og noe av det verste man kan gjøre for huden. Det er heller ikke sånn at det skjer veldig ofte, men noen ganger har jeg bare på meg litt pudder og så glemmer jeg å fjerne sminken og kommer på det i det jeg holder på å sovne i sengen min. Så da blir det som det blir. Haha!

3. Jeg går på butikken for å ha noen spesifikt – la oss si jeg har glemt å kjøpe bleier eller våtservietter. De rundt meg foreslår at jeg skriver opp ting slik at jeg ikke glemmer det, handlelister inkludert – men jeg bare ler og svarer at jeg glemmer da ikke det, og at SÅ glemsk er jeg ikke. En halvtime senere kommer jeg hjem fra butikken med full pose, men har selvfølgelig glemt det jeg i utgangspunktet dro for å kjøpe – jeg lærer aldri 🤦‍♀️

4. Jeg utsetter ting i all evighet, jeg vet det er dumt men jeg gjør det likevel. Kanskje er jeg bare ufattelig lat? Jeg har lenge visst at jeg må levere inn regnskapet mitt nå i mai, og når begynte jeg å jobbe med det? For typ 2 uker siden, og ikke et minutt tidligere. Blir helt oppgitt over meg selv noen ganger for hvor «i siste liten» jeg stort sett er. Untatt med regninger da – der er jeg helt ekstremt punktlig, faktisk.

5. Jeg setter noen ganger vaskemaskinen på skylling for andre gang fordi jeg bare ikke orker å henge det opp akkurat da. 

6. Jeg går på butikken sulten.

7. Jeg tar helt av når jeg ute og spiser. Kjøper 3 forskjellige retter (etter mye om og men siden jeg er ekstremt ubesluttsom), og ender opp med å bestille dessert, brus, kaffe, altså jesus kristus. Jeg kan aldri bare dra ut og bokstavelig talt ta èn kaffe.

8.. Og når vi først er inne på det å ta av. Når jeg først skeier ut, så tar jeg fullstendig av. Jeg spiser jo stort sett ekstremt mye, men jeg spiser veldig sunt  – det blir jeg jo på mange måter tvunget til når jeg er veganer også. Men når jeg først skeier ut, da er det ikke snakk om en sjokoladeplate altså. Da snakker vi to flasker brus, to bokser med is, godteri, kjeks, usunn mat +++ når folk legger ut bilde av at de «skeier ut» med å ha sukker i havregrøten sin, må jeg altså le litt.  🍧🍫

9. Dette har jeg blitt ekstremt mye flinkere til nå det siste året hvor jeg har blitt bevisst på forbruket mitt – men før skjedde det titt og ofte at jeg kjøpte meg klær i butikkene som jeg bare følte at jeg måtte ha. Deretter fant jeg klærne igjen med lappen hengende på i klesskapet mitt noen måneder senere og stilte meg selv spørsmålet om hva i alle dager jeg tenkte på da jeg kjøpte plagget. Ikke bra! 🙅‍♀️

10. De kveldene jeg har anledning til det, pleier jeg å se på serier på senga. Og det er aldri en god ide for min del – for når jeg først begynner på en bra serie, klarer jeg nesten ikke å stoppe meg selv. Jeg tenker at “jeg skal bare se en episode til” og plutselig har jeg sett en sesong, klokken er blitt 03:00 og jeg er dødsens trøtt dagen etterpå 😂

11 kommentarer
    1. Jeg ønsker meg flere slike innlegg. Jeg leser bloggen din fordi jeg selv er mor og ønsker å se etter ting jeg kan relatere meg til. Ikke rekke og spise frokost,sette på skylling på vaskemaskinen flere ganger, vente med å svare på meldinger til barna har lagt seg osv. kan jeg kjenne meg igjen i. Kan du skrive flere innlegg om hvordan hverdagen med barn er? Hvordan er det å ha med barna på butikken? Hvordan er leggerutinen (leser dere natta-historier etc.)? Er det noen spesielle leker barna liker å leke med?

    2. Et tips om det med vaskemaskinen: åpne heller døra så tøyet får luft. Da spares miljøet for unødvendig vannbruk, og klærne kan ligge i mange timer uten å bli sure. Mye bedre måte å kjøpe seg tid på 😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg