HVORFOR ER DET SÅ INTERESSANT?

Hei alle sammen! Haha, i dag har jeg stusset noe voldsomt over noe: Hver gang det dukker opp blogginnlegg i feeden min med matvarer og/eller ukeshandling så må jeg bare trykke meg inn for å se. Hvorfor er det så interessant?! Jeg bryr meg jo egentlig ikke så veldig mye om hva andre handler på matbutikken.. Liker jeg å tro hvert fall.. 😂

Siden det er blitt en greie tenkte jeg å gjøre det samme på min blogg i dag ved å vise dere litt hva jeg handler på butikken – så jeg håper jo at dere synes det er like interessant som jeg tydeligvis gjør. Hah! Fun fact: Jeg ELSKER å være på matbutikken. Er det vanlig å være så glad i å dra på matbutikken som jeg er? Jeg gleder meg til å dra på butikken, virker som det er mange som bare vil få det overstått. Synes det er så koselig å kjøpe inn sunn og god mat til meg selv og barna mine og bruke tid på det❤️

I dag har vi blant annet vært på stranda, barna har lekt i Bøkeskogen, og så har vi vært innom 10 ulike butikker for å få tak i favoritt-kjøtterstatningen min. Den er ekstremt god! Den er fra merket Vegme og heter “biter” og den selges på Meny. Jeg bruker den i taco, salater og i pastaretter som bolognese og lasagne – virkelig verdt å prøve uansett om du spiser kjøtt eller ei.

Verdens beste veganske sjokolade 🍫

Dette er slike ting jeg pleier å handle – selv om dette var en nokså liten handletur da. Pasta og usøtet soyamelk har jeg alltid tilgjengelig sammen med hvitløk og andre grønnsaker som ligger i kjøleskapet – og en del veganske matalternativer har jeg også stort sett alltid. Og fryste bær som jeg bruker i smoothiene mine – samt bønner, kikerter og så videre – som jeg også er veldig glad i! Brød kjøper jeg mest fordi barna elsker det, jeg kan ikke fordra brød fordi jeg er så lei – derfor spiser jeg det kun til nød selv 🍞🍝🥕

Jeg kjøpte også noen BPA-frie is-holdere til barna i dag – siden de gamle har gått i stykker. De ble i hvert fall flittig brukt siden de endte opp med å gå i stykker, for å si det sånn. Barna elsker hjemmelaget is av smoothie, og det passer perfekt nå på sommeren. Derfor tenkte jeg å lage et blogginnlegg hvor jeg deler noen fine oppskrifter med dere på slike is! De er ferdig etter noen timer i fryseren og både sunne, ikke tilsatt sukker samt at de inneholder mye frukt og bær 🍦

Nå er det veldig snart natta for guttene, og etter det skal jeg bare få ryddet leiligheten og muligens trene litt. Nei, definitivt trene litt. Det skal bli veldig godt!

19 kommentarer

Siste innlegg