SPØRSMÅL JEG EGENTLIG IKKE VIL SVARE PÅ

Hei dere! I dag har vi hatt tidenes fineste dag som stort sett har blitt tilbrakt i Sandefjord. Jeg startet dagen med å være på skolen frem til lunsj, og etter det hadde jeg fri resten av dagen – så derfor fant vi ut at vi skulle dra en tur til Sandefjord ettersom min mor og søster fortsatt var på besøk hos oss og hadde barna hjemme mens jeg på var på skolen. Jeg trives altså så godt i Larvik som jeg føler er i perfekt avstand fra så mange fine byer – Oslo, Tønsberg og Sandefjord for å nevne noen. Jeg synes også det er fint i Porsgrunn og Skien, men der er jeg litt sjeldnere. Skulle bare ønske at hjembyen min var litt nærmere, så jeg fikk sett familien min og vennene jeg har der litt oftere!

Men nok om det – i dag tenkte jeg å svare på noe som har vist seg å være ganske populært blant bloggere den siste tiden: Spørsmål jeg egentlig ikke vil svare på.

Hva bruker du mest penger på? – Når det kommer til generelt så bruker jeg mest penger på barna. Når det kommer til hva jeg bruker mest penger på av ting til meg selv, så er det klær, sminke, og så videre.

Hvor mye veier du? – Hadde det ikke vært for at jeg vet at det er veldig mange unge mennesker som kan finne på å sammenligne seg selv med andre, så kunne jeg gjerne delt akkurat hva jeg veier. Men det er altså grunnen til at jeg ikke svarer på dette når dere spør – ikke at jeg helt kan si at jeg forstår hvorfor noen synes det er så interessant å vite hvor mye jeg veier, men jeg ønsker ikke å legge oppp til at de eventuelle veldig unge leserne jeg har skal sammenligne seg med andre. Det jeg imidlertid kan si er at jeg de siste to månedene har lagt på meg 5 kilo og jeg trives så godt med det! Jeg har en sunn vekt. Når jeg endelig kommer tilbake til gode treningsrutiner nå fremover så håper jeg at jeg kan legge på meg litt mer.

Hvordan har du så ren hud? Redigerer du det? Vet du om sånne “blogger-piller” fungerer mot uren hud? – Grunnen til at jeg ikke har svart på dette tidligere, er fordi jeg har vært litt redd for å tråkke noen på tærne. Jeg redigerer aldri huden min spesifikt, men jeg legger jo på filter på alle bildene mine – ikke at det ville fått huden min til å se plettfri ut dersom den ikke var det i det hele tatt, da. Jeg har stort sett alltid ren hud, det er selvfølgelig perioder hvor huden min definitivt kunne vært finere, men jeg har aldri mye urenheter eller lignende. Jeg har aldri brukt noen spesielle hudprodukter og bruker jo hudsminke stort sett hver dag, så det er jo litt rart at huden min ikke er verre – når jeg tenker over det. Jeg har vel sikkert bare hatt flaks? Jeg tror ikke blogger-pillene du snakker om vil gjøre underverker for deg dersom du har uren hud, og det er også derfor jeg takker nei til samarbeidsforespørsler fra annonsører som vil at jeg skal markedsføre slike produkter. Jeg gidder ikke anbefale dere masse piss, bare fordi jeg kan få penger for det. Enkelt og greit: Hadde jeg slitt med uren hud, ville jeg gått til en hudpleier eller lignende – og fått informasjon og kanskje noen gode produkter der ❤️

Hva er helt ærlig den største forskjellen du opplever fra når du gikk på skolen da du var 16 år, og nå som du er litt eldre? – Definitivt at jeg bryr meg mye mindre om hva andre tenker om meg. Altså, jeg ønsker jo at de jeg liker skal like meg også – men jeg går ikke og tenker over og/eller bekymrer meg for hva andre fremmede eller bekjente tenker om meg, eller om jeg har de “riktige” klærne eller sånt – som jeg kan huske at jeg brydde meg i mye større grad om tidligere, både da jeg prøvde meg på skolen sommeren 2014 da jeg var heeelt i starten av graviditeten med Leo, og på ungdomsskolen. Før brydde jeg meg også veldig om at jeg alltid ville gå sammen med venninnegjengen min inn på skolen og lignende, fordi jeg var redd for at noen skulle tro at jeg var “loner” og ikke hadde venner 😂 Det er også sånt jeg ikke tenker over lenger i det hele tatt, jeg møter venninnene mine når jeg gjør det og så er jeg jo i mye større grad selvstendig og mye tryggere på meg selv nå enn hva jeg var da jeg var yngre.

Dette er ikke frekt ment – men er du en sånn mamma som snakker om barna dine hele tiden, selv når du er uten dem? – Jeg er i grunn ingen fan av å plassere folk i bås som “en som gjør sånn og sånn” – men jeg forstår spørsmålet ditt og nei, det er jeg ikke. Kommer det naturlig opp og noen lurer på ting om meg, hvorfor jeg ventet 4 år med å begynne på videregående etc, så svarer jeg som sant er at jeg ble gravid og måtte vente med utdanning. Men jeg er ikke “sånn” at jeg snakker om barna mine hele tiden, det ser jeg heller ikke grunnen til å gjøre da jeg ikke bare er mamma, men like mye meg selv som før jeg fikk barn også. Selv om barna mine er en naturlig del av hverdagen min og livet mitt, så identifiserer jeg meg ikke knallhardt som bare mamma. Sikkert ironisk med tanke på bloggnavnet mitt, men dere skjønner forhåpentligvis greia, haha!

Har du noen gang vært deprimert? Sikter spesielt til da du ble gravid med eldste gutten din. – Jeg synes dette er et veldig personlig spørsmål egentlig, men nei, det har jeg nok ikke. Det var veldig tøft ja, men å ha en tøff periode er ikke det samme som å være deprimert.

Kommer du til å holde et potensielt nytt forhold for deg selv, og ikke skrive noe om det på bloggen? – Nei. Jeg kommer til å skrive om det når tiden er inne for det🙌

Ønsker dere en fin uke videre! Det er onsdag allerede og jeg er heldigvis ikke så alt for sliten i dag. Jeg tror jeg endelig begynner å nærme meg det å komme inn i nye vaner, og det synes jeg er skikkelig fint. Vi snakkes igjen i morgen!

9 kommentarer
    1. Hei!når kommer innlegget om forelskelse som du måtte justere på som du sa for en god stund siden? Det du slettet😊

    2. Ja,jeg stusser litt når det slettes.. er vel fordi folk så hvem det var på bildet,var vel ikke helt det hu hadde trodd kanskje?at vi så hvem det var. Men det blir også sagt at det måtte slettes fordi teksten var borte,og så måtte noe skrives om igjen. Og dette begynner å bli en stund siden. Så synes det er rart dette blogginnlegget ikke blir prioritert.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg