DEN STORE NYHETEN…

Hei alle sammen! Endelig kan jeg dele dette – dette ble egentlig bestemt relativt tidlig i juni, og jeg har hatt lyst til å fortelle dere siden. Men jeg har valgt å holde kortene tett til brystet til så og si alt ble sikret. Den store nyheten var egentlig at jeg skulle bytte bloggnavn! Nå har jeg nemlig blitt veldig usikker, og ønsket derfor å spørre dere som leser bloggen før jeg gjorde en slik endring.

Med en gang det i utgangspunktet ble bestemt, var jeg veldig sikker på at det føltes riktig og jobbet mye i “kulissene” med innhold til min nye blogg, la en plan for det kommende året, og så videre. Men så tenkte jeg på andre bloggere som har byttet bloggnavn, som for meg alltid vil være det bloggnavnet de hadde i utgangspunktet. Jeg har rett og slett endt opp med å bli litt usikker på om jeg burde gjøre det, fordi jeg helt sikkert for noen alltid vil være “mammasom16” uansett om jeg bytter bloggnavn.

Så selv om dette i utgangspunktet var en stor nyhet, ble det også nå et stort og viktig spørsmål som jeg ønsket at leserne mine skulle ta del i svaret på.

Nå har jeg valget: Skal bloggen min fortsette å hete Mammasom16.blogg.no, eller Jessica.blogg.no – Jeg ønsker å vite hva du som leser mener, for å hjelpe meg å ta en avgjørelse. Det er jo tross alt dere som leser bloggen som er grunnen til at jeg har den!

Bilde fra Leo sin 2-års dag ♥

Inntil videre vil selvfølgelig bloggen min hete det hva den alltid har gjort, og jeg tenker at jeg tar en avgjørelse innen de neste to ukene – det gir jeg selvfølgelig tydelig beskjed om når jeg bestemmer meg. Men dersom jeg vil gå for å bytte bloggnavn, så vil alle som også fortsetter å gå direkte inn på Www.jessicaenerberg.blogg.no etter byttet – bli sendt videre direkte til den nye bloggen på et blunk! Så man vil fremdeles ikke gå glipp av noen nye oppdateringer eller annet som skjer, om det blir sånn at jeg bytter navn. Jeg skal forresten også fremdeles være side2blogger!

Jeg føler jeg er litt ferdig med å være 16 år, og skulle helst sett at jeg aldri brukte min daværende alder i bloggnavnet mitt – lite visste jeg at dette skulle bli jobben min i flere år frem i tid, og som jeg skulle bli så glad i. Men jeg er uansett utrolig takknemlig for dere som leser, deler og engasjerer dere i det jeg skriver, og jeg håper dere vil følge med videre uansett hva valget ender opp med å bli ❤️ Og så håper jeg dere faste lesere vil legge igjen en kommentar med hva dere helst ønsker at bloggen min skal hete av de to alternativene! 

Vi snakkes mer i morgen. Håper dere alle får en fin onsdagskveld videre, jeg skal se på Idol og jobbe med skolearbeid. Akkurat nå har jeg nemlig både en rapport og en innlevering som må leveres innen i morgen, så det ser ut som at det kan bli en sen kveld for min del! 

43 kommentarer
    1. Hei!
      Enig i at du er forbi 16, men Jessica beskriver ikke noe hva bloggen handler om. Type; Ung mors hverdag ellee lign.

    2. Mammasom16!!! Selv om du ikke er 16, så står det for en viktig del og forandring i livet ditt som har vært med på å forme deg til den du er i dag. Om du så er 40 og heter mammasom16, vil det fortsatt gi like mye mening ettersom det var da du ble mamma. Digger deg!!!

    3. Jessica.blogg.no høres veldig kjedelig ut, det ble så kort på en måte.. Da burde du heller hete jessicaenerberg.blogg.no (håper etternavnet ble riktig. Synes jeg tiltrekker meg bloggen mer om den heter mammasom16. Eller med etternavnet ditt også.

    4. Hurra! Jeg har faktisk tenkt at du burde bytte bloggnavn, og håper virkelig at du gjør det. Jessica.blogg.no var litt kjedelig og anonymt, da er det nesten bedre med JessicaEnerberg.blogg.no.
      Jeg føler det er de yngste leserene dine som vil holde fast i mammasom16. Jeg er uenig, av flere grunner!
      For det første og mest åpenbare, du er ikke 16år lengre. For det andre bør du tenke på din egen merkevare fremover i tid (sett at du fortsetter med å blogge), vil du forbindes med å være deg selv, eller ei som ble mamma som 16? Mammasom16 vil alltid bære et barnslig preg, i motsetning til JessicaEnerberg som fremstår som langt mer voksent, selvstendig og seriøst. Det handler nemlig litt om å bygge sin egne, selvstendige identitet, og hvilket publikum (og ikke minst fremtidige samarbeidspartnere!) du ønsker å appelere til. Som Jessica Enerberg står du også friere til å blogge om det du vil enn som Mammasom16, sistnevne vil alltid være en mammablogg, og det medfører noen sperrer. Du vil for eksempel alltid få høre det dersom du legger ut lettkledde bilder på en mammablogg. Dessuten har du jo sluttet å (over)eksponere barna, og jeg mener derfor at Mammasom16 sine dager er talte.
      Start friskt Jessica, vær selvstendig! Ja, noen få vil alltid tenke på deg som Mammasom16, men jeg ser deg som Jessica Enerberg. Det er jo henne du er, ikke la en flott person gjemme seg bak en rolle! 🙂

    5. Jeg er så enig med deg Pia! Jeg har også tenkt på dette.
      Jeg har lest bloggen din siden du startet, og jeg synes du burde bytte bloggnavn. Noen sier at jessica.blogg.no ikke sier noe om hva bloggen handler om, så kanskje du kan vurdere å slenge «mamma» foran? Men personlig synes jeg at bloggen din burde hete det du heter, enten bare fornavn eller med etternavn – det virker så mye mer profesjonelt, voksent, og det er jo deg!

    6. Enig med de som syns du skal bytte. Du ble mamma som 16, men er etterhvert så mye mer enn det. Og selv om du er aldri så mye mamma, så er du blitt voksen og har mer enn nok å by på i deg selv. På et eller annet tidspunkt vil du jo bytte, men du vet best når det passer for deg. Håper at forelskelsen er den vi tror- all mulig lykke til med alt sammen!!

    7. Tror det er mye man bør tenke på ved en slik avgjørelse. Selv om du ikke er 16, så er det en viktig del og forandring i livet ditt som har vært med på forme deg til den du er i dag. Samtidig synes jeg det hørtes bra ut med en forandring og at det kanskje høres mer voksent ut. Synes Jessica.blogg.no hørtes veldig kjedelig ut, men hva med å legge på etternavnet ditt også? Gleder meg til å få vite hva du bestemmer deg for <3

    8. Syns du bør bytte, kva med mammajessica? Då får du med at du er ein mammabloggar? Men berre Jessica er fint og, det representerer liksom ein ny epoke. Du er ikkje tenåring som er mamma lengre, men ei ung mor 🙂

    9. Hei
      Gjør som du vil m navnet på bloggen, kommer ikke til å slutte å lese! Du skriver så mye bra å fint😊 Selv er jeg mamma til 3 å kjenner meg mye igjen av det du skriver om. Jeg skulle aldri lese blogger sa jeg, men din måå jeg bare lese 😄 stå på, uansett hva navnet blir! 😉

    10. Jeg synes tiden er inne for å bytte! Mammasom16 er du «alltid», men du og bloggen er mer enn det nå. Bytt!

    11. Mammasom16 . Sier man det så vet folk med en gang hvem blogger det er snakk om :)) uten å måtte klø seg i hodet 🙂

    12. Jeg synes du burde bytte, men som de over her så syns jeg Jessicaenerberg høres mye bedre ut. Men det blir bra uansett hva du velger!

    13. Jeg liker mammasom16 godt og synes liksom det både klinger godt og har blitt «deg» på en måte. Men samtidig er det din blogg, og jessica er jo også deg, så jeg tror du må gjøre det du føler er mest riktig for deg. For du er jo den samme, og bloggen vil vel fortsatt være den samme, uavhengig av navn. 🙂

    14. Synes det bør være Jessica.blogg.no
      På grunn av at du skriver veldig lite om hvordan det var å være tenåringsmor, og nå er det er var og ikke er.
      Dessuten fortjener navnet ditt å skinne slik som deg 💖

    15. Jessica (evt Jessicaener som du vel hadde på snap før(?)) sier mye mer om det du faktisk blogger om nå, som er ditt liv. De siste månedene har bloggen endret seg i det du skriver om, og det er større fokus på deg og ditt liv som ung mor, enn det er på barna. Da vil det være naturlig å ta overgangen fra mammasom16 til Jessica. Mammasom16 er et greit navn det også, men som du sier er du litt «forbi» det å være 16. Nå har du jo blogget under det navnet i ?4 år? Og da er det faktisk innafor å bytte navn hvis du ønsker det siden du har en stabil følgerskare som jeg tror (og håper) vil fortsette å følge deg uavhengig av hvilket navn du går for. Jeg ser at flere her har kommentert at Jessica.blogg.no høres kjedelig ut, og her må jeg si meg uenig. Det er enkelt og lett å huske. For min del tenker jeg på deg som bare «Jessica», ikke «Jessica Enerberg» så derfor tror jeg det vil funke fint. Uansett så håper jeg du blir fornøyd med valget ditt, jeg blir å fortsette å følge deg uansett!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg