DET FØLES VELDIG RIKTIG!

Hei dere, og riktig god lørdag! I dag har barna og jeg vært på Kafe, samt gått en fin tur ute og kommet oss inn fra høstkulden for å spise pannekaker og fruktsalat. Og smoothie! Jeg har laget så utrolig mye god mat i det siste, og nå synes jeg i grunn det er veldig godt at det er høst og litt kaldt ute. Spesielt godt er det å komme inn igjen etter man har vært ute en stund!

De siste månedene har jeg faktisk gått opp 8 kg – og jeg stortrives med det. Jeg ville gjerne legge på meg litt, så jeg har spist mer enn vanlig og ellers beveget meg like mye som tidligere. Bare droppet cardiotreningen bort sett fra alle skrittene jeg går til vanlig hver dag, selvfølgelig. Med en gang jeg oppdaget at jeg hadde gått opp noen kilo, var min umiddelbare tanke at nå måtte jeg trene mer igjen. Men så reflekterte jeg mer rundt det, og ble nødt til å spørre meg selv hvorfor jeg følte at jeg måtte trene mer – siden jeg veide mer enn tidligere. Jeg har jo aldri veid spesielt mye i det hele tatt. Det er jo helt teit at man skal føle det sånn.

Jeg ble veldig tynn etter bruddet i vår, så nå er det godt å føle at jeg føler meg som meg selv igjen – hvis det gir mening ❤️Jeg føler meg bedre og sunnere nå enn jeg har gjort noen gang tidligere. Jeg skriver vanligvis ikke noe særlig om vekt, men jeg ville gjerne dele denne gleden med dere. Ofte er det fokus på å gå ned i vekt og at det kan ha en positiv effekt, men noen ganger er det også motsatt.

Jeg fikk en god start på helgen i går, og er derfor glad det enda er lørdag og at helgen ikke er helt over enda! Jeg tenkte å høre med dere om interessen for matoppskrifter. Jeg tenker på å ha en fast dag i uken hvor jeg deler en matoppskrift på bloggen. Da blir det vegetar/veganske oppskrifter – gjerne noe barnevennlig. Hva tenker dere om det? Jeg er litt delt – dere besøker kanskje ikke bloggen min av alle ting for matoppskrifter – men samtidig opplever jeg en stor mengde spørsmål når jeg snakker om eller deler bilder av måltidene våre på sosiale medier. Supert om dere vil gi meg noen innspill her! 

Jeg har forresten et tips til dere som har hatt barn som ikke er så gira på å spise grønnsaker, en av mine er litt sånn. Det jeg gjør da er rett og slett og lage smoothie med favoritt-frukten, og så putte litt grønnsaker oppi i tillegg. Det går også an å “lure” det inn i pastasauser og saus i lasagne etc, men sistnevnte er vel en ganske kjent metode. Jeg får nemlig megadårlig samvittighet når en av guttene ikke har så lyst på grønnsaker en dag, så da har smoothie-løsningen fungert som bare det. Det er så fort gjort også!

Tross at jeg vet at neste uke blir litt hektisk den også, så gruer meg ikke i det hele tatt. Jeg gleder meg, faktisk. Men aller først skal jeg nyte helgen fullt ut med de to skattene mine og andre viktige mennesker i livet mitt ☺️

11 kommentarer
    1. Ja takk til veganske oppskrifter! Jeg kunne ha tenkt meg å blitt vegetarianer/veganer, men synes det virker som et ork å komme igang med det. Ihvertfall med en mann som driver med kroppsbygging og to små barn! Vi har snakket om å begynne med èn kjøttfri dag i uka, så jeg blir veldig glad for tips altså!
      Kanskje det kan hjelpe til med å «avlaste» deg litt i den nye, travle hverdagen din også, det er jo innlegg du kan forberede på forhånd. 🙂

    2. Jeg sliter med å gå opp i vekt. Har hatt en veldig stressende periode med studier og tror dette er grunnen 😅😬 Har du noen tips til hvordan å gå opp i vekt?

    3. Jeg derimot synes matoppskrifter er kjedelig å lese, men jeg skjønner at det er vanskelig å gjøre alle tillags. Så lenge dette ikke blir en matblogg så skal jeg selvfølgelig fortsette å titte innom. Det er jo tross alt mest innlegg om hverdagen:) så kjør på med oppskrifter:)

    4. Pia: Så flott å høre! Da skal jeg sette meg ned og få planlagt noen oppskrifter. Jeg tenker i utgangspunktet onsdager eller fredager, men er helt åpen for innspill på hvilke dag dette skal være på også!

    5. Marie: Jeg er ingen ekspert selvfølgelig,men dette har fungert for meg: Spise kaloririk mat – men selvfølgelig helst mest umettet fett. Nøtter, avokado, bruke ekstra olivenolje osv i maten, og så har jeg selvfølgelig hatt en dag i uken hvor jeg har skeiet ut med godteri, is osv. Haha! Har jo ikke lyst til å anbefale andre å spise usunt, men man kan fint gå opp i vekt uten å spise usunt. Større porsjoner er også fint, og spise regelmessig!

    6. Adelén: Det skjønner jeg at du kan synes 🙂 Jeg skal prøve å holde bloggen så variert som mulig, og kanskje prøve å få til et blogginnlegg som handler om noe annet også den dagen det kommer matoppskrift-innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg