“JEG VIL HA EN LILLESØSTER!”

“Mamma, kan vi få lillesøster?” Leo spør meg mens vi er ute og leker i hagen. Sjette gangen han spør om dette på to dager, sånn omtrentlig. Jeg har prøvd meg på den “Men du har jo en lillebror allerede” men det ser ikke helt ut til å gi seg med det første uansett. Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig herlig å se at han så gjerne ønsker seg et lillesøsken til, og han synes det er hysterisk morsomt å tulle med meg om det når jeg har forklart han hvorfor vi ikke kan få en lillesøster et par (les: hundre) ganger! Det er så gøy å se personlighetene til barna bli tydeligere og tydeligere. I natt drømte jeg av alle ting at vi fikk en lillesøster. Så nå kan man trygt si jeg begynner å bli litt halvgærn av lillesøsken-spørsmål. Såpass halvgærn at jeg faktisk har bestilt hjem en baby-dokke – så håper jeg det kan roe ned forespørselene et par hakk. Skal oppdatere dere. Haha!

I dag har vi som jeg nevnte innledningsvis vært ute og gått en tur, samt lekt litt i hagen. Det var det herlige været så lenge, men før vi kom oss ut var det blitt grått. Litt kjedelig fordi lyset i utgangspuntket var SÅ fint, og så gikk jeg glipp av det – men jeg innser at det bare er sånt jeg er ekstra opptatt av fordi jeg er blogger. Barna ikke bryr seg selvfølgelig ikke nevneverdig om hvorvidt lyset er fint eller ikke, så lenge de får være ute!

Alle de fine fargene som er ute om dagen og herlige ulldresser er noe av det beste med høsten! Barna har så mye fin ull nå så jeg gleder meg til det blir kaldere og alt kan tas i bruk. Nå de siste dagene har det vært 15 grader ute, og det kan vel ikke kategoriseres som noe særlig typisk høstvær? Det eneste som manglet i dag da vi kom inn fra å ha vært ute, var kakao! Så i morgen har jeg bestemt meg for å lage hjemmelaget kakao til barna når de kommer hjem fra barnehagen, akkurat sånn jeg kan huske at mine foreldre gjorde for meg.

Håper dere har hatt en fin helg, så snakkes vi mer i morgen!

14 kommentarer
    1. Og nok en gang kommer «jessi» inn for å forsvare deg, og trekker frem at folk blant annet må være «syke» fordi det kommenteres slik det gjør.. Denne diskusjonen har jo blitt helt merkelig, men syns det er rart «jessi» blir så oppgitt, sint og krass på Dine vegne.. nesten så man får en følelse av at «jessi» føler seg personlig truffet..

    2. Maria: Hei Maria! Jeg er på skolen nå, men så fort jeg er hjemme skal jeg legge ut screenshot av ip-adressen slik at du får det bevist svart på hvitt at «Jessi» ikke er meg. Så kan den usaklige delen av diskusjonen være avsluttet 😉

      Av hensyn til personvern er jeg da nødt til å blurre ut de to siste sifrene, men dere vil jo se at alle andre sifre er ulike og at vi dermed umulig kan være samme person. Vil ha meg frabedt slike stygge spekulasjoner.

      Den screenshoten kommer jeg til å legge ut nederst i det blogginnlegget jeg nå ser ar dere har diskutert i – og som jeg herved stenger.

      Har litt vanskelig for å tro at dere er voksne mennesker sånn dere holder på, men det er nå meg.

    3. Det var svært så nedsettende du ble i tonen i dag. For min del er jeg ikke interessert i å se noe screenshot av ip-adresser, men for all del. Mer interessert i at du bidrar til noe konstruktivt i diskusjonen enn å svare det samme om og om igjen.. Men det later ikke til at verken du eller «jessi» føler for noe saklig diskusjon 🙂

    4. Til Maria over her:
      Litt ironisk at du liksom skal ta Jessica på at hun liksom er nedsettende i tonen – for du er jo bare høflig og saklig selv, liksom 😛
      Når folk hele tiden skal komme med usaklige beskyldninger så skjønner jeg godt at noen blir oppgitt. Og når du velger å være så passiv aggresiv i kommentarene må du faktisk tåle å bli svart i samme stil. Du skjønner at du ikke kan sitte her og forlange at Jessica skal skrive høflig og vennlig til deg når du ikke gidder det samme selv.
      Og jeg skjønner helt ærlig ikke lenger hva du har hengt deg opp i nå? Såvidt jeg ser har Jessica svart utfyllende på ethvert spørsmål du har stilt?

    5. Maria: Hei Maria!

      Nedsettende i tonen? Du anklager meg for å ta meg selv i forsvar under «alias» i eget kommentarfelt, og jeg svarer saklig at de anklagene vil jeg ha meg frabedt og at jeg kommer til å legge ut screenshot så den usaklige delen av diskusjonen kan legges bort – og da sier du at du ikke vil se det og at jeg er nedsettende i tonen?

      Vet du hva som er nedsettende? Å anklage noen for å drive med fusk. Når du i tillegg ikke en gang er villig til å i meg vise deg at det ikke finnes noen hold i anklagene du kommer med, så er du jo helt ærlig bare vanskelig? Akkurat som at det hadde holdt at jeg sa at det ikke stemmer at jeg er «jessi». Nei, da holder jeg meg til fakta og legger heller frem bevis så vi kan være ferdige med det 🙂

      Kan du vær så snill å referere til hvor jeg er usaklig i denne diskusjonen? Har du i det hele tatt fått med deg langsvaret mitt i kommentarfeltet under blogginnlegget «en dag er det nok»?

      Er det noen som holder seg til saken her, så er det da vitterlig meg?

      Les gjerne den lange kommentaren jeg sikter til før du svarer meg, for det er jo helt tydelig at du ikke en gang har lest mine kommentarer i forbindelse med denne diskusjonen når du skriver at jeg ikke bidrar til noe konstruktivt. Og da synes jeg heller ikke at du er i noen som helst posisjon til å fortelle meg om jeg bidrar til en saklig diskusjon.

      Du snakker om at jeg ikke bidrar med noe konstruktivt: Jeg vil da si at å skrive lange, utfyllende og saklige svar er konstruktivt?… Fortell meg for øvrig gjerne hva som er konstruktivt med å anklage noen for fusk i eget kommentarfelt på det grunnlaget at det er noen som tar meg i forsvar og synes dere drar dette veldig langt?

    6. Jeg anklaget deg da vitterlig ikke for å forsvare deg under alias? Jeg skrev at «jessi» virket å føle seg truffet i kommentarene på måten hun svarte – når hun begynner å kalle folk idiot og syke, så virker det som at hun føler seg truffet i kritikken som er kommet i kommentarfeltet. Det må jo være lov å si det uten at du skal klikke i vinkel å snakke om fusk osv. for det har ikke jeg nevnt noe om i allefall.
      Ja jeg har selfølgelig fått med meg langsvaret ditt. Selv om du mener det er helt tydelig at jeg ikke har gjort det . Og som du begynner svaret med: det har jeg allerede gjort – men jeg kan gjenta det igjen osv..
      men du svarer jo ikke på det spørsmål som gjentatt ble spurt om? Den kommentaren du skriver om i langsvaret ditt er jo ikke samme kommentar vi spør om?
      Er dette saklig?
      – har vanskelig for å tro at dere er voksne mennesker slik dere holder på, men det er nå meg.
      Men det er greit. Vi kommer tydeligvis ingen vei i diskusjonen, verken jeg, du, anonyme eller jessi så vi kan like godt bare stoppe her.

    7. Omg Maria, har du ikke noe annet å gjøre i hverdagen? Ja Jessica bare legg ut ip. I dont Care. Og ja Maria, jeg følte meg truffet;) truffet av at du påstår Jessica har svart meg på «idiot» kommentar men når jeg er 100% sikker på at hun ikke svarte på noen kommentarer fra meg. Hahah ja jeg følte meg såååå truffet at jeg må kalle fplk syk. Jeg klarer ikke å ellers skjønne hvordan noen kan påstå noe som ikke er sant. Da må man jo være syk? Du gjentatte ganger spørr det samme hver gang og Jessica svarer igjen og igjen men likevel går det ikke inn i hodet ditt, altså la meg forklare litt om hvem jeg er; jeg er en som har fulgt bloggen til Jessica lenge, og Må innrømme at jeg var ikke så stor fan av Jessica. Men jeg har etterhvert fått stor respekt for henne pga at hun er den eneste bloggeren som ikke prøver å lure leserne med masse tull annonser, tannbleking, betakaroten, osv. Men jeg ser ogaå at Hun har gjennom årene blitt mer og mer forsiktig i innleggene sine, og forklarer Noenganger alt hub gjør for at mammapolitier ikke skal misforstå ting. Det synes Jeg er forferdelig trist. Jeg kommenterer veldig sjeldent men Når hun fikk dritt for å sitte 15 Min for å se på serie mens gutten spiste gjorde at jeg ble irritert. At du er sååå opphengt i den «idiot» kommentaren ig gir Jessica ansvaret for at leser klikka er for meg latterlig.

    8. ååå så herlig 🙂 sønnen i huset ønsker seg tvillingsøsken haha, da ei vennine har fått tvillinger en gutt og jente og det synes han er så flott 🙂
      herlige bilder også

    9. Til Maria:
      Ok, nå må jeg faktisk le. Det kan godt være mulig at du virkelig bare nevnte det med Jessi helt uskyldig, uten å indirekte sikte til fusk, men enhver person som leser den kommentaren vil få inntrykk av at det er faktisk det du sikter til. Altså dette er hvordan du skrev det, ordrett copy paste:
      «Denne diskusjonen har jo blitt helt merkelig, men syns det er rart «jessi» blir så oppgitt, sint og krass på Dine vegne.. nesten så man får en følelse av at «jessi» føler seg personlig truffet..»
      Du kan ikke late som det er helt sinnsykt og merkelig at Jessica tolket kommentaren sånn, det gjorde jeg også når jeg leste den, og sikkert alle andre som leste den. Å leke uskyldig i etterkant blir for dumt 😛
      Dessuten, den kommentaren du ser ut til å henge deg opp i, den eksisterer ikke? Jeg fulgte med på diskusjonen, og Jessical svarte da aldri Jessi sine kommentarer? Hun svarte en annen kommentar, som hadde noen stikk til Jessica om hvor «merkelig rutine» hun syntes det er å forlate barna til å spise kveldsmat alene, en kommentar som er høyst usaklig og som jeg godt skjønner at Jessica ble oppgitt over, og det var dette Jessica svarte på. Kommentatoren hadde riktignok også skrevet noe om at syntes det var feil av Jessi å kalle en annen idiot, men enhver person kunne se at Jessica ikke siktet til denne delen av kommentaren, men heller det andre. Dette har hun selv svart deg flere ganger.
      Synes du at du selv har vært saklig i denne diskusjonen? Virkelig? Er dette saklig, da:
      – Mer interessert i at du bidrar til noe konstruktivt i diskusjonen enn å svare det samme om og om igjen.. Men det later ikke til at verken du eller «jessi» føler for noe saklig diskusjon 🙂
      – Det må jo være lov å si det uten at du skal klikke i vinkel å snakke om fusk osv. for det har ikke jeg nevnt noe om i allefall.
      Vær høflig og saklig selv, først da kan du forlange det samme av motparten. Noe annet blir for dobbeltmoralsk.

    10. Det var jeg som hadde den første kommentaren om TV-titting og måltid. Jessi skjelte meg ut med en ordbruk og tone som var veldig aggressiv og sjikanerende. Jeg synes også det er rart at ikke bloggeier markerer overfor Jessi, hvem det nå enn er, at slik oppførsel er uakseptabel uansett hvem man støtter eller ikke støtter.
      For egen del kommer jeg neppe til å kommentere med råd/tips/kritikk på en blogg igjen etter å ha blitt utsatt for Jessi. Og da er vel hensikten forsåvidt oppnådd…

    11. Høres ut som dere har hatt en koselig dag sammen! Det er alltid godt å komme seg ut på tur litt i hverdagen:-) Må bare kommentere at du var veldig vakker på bildene, og du kler veldig godt høstfargen oransje:-)

    12. Så søt Leo er. Nydelige bilder!
      Det hadde vært interssant å høre hva du mener om denne nyhetssaken om veganere som har gjort om tekst på kjente barnesanger. Jeg er ikke veganer, men blir så provosert over all hets veganere får i sosiale medier etter det. Men forstår godt om du ikke orker gå inn på det. 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg