VI GLEDER OSS!

Riktig god ettermiddag! Eller, det er kanskje kveld nå. Jeg går litt i surr etter vi stilte klokken, men det kommer seg vel etter hvert. Jeg merket for øvrig godt hvor utrolig mørkt da var da jeg sluttet på skolen i dag. Det mørket er jeg virkelig ikke noe glad i – men hvert år husker jeg at jeg blir overrasket over hvor fort vintermånedene går, og helt ærlig: Hvis det er det eneste jeg har å klage over, så har jeg det jammen meg ganske bra.

I dag følte jeg meg voldsomt effektiv da jeg fikk jobbet med skolearbeid og laget middag samtidig, med en gang jeg var hjemme fra skole og henting i barnehage. Hverdagen må jo gå opp på et vis, og da har jeg funnet ut at jeg må utnytte all den tiden jeg har. Og jeg priser meg lykkelig over at barna leker godt sammen (sett bort i fra slåssingen som dukker opp innimellom, selvfølgelig) og for ikke å glemme at de leker godt alene hver for seg også.

I dag tenkte jeg at jeg kunne fortelle litt om uken vår! Denne uken har jeg faktisk fri på fredag, derfor har jeg bestemt meg for at jeg drar på helgetur til Gjøvik med størstemann. Utenom det er det stort sett mye skole som står for tur, mye øving, jobb og så må vi jo finne på noe morsomt i løpet av uken også. Sammen med litt shopping. Det er ikke så ofte jeg har en hel fridag fra skolen – snarere tvert i mot, er det rimelig sjeldent – så jeg er glad for at vi fikk avtalt noe litt utenom det vanlige. Jeg tåler godt at hverdagen kan være litt ensformig til tider, jeg ønsker bare at barna skal føle og oppleve at vi gjør ting noe utenom det vanlige også – i tillegg til den trygge, stabile hverdagen.

Jeg prøver etter beste evne å balansere tiden min så jeg får like mye alenetid med hver og et av barna, og jeg synes jeg klarer det bra. For meg er det viktig at jeg kan ha litt alenetid med dem også, i tillegg til all tiden vi tre tilbringer sammen i løpet av en uke. Vi gleder oss veldig, og jeg tror familien min i Gjøvik gleder seg minst like mye! 🖤

Jeg har bevisst valgt å ikke si så mye om det – men siden vi har hatt en liten gutt som startet i barnehagen denne høsten har det vært en del sykdom på samtlige i husstanden de siste ukene. Jeg har likevel truet meg på skolen, det er rett og slett uaktuelt å ha fravær ved mindre jeg omtrent ligger for døden. Tuller nesten ikke.. Pappaen til barna bidrar for øvrig stort, det kan vi trygt si jeg er ganske takknemlig for. Jeg har imidlertid vært gjennom en runde med barnehage-innkjøring tidligere, med all sykdom som det førte med seg den gang – så i grunn er jeg ganske overrasket over at det ikke har vært verre og mer i år. Men jeg skal ikke si noe for tidlig, for da blir vi brått syke igjen. Haha! Småbarnslivet er herlig, men tøft noen dager!

6 kommentarer
    1. Anonym: Fredrik skal ha minstemann i helgen 🙂 Vi pleier ikke skille dem, men når det en sjelden gang passer seg sånn kan vi finne på å gjøre det. Denne helgen skal derfor Leo få litt alenetid med meg og bli med til Gjøvik.

      Vi har selvfølgelig et utgangspunkt for samværsavtale til vanlig. Denne føler jeg for å beholde privat 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg