SAVNER HAN SÅ MYE!

Hei alle sammen! Vi koser oss i Gjøvik, og i dag sa foreldrene mine at jeg kunne sove så lenge jeg ville og at de skulle stå opp med Leo. Hvor lenge sov jeg, tror dere? Til klokken 9. 9! Da jeg yngre (altså.. enda yngre) kunne jeg fint sitte oppe til klokken 9. Kontrastene kjennes sterkt. Haha! Det har uansett vært en avslappende dag, Leo har fått masse tid med besteforeldrene sine og tantene sine – og i kveld skal jeg få tilbrakt tid med noen av venninnene mine her i Gjøvik. Det gleder jeg meg til! I morgen bærer det videre til Oslo, og så hjem til den fine leiligheten min i Larvik igjen. Noen vil sikkert tenke at Gjøvik er hjem for meg fordi jeg er herfra – men for meg er Larvik hjemme. Sånn er det bare blitt. Håper jeg aldri trenger å flytte fra Larvik faktisk!

Minstemann er som jeg har nevnt i korte trekk i Larvik, og jeg fikk Facetimet litt med han tidligere i dag. Det var så godt å se han igjen, for jeg savner han så mye at jeg så og si måtte bite tennene mine hardt sammen for å ikke bli litt trist da vi snakket på Facetime. Den følelsen ble det ikke akkurat mindre av da han svarte meg med egne ord med sine egne lille stemme da jeg sa «Elsker deg» slik jeg alltid gjør, før jeg la på. Hjelp 😭 Det er så sprøtt at da Leo var på samme alder som han er på nå, hadde jeg en baby på 5 måneder – nemlig Noah. Klarer ikke en gang å forestille meg det nå!

Nå står litt tid med størstemann på planen før jeg skal bort. Jeg må også sminke meg, for jeg sitter her fremdeles med håret satt opp i en stor dott og joggebukse. Jeg er alltid i siste liten, fordi jeg er en tidsoptimist av de få. Men jeg i hvert fall rukket å bestille togbillett hjem til Larvik på et bra tidspunkt i morgen på dagen, slik at vi får noen timer hjemme med Noah før både han og Leo skal sove i morgen kveld også. Så da vet jeg at vi har en forhåpentligvis fin dag i vente i morgen også, tross at størstemann sikkert vil synes at det er noe trist å dra herfra. Heldigvis kan vi alltids dra tilbake! Kos dere og nyt lørdagen. Vi snakkes!

6 kommentarer
    1. Eva Lill: i følge språkrådet kan ein seie både på og i Gjøvik 😊 før sa ein ofte på om steder i innlandet og i på steder langs kysten. T.d på Gjøvik og i Oslo, men no er begge deler like vanlig 🤷🏻‍♀️ Ein trur det har med at folk flyttar mykje, nye generasjonar osv. Men eg og syns det er rart når folk brukar omvendt talemåte enn det eg alltid har brukt og høyrt – men sjølv om eg syns det er rart kan en ikkje sei at det er feil 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg