JEG ANGRER BITTERT!

Hei alle sammen, riktig god kveld! Dette snudde raskt – forrige uke hadde jeg ganske lite skolerelatert å jobbe med (sånn sett bort i fra alt jeg gjør i løpet av en uke uansett) og denne uken er det rimelig mye.. Ikke nødvendigvis lekser en gang, men ting jeg er nødt til å få gjort både for å henge med og for å kunne gjøre mitt beste. Denne uken har jeg blant annet matteprøve – for dere som har fulgt meg en stund, vet dere nok at det er mitt verste fag. Jeg jobber voldsomt hardt for å få opp karakteren min i dette faget. Og forbanner meg selv sånn hver dag for at jeg skulket så og si hele 9 klasse, så jeg gikk glipp av mye som var både viktig og vesentlig for matteforståelsen. Tenk deg selv om du skulle lært vanskeligere retninger innenfor et fag, men hadde gått glipp av mye av det grunnleggende. Ikke så lett, men ikke umulig.

Kjære idiotiske Jessica på 14/15 år: Hva ER det du driver med? Skulle så inderlig ønske at jeg kunne filleriste den yngre meg en gang i blant. Okei da, ganske ofte også. Skulkingen er èn ting, men jeg var ute og kjøre og skulle ønske jeg hadde visst det jeg vet i dag – slik at jeg kanskje ville tatt andre valg. Samtidig vet jeg at jeg uten den perioden av livet og erfaringene jeg tok med meg fra det, ikke ville vært den samme jeg er i dag. Alle ting man opplever er med på å forme deg som person, på godt, men også på vondt. Det er jo pinlig da, rett og slett – men jeg er bare nødt til å forholde meg til det på den beste måten jeg kan! Heldigvis har det ikke påvirket forståelsen min i andre fag i negativ retning, litt flaks skal man heldigvis ha.

Jeg sluttet klokken 11.30 på skolen i dag og dro rett opp for å hente barna i barnehagen. Det er den største gleden som finnes å kunne gå rett fra skolen og opp til skattene mine. Vi gikk en fin tur i sentrum før vi som vanlig dro på matbutikken og hjem – i dag så vi barnefilmen Istid for andre gang på noen få dager.. Og ja, dere gjettet det: Jeg grein. Som bare rakkern. Det er også litt pinlig, men i gjengjeld en del enklere å forholde seg til enn mattegreiene jeg sliter med om dagen. Haha!

Ønsker dere en flott kveld videre – vi snakkes igjen ganske snart ❤️

3 kommentarer
    1. Hei! Hvordan ser en dag ut for deg? Jeg tenker med både skolearbeid og barn.
      Selv tar jeg studiekompetanse, men på nett, samtidig som jeg har datteren min på 3,5 hjemme hver dag.

    2. Cathrine: Det kan jeg gjerne svare på i et spørsmåls-innlegg om du vil, eller kanskje et eget blogginnlegg med bilder om hvordan en vanlig dag er for meg 🙂 Hvordan er nettstudier, forresten? Må man være veldig strukturert for at det skal gå? Takk for kommentaren <3

    3. Man må ha viljen til å sette i gang! Det vanskeligste er å starte, men så fort man har kommet i gang og kommet seg gjennom det første kapittelet går resten av faget ganske radig 😊
      Ønsker veldig gjerne et innlegg med bilder 😇

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg