VERDENS BESTE FØLELSE!

Hei dere! I dag er guttene mine hos farmoren sin, så jeg har vært helt alene i dag siden jeg sluttet på skolen. Det er selvfølgelig deilig med litt tid til meg selv, men det er rart å være helt alene i den romslige leiligheten vår over flere timer i strekk. Med det sagt – jeg tar det virkelig ikke for gitt at jeg kan sove litt, få jobbet litt med både skolearbeid og bloggen uten at noen river i det ene buksebeinet mitt – men samtidig lyver jeg om ikke sier at jeg gleder meg veldig til å få barna hjem! Uansett hvor jeg er og hvor de er, så vil de alltid være i tankene mine ♥

Både i går og i dag har jeg fått begynt å handle inn julegaver! Og litt andre juleting da. Er det litt tidlig, kanskje? De siste årene har jeg prøvd å starte tidlig med å kjøpe inn gaver – men så har jeg likevel ikke vært i nærheten av ferdig før typ 22 desember. Det er unektelig noe koselig med å dra på julehandel i siste liten – men det finnes en mellomting også, derfor tenkte jeg at jeg like gjerne kunne starte nå som jeg hadde litt ekstra tid. Så blir jeg ikke helt i siste liten i år, i det minste. Det føles skikkelig bra å være i gang! Det er for øvrig helt uaktuelt med julesanger og julepynt i stuen før vi er et godt stykke inne i desember da, der er jeg ganske streng. Haha! Jeg så faktisk noen på Facebook som hadde pyntet juletreet sitt (!) i oktober. I midten av oktober. Ja, du leste riktig. Det blir for gærent for meg, altså. Jul er desember!

Dere som har fulgt meg lenge husker antakeligvis at det for meg satt veldig langt inne å be om noen form for avlastning med barna i veldig lang tid. Det har aldri gått på bekostning av barna selvfølgelig, men jeg har vært mye mer sliten enn jeg hadde trengt å bli. For meg har det nok i hovedsak handlet om at jeg har vært redd for at andre tror at jeg setter av barna mine hos andre når de er mitt ansvar, når det allerede er ganske “kjent” med den stereotypen med unge foreldre som bare setter av barna sine hos besteforeldre og diverse for å selv dra ut og feste.

Men jeg vet jo at jeg aldri i verden ville gjort det, og man kan ikke hele tiden gå og være redd for at andre skal tro ting som de ikke en gang har noen grunnlag til å tro. Rent bort sett fra sine egne fordommer, selvfølgelig. Det føles godt å bli eldre og være mer trygg på seg selv, og ikke minst i rollen som mamma. Forstå meg rett – jeg tror ikke jeg kan alt og vet alt best, selv om jeg er blitt litt eldre. Men det er rett og slett verdens beste følelse å føle seg så trygg i mammarollen og merke at hva andre tenker om en blir vesentlig mindre viktig for hvert år som går!

Nå skal jeg få sovet litt og slappet av før barna kommer hjem igjen! Håper dere har hatt en veldig fint tirsdag så langt ♥

14 kommentarer
    1. Tidlig ute med julegaver, nei! Jeg er allerede ferdig med alle julegaver og to pakkekalendere! Men så er jeg riktignok VELDIG tidlig ute, haha. Ha en riktig god førjulstid! <3

    2. Hei Jessica,
      Hvor får jeg kjøpt samme type salted caramel? Smakte den samme typen på pauserommet på jobben engang, de er så utrolig gode. Har ikke sett dem i noen butikker. På forhånd tusen takk ♥️

    3. Mulig dette føles som et rart spørsmål for deg, men hvis jeg hadde fått barn tror jeg at moren min hadde sluppet alt og flyttet dit jeg er uten at jeg hadde bedt om eller nødvendigvis ønsket det (bor ca. 8 timer fra moren min, men er barnløs for øyeblikket).
      Har moren din vurdert å flytte dit du bor (leser bloggen din, men husker ikke helt hvem som bor i Fredrikstad/Gjøvik, og vet du har yngre søsken, men tror min mor hadde “prioritert” barnebarn over “voksne” barn). Vet du om moren din har vurdert å flytte pga. barnebarna, evt. on hun ville valgt å flytte når hun blir eldre og pensjonert, gitt at søstrene dine ikke hadde fått egne barn innen den tid?

    4. Herlig smil på ei flott jente! Med 2 små barn, skole og andre sysler er det helt innafor starte juleshopping nå.

    5. Nei, det er ikke for tidlig!! Man begynner når man selv vil 😉 Selv er jeg ferdig med både julekalender og julegaver 🙂 Liker ikke å gå og stresse for å finne ting i siste liten når kjøpesenteret er stapp fullt! Men kan være koselig å rusle og se stemningen i desember og ta seg en kaffe og litt kos på en cafe på senteret! Har faktisk pyntet til jul også og begynt å bake, men sånn er det når man er høygravid i desember og ikke vet hvordan julen blir 😉

    6. du er ikke tidlig synes jeg 🙂 snart ferdig jeg 🙂 bare litt igjen til sønnen og til min mamma og så 3 pengegaver 🙂

    7. Jeg har kun noen små gaver igjen og så er jeg ferdig med julegavene😊 Jeg elsker julen og gleder meg vilt hvert år til å pynte,men og starte i oktober blir for tidlig til og med for meg🙊

    8. Guttemamma: Godt å høre at dere er tilsynelatende enstemmige om at det er innafor å begynne nå. Flere jeg handlet hos i går virket litt overrasket over at det var julegaver da jeg spurte om de kunne pakke gaven inn ved disken. Haha!

      Så herlig! Lykke til med siste innspurt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg