HAN GLEDER SEG SÅ MYE!

God kveld dere! Det var så godt å få barna hjem igjen tidligere i dag! To glade gutter som blant annet hadde bakt boller, gått en fin tur ute, badet og hatt en veldig fin natt hos farmoren sin. Det er så hyggelig å høre når de forteller om det de har gjort, og se hvor fornøyde og stolte de er når de forteller. Vi hadde ellers en rolig dag her hjemme etter de hadde kommet hjem, eller – rolig og rolig, vi har i hvert fall ikke funnet på så veldig mye i dag. Hvilket jeg tror vi alle tre har syntes godt om. 

Vi har for øvrig funnet frem julepynt, julepysjer og diverse fra tidligere år! Hvert år fra de har vært små – selv når de ikke har forstått hva det har dreiet seg om i det hele tatt, så har jeg alltid funnet frem julepynten sammen med dem ♥ Det har nesten blitt en tradisjon, noe vi gjør hvert år. Det er riktig nok litt tidlig enda -mener jeg, da! Jeg ser jo andre bloggere har funnet frem juletreet allerede og det er litt tidlig synes jeg, haha! Men alle har jo ulike tradisjoner, og det må man respektere. Jeg har i hvert fall lett og funnet frem det aller meste av julepynt og diverse, så det ligger klart til tiden fremover. Det er jo faktisk under en måned igjen til jul! Minstemann skjønner nok fortsatt ikke så mye av alt som har med jul og gjøre – men Leo derimot begynner å forstå en god del og husket ting fra i fjor. Og han gleder seg VELDIG! Haha, noe så herlig. Hadde Noah visst hva han hadde i vente, tror jeg med svært stor sannsynlighet at han ville gledet seg veldig også! Her kommer noen bilder fra den koselige ettermiddagen vår.

🎅🏼🕯️🔔🎁🦌🎄❄️

Den fine julepynten Leo har laget i barnehagen i fjor må selvfølgelig også med! Det var noen som sendte meg en screen-shot i går eller dagen før – av at noen hadde skrevet på et eller annet forum at jeg hadde en så stilren julepynting i fjor at det sikkert vrengte seg i magen min når barna kom hjem med egen julepynt. For noe tull! Julepynten barna lager er jo den aller fineste – nettopp fordi de har sittet i barnehagen/skolen/på juleverksted hos venner med de bittesmå hendene sine og laget noe til mamma og pappa. Sånn bort sett fra det – sorry at jeg liker “stilren julepynt” da? Haha! Man må jo kunne se litt humoristisk på det også. Heldigvis går det ikke an å pynte “feil” til jul, så jeg stemmer for at alle skal kunne pynte akkurat slik de ønsker og vil ♥

Nå skal jeg i gang med nynorsk-oppgave – men aller først skal jeg lage meg litt pizza og en hjemmelaget iskaffe. Er det rart jeg har lagt meg på 10 kg siden vi startet på skolen eller?! Nei, det er ikke det vet dere 😂 Ha en fin kveld videre!

13 kommentarer
    1. Alle de siste innleggene dine er eksponering av barna, som du har sagt at du har sluttet med. Det er som alle andre mammabloggere, barn til slags for klikk, som i bloggverden er penger.
      Hva om du tar en måned totalt uten barna på bloggen?
      Og litt klær på deg selv. Skjønner ikke helt hensikten med undertøysbilder med en åpen morgenkåpe over.

    2. Anonym: Hei hei 🙂

      For å svare på kommentaren din velger jeg å referere til en kommentar en bloggleser skrev for til meg i kommentarfeltet: “Jessica har heller aldri sagt at hun skulle slutte å poste om barna hennes i det hele tatt. Hun har sagt, og repetert ved flere anledninger, at hun ikke lenger skal eksponere dem i form av overdreven detaljert og personlige beskrivelser om livet deres, og ikke lenger legge ut like mange bilder av dem der fjeset synes – men at det godt kunne bli et bilde her og der. Og dette, så langt jeg kan se, har hun holdt.”

      Med det sagt er faktisk først nå i det siste dere har fått noen glimt av barna igjen da det ikke fantes et eneste glimt av ansiktene deres en gang her på bloggen i perioden april til september i år. Men igjen, jeg har jo aldri sagt at det ikke kan komme til å dukke opp noen glimt her og der – tvert i mot er det jo akkurat det jeg har sagt at sikkert kommer til å skje, men at eksponeringen i sin helhet skulle roes betraktelig ned. Og det har jeg da gjort?

      Jeg er alltid åpen for innspill, så hvis det er noe spesifikt du har lest den siste tiden som du synes har vært ubehagelig/og eller for utleverende eller eksponerende, så må du gjerne si noe om det.

      Når du drar inn penger mister du meg helt i kritikken din – Som jeg har sagt så uendelig mange ganger tidligere så er det så ufattelig mye jeg kunne skrevet om på bloggen om hovedformålet var å tjene mest mulig penger. Brukt clickbait-overskrifter til den store gullmedalje kunne jeg også gjort. Men det gjør jeg ikke, så da har dere jo egentlig svaret deres.

      Jeg har på meg et pysjamas-sett og ser virkelig ikke problemet med det. Men det hadde vært interessant å høre hvor du synes grensa går for hva jeg kan ha på meg? Sånn oppriktig ment, jeg lurer. Jeg har gått med kjoler som har vist mer hud enn jeg gjør i dette blogginnlegget, så personlig ser jeg ikke noe galt i det. Hadde for øvrig forstått det dersom det var mye hud og nakenhet, jeg klarer jo å se at det ikke hører hjemme på en mammablogg i en unaturlig setting.

    3. Hehe.. jeg må le litt av noen av kommentarene du får,det må jeg bare si! At du alltid klarer å svare så reflektert og uten å være ufin er ikke dårlig:)

    4. Så mange som skal blande seg inn i om du poster bilder av barna dine eller ikke… Altså, først og fremst heter bloggen “MAMMAsom16”, så det at du har barn er vel ikke en hemmelighet, Jessica? Jeg er mor selv, og jeg er veldig for å bevare barnas privatliv, men jeg ser ingenting galt i bildene du poster eller tekstene du skriver. Å være mor er den største delen av hverdagen din, og hvis du skal totalt fjerne barna i en måned? Da blir det ingenting igjen å skrive da! Kanskje du får leve på å skrive innlegg om hva du mener om forskjellige temaer istedenfor hverdagen din, altså, du er jo tross alt mor. Jeg har fulgt deg siden før Leo ble født, og jeg må si at jeg synes du er utrolig reflektert, forsiktig og moden for alderen! Fortsett å være stolt av barna dine, fortsett å skrive som du gjør! Du er bedre enn de fleste mammabloggere, synes nå jeg. Ha en fin ny uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg