DENNE UKENS: KJÆRESTETID, SPØRSMÅL, ++

AKKURAT NÅ

Har jeg akkurat spist middag sammen med Fredrik, en nokså sen middag riktig nok, og det er så undervurdert å spise rolig sammen rundt middagsbordet, uten telefoner og den slags. Får jo faktisk nesten litt kjærestetid bare i løpet av den tiden man får spist sammen. Vanligvis spiser vi jo samlet middag alle fire, og da er det noe mer kaotisk rundt middagstider for å si det sånn. Haha! Uansett: Jeg vurderer sterkt å dra ut for å trene litt om ikke så lenge, siden jeg føler meg helt frisk igjen etter å ha vært syk. Det verste med å være syk for min del, har endt opp å bli at jeg ikke kan trene. Synes det er helt grusomt å måtte ligge i sengen og gjøre “ingenting” for å ikke bli verre, spesielt over flere dager. Da kjeder jeg meg vilt!

UKENS MEST STILTE SPØRSMÅL

Har fått veldig mange nye følgere på Snapchat de siste dagene, så fått en del spørsmål der inne om jeg er 16 år, siden jeg har delt noen lenker til bloggen min med “swipe-opp” og bloggnavnet mitt derfor blir synlig. Og noen “Var du 12 år da du fikk barn, du da?” husker jeg fikk noen lignende spørsmål helt i starten av blogg-karrieren min, noe sånn som: “Hva skal bloggen din hete når du blir eldre da?” Jeg vil jo alltid ha blitt mamma som 16 åring, selv om jeg ikke er 16 år når jeg har blitt eldre. Skjønner godt at noen bli litt usikre på hvor gammel jeg er siden det står 16 i bloggnavnet mitt da ♥

UKENS MEST LESTE BLOGGINNLEGG

Uten tvil “Kjære 4-åringen min” som jeg delte tidligere denne uken, utrolig varmende og koselig respons på dette blogginnlegget. Tusen takk til dere.

UKENS TANKE

Klimafornektere… Hjelpes meg, hvor skal jeg begynne. Jeg blir rett og slett så sint, lei meg og frustrert på samme tid. Det aller verste er å se klimafornektere diskutere med de mest upålitelige kildene som eksisterer, i diskusjoner og i kommentarfelt: typ en artikkel fra en nettside som heter Faktanyheter123.no – altså, ærlig talt! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Det verste som kan skje dersom vi tar klimakrisen på alvor er at vi klarer å rydde litt opp på planeten vår og i havet vårt. Og det verste som kan skje hvis vi ikke tar det på alvor? I ytterste konsekvens: At dyre- og menneskeliv på jorden dør. “Mange forskere mener klimakrisen er en bløff” 3 (!!) % mener det. 97% av verdens klimaforskere er enige om at vi står ovenfor en menneskeskapt temperaturøkning. 97% der, altså. Alle kan mene absolutt hva de vil, men skal vi diskutere saklig og ordentlig må vi forholde oss til de faktiske tallene og da er pålitelige kilder absolutt alt. Om du likevel velger å stole på 3% av klimaforskere som sier noe annet, så må du for all del bare gjøre det. Beklager om jeg virker rett ut forbanna på akkurat dette punktet, det er jeg ikke – men dette er noe som engasjerer meg veldig. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne sett mine egne barnebarn (hvis jeg er så heldig å få oppleve det en dag) og fortelle dem at jeg hadde sjansen til å være med og gjøre noe med klimakrisen, men valgte å gi faen. Derfor vil jeg heller vær

UKENS MATOPPSKRIFT

Okei, etter at jeg delte at jeg laget helt økologisk hjemmelaget kakao til barna i går på Snapchat fikk jeg noen spørsmål fra dere om jeg kunne dele oppskrift på bloggen. Delte jo egentlig en oppskrift på en ny, vegansk middagsoppskrift her om dagen som dere kan finne HER – men denne kakaoen var visstnok veldig god og guttene drakk opp alt, så da deler jeg den òg ♥

Økologisk kakao

8 dl økologisk melk / evnt økologisk plantemelk (jeg lagde med øko-kumelk til guttene)

8 ts økologisk kakaopulver fra Coop

6 ts økologisk sukker (evnt smak til)

UKENS INNKJØP Nye høstsko til meg som jeg viste på Snapchat tidligere denne uken! Elsker å ha små føtter, kan fremdeles kjøpe sko på barneavdelingen 😂 Har også kjøpt inn litt til Noah sin 3-års dag! Fant til og med 100% resirkulerbare papptallerkener, skal finne et godt alternativ til engangsbestikk også – altså ikke i plast. Kan prøve å vise dere før vi har bursdagen neste helg, håper bare alt rekker frem hit innen bursdagsselskapet! Tror det, altså.

UKENS GLEDER SEG TIL

Se familien min når barna og jeg reiser til dem i morgen, og til bursdagsselskapet til Noah neste helg (som jeg vet jeg snakker veldig mye om for tiden, haha! Hold ut med meg) og Halloween. Vet at det er veldig delte meninger rundt Halloween blant voksne, men jeg elsker Halloween og har så mange gode minner med den tradisjonen fra jeg var liten – så det er definitivt også en glede jeg ønsker å videreføre til barna mine. Halloween kan være så mye mer enn å spise seg stappmett på godteri, tenkte å vise dere hvordan vi skal feire vår Halloween med guttene når det nærmer seg – både med mat og kostymer.

Håper dere får en veldig fin avslutning på helgen. Riktig god høstferie, og håper dere har det like fint som oss!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg