DET GÅR MOT SLUTTEN..

Hei alle sammen, og riktig god kveld! Her er jeg godt plassert i sengen sammen med en hel haug med mattebøker, notater og gamle prøver. I morgen har jeg tentamen i matematikk, og dere som har fulgt meg en stund husker kanskje at det er mitt desidert svakeste fag. Likevel, og nettopp derfor egentlig – har jeg jobbet med matematikk så og si hver eneste dag siden jeg begynte på skolen i høst. Og for det har jeg gått opp tre hele karakterer siden karakteren jeg fikk på ungdomsskolen (!) så hardt arbeid gir heldigvis resultater. Også når man i utgangspunktet er ganske ute av det, og ikke har gått på skolen på flere år.

Jeg må egentlig klype meg selv litt i armen når jeg tenker på at kalenderen viser at vi er godt inne i april nå. Når jeg er ferdig på skolen i morgen er det påskeferie! Det går virkelig mot slutten nå, og om en uke er det nøyaktig to små måneder igjen til jeg er ferdig med mitt første år på videregående. Og mai har heller ikke få fridager.. Dette er så sprøtt. Jeg kan ikke tro hvor fort det er gått, og dere aner ikke hvor glad jeg er for at jeg bestemte meg for å begynne på skolen i fjor høst. Det sier jeg med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige, for jeg vet jeg har nevnt det før. Haha.. Det skal sies at det ikke alltid har føltes ut som at det har gått så fort når jeg har stått i enkelte perioder, men nå som jeg ser tilbake på det – har det utvilsomt gått fort. Veldig fort!

Til høsten har jeg altså bare ett år igjen, og så er jeg ferdig med videregående sommeren 2020. Siden det går mot slutten av dette året (med to avsluttende fag i år og det hele) er jeg veldig motivert for å gi alt nå på slutten, jeg nekter faktisk å gå ut med karakterer som jeg vet jeg kunne vært bedre – bare jeg hadde jobbet litt til, og litt hardere. Jeg skal ikke late som at det alltid har vært like lett å tenke sånn i løpet av året, men jeg har virkelig klart å være motivert store deler av tiden. Kanskje fordi det er en god stund siden sist jeg gikk på skolen? Kanskje jeg bare var, og er, veldig klar. Jeg tror det. Jeg vet i hvert fall at barna har vært min største motivasjon, og at jeg ikke tror det er noe annet som kunne motivert meg slik de har gjort bare ved å være til. ❤️

Dagen vår i dag har bestått av skole for min del, barnehagen for guttenes del, og fri for Fredrik sin del – samt henting i barnehagen til vanlig tid, spise middag sammen, lesing, film og lek på ettermiddagen med barna, og så plutselig var det kvelden. Fredrik og jeg har laget pizza nå, og så blir det øving på meg, før vi forhåpentligvis legger oss ikke så alt for sent. Det føles ut som at denne dagen har vart i en hel evighet (siden jeg sto opp så tidlig i dag) så det blir ikke sent i kveld, med andre ord. Mest sannsynligvis sovner jeg sikkert på sofaen rundt klokken tolv, og så bærer Fredrik meg i seng. Haha, neida. Joda. Jeg håper dere alle har hatt en god dag, og at dere gleder dere like mye til Påske som jeg gjør ❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg