DET VAR PÅ TIDE!

Hei dere♥ Først av alt: Jeg har hatt en veldig fin uke med veldig mye som har skjedd, så har enkelt og greit ikke blogget men holdt meg til oppdateringer på Snapchat og Instagram. Hadde nesten 10 000 innom her forrige uke så det var jo veldig gøy og motiverende, men jeg holder meg jo mest til Snapchat nå for tiden selv om jeg ikke er klar for å gi helt slipp på bloggen enda. Daglige oppdateringer her på bloggen er jeg vel egentlig ferdig med, men det betyr ikke at jeg legger ned bloggen.

Dagene mine for tiden går mye i den andre jobben min og digital undervisning med skolen (er kun fysisk tilstede på skolen en dag i uken omtrent nå i gjennomsnitt pga korona) kun et halvår igjen på skolen nå før jeg er ferdig med videregående. Veldig rart, når det har vært hverdagen min å gå på videregående så lenge nå. Føles det som, i hvert fall. Nå går vi inn i en periode hvor Fredrik skal jobbe litt ekstra i tillegg, så det kan jo bli spennende å se hvordan vi løser det å balansere alt sammen. Haha! Synes det helt ærlig er kjempegøy å ha det litt travelt, det merkes at jeg har to jobber, barna og skolen. Men ville virkelig ikke valgt noe annerledes – er så glad i den nye hverdagen min og trives kjempegodt.

Nå har jeg planer om å melde meg opp til trafikalt grunnkurs så jeg ENDELIG kan ta lappen. Jeg begynner forhåpentligvis tidlig i januar, men har allerede begynt å lese litt. Har foreløpig ikke hatt tid (skulle egentlig begynt nå i desember, men har helt ærlig ikke sjans i havet til å få tid til det) jeg har valgt å ta automat-lappen fordi jeg ikke orker å styre med noe ekstra, vil bare få det gjort kjapt før våren igjen. Jeg lærer raskt så vedder på at jeg klarer det på første forsøk, bare jeg får lest nok.

Helt siden jeg startet bloggen har mange lurt på om jeg ikke har merket at vi ikke har hatt lappen når vi har barn. Noen tror ikke på meg når jeg sier at vi ikke har merket nevneverdig til det. Vi bor for det første midt i sentrum, og hvis jeg forter meg bruker jeg 2 minutter på å komme meg til butikken. Går jeg sakte bruker jeg 4 minutter til apotek, sentrum, legekontor, osv, 15 minutter gange til barnehagen. Det har virkelig aldri vært et problem, hadde det vært det hadde vi antakeligvis skaffet oss lappen for lenge siden. Vi har jo alltid hatt muligheten til det (null unnskyldninger til å ikke få det gjort, haha!) men når vi ikke har følt behovet for det, er det jo ikke akkurat noe man prioriterer i en ellers hektisk småbarnsliv-hverdag.

Nå begynner eldste gutten min på skolen til høsten igjen, så nå er tiden inne. Vi skal også kjøpe leilighet som jeg har snakket om et par ganger i høst (hvor vi enda ikke har funnet noe aktuelt!) så da er det greit å ha lappen i tilfelle vi finner noe som ligger litt utenfor sentrum. Selv om jeg helst ikke vil flytte langt fra sentrum, er så glad i å ha alt så tilgjengelig rundt meg. Gåavstand er viktig for meg, vil kunne gå en tur i skogen med barna, dra på kjøpesenter, kafe og så videre med de uten å måtte kjøre 20 minutter i bil først.

En liten oppdatering på livet mitt der altså♥ Håper dere har det like fint som oss for tiden!

5 kommentarer
    1. Koselig med oppdatering på bloggen. Hyggelig at du har det så bra for tiden. Anbefaler når dere skal kjøpe bolig at dere finner noe i nærheten av fremtidig barneskole. Det er veldig praktisk etter hvert når barna kan gå frem og tilbake fra skolen på egenhånd 😊

      1. Så enig med Henriette! Nærhet til barneskolen vekter jeg tyngre enn nærhet til ungdomsskolen. Barn bør gå (evt sykle) til og fra skolen fra 5. klasse, om ikke før.

    2. Det er heldigvis mange gode alternativer til både leilighet og hus i nærheten av Larvik sentrum, eller eventuelt nærmere Nordbyen (det er jo også nært butikker, skoler og naturområder)! Og automatlappen er like greit som manuell. Jeg har automat og har alltid hatt egen bil, så det har aldri vært noe problem! Det kommer jo tross alt mer biler med automat som standard 🙂 Håper dere finner et fint sted å bo, og masse lykke til med lappen!! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg